Page 1 of 1

Tjörn Runt 2009: Demolition Derby

Posted: Mon Aug 17, 2009 12:11 pm
by harald
No niin, noin ajetaan asenteella LYS-kisoja:

http://www.blur.se/2009/08/16/tjorn-run ... hon-derby/

http://www.youtube.com/watch?v=z1s4qoYKCqM

Voi herra jumala!

Posted: Mon Aug 17, 2009 12:34 pm
by Panu
Tervehdys

Ihan varmasti olen tuosta ennenkin ajanut :?. Kyllä tässä nyt vettä pitäisi riittää :?. Hevosmiesten tietotoimiston mukaan tuossa luotojen välissä menee se oikoväylä.. :?.

Ihan pahalta tuntui katsoa. Joskus itse kivillä käyneenä tiedän, että ryske on täytynyt olla kova. Oli kameramieskin hyvin tiennyt missä tapahtuu eniten "kuvattavaa" :kuiskaus: ](*,)

Posted: Mon Aug 17, 2009 13:34 pm
by Guest
Kyllä siitä kuulemma pääsee suurellakin syväyksellä, kun menee juuri oikeaa uraa. Spinnulla plattiksella 10-12 m/s tuulessa uran ohjaaminen muiden veneiden seassa näytti aika haasteelliselta tai sitten monet eivät tietäneet missä ura on.

Hullua porukkaa! Näittekö Firstin keulan vahingot? Lienee onnea, ettei mastokin tullut alas.

Pahin uhka lienee se, että vakuutusyhtiöt laittavat kilpapurjehdukset kattavuuden ulkopuolelle, kuten on jo moottorivenekilpailuissa. Se varmasti lopettaisi kilpapurjehduksen matkaveneillä.

Joakim

mode-edit: P kn->m/s

Posted: Mon Aug 17, 2009 13:39 pm
by KaleviHarkonen
Kisoihin osallistutaan tietenkin omalla vastuulla, mutta kyllä kisan järjestäjälläkin voisi olla sen verran järkeä päässä, ettei ajata veneitä noin vaarallisista paikoista.

Posted: Mon Aug 17, 2009 13:46 pm
by Petri
KaleviHarkonen wrote:Kisoihin osallistutaan tietenkin omalla vastuulla, mutta kyllä kisan järjestäjälläkin voisi olla sen verran järkeä päässä, ettei ajata veneitä noin vaarallisista paikoista.
Niin, ei kai kielletyn alueen määritteleminen olisi mahdotonta?

Ohjeellinen kartta on kai tämä
http://www4.idrottonline.se/templates/P ... x?id=63782

En sitten tiedä mistä ko. video on kuvattu, mutta kieltämättä tuossa nyt jo ko. kartassa voi nähdä potentiaalisia paikkoja ja toisaalta kyllä ihan selvästi myös vaihtoehtoisia reittejä.
Tuon videon perusteella kyllä vakuutusyhtiöt eivät ole niin iloisia, eli kisajärjestäjä saattanee ensi vuodelle tehdä jotain muutoksia ohjeisiin...

Posted: Mon Aug 17, 2009 13:52 pm
by Petri
Pitäisikö tuota videota analysoida nyt niin että:
1. Vene menee läpi juuri siitä mistä voi mennä
2. Vene olisi menossa ehkä läpi, mutta broachaa puuskassa nähdyin seurauksin, osuu kuitenkin rantaan keula edellä, eli vettä siinä on näemmä paljon kun köli ei osu ensin pohjaan.
3. Vene (videossa) nyt vain sitten tykittää tyylipuhtaasti kiville ihan liian lähellä rantaa, spinnupuomin asennosta päätellen leikkauskin on jo kohtalainen eli ehkä eivät pystyneet ajamaan ylemmäksi? Miksi se kääntyy noin voimakkaasti vasemmalle törmäyksen jälkeen, jotain hajalla evissä?
4. Vene ajaa sitten puhtaasti kiville siitä mistä 1. vene ja 2. vene kyllä menivät, eli syväys jonkin verran enemmän kuin #1:llä ja #2:lla
5. Vene menee kiltisti kanssa saman kiven yli
6. Peesaa vitosta mutta syväys on liian suuri.

Edit: Näemmä viiden vuodenkin kisassa on tullut pientä carnagea kapeikoissa kryssiessä
http://www.youtube.com/watch?v=FpYCtS80dRA&NR=1

Posted: Mon Aug 17, 2009 14:57 pm
by Petri
Ei kolarointi tuohon jäänyt tämän vuoden kisassakaan
http://www.youtube.com/watch?v=cLS5tDAy ... edded#t=32

Isompi vene ajaa Albinin skidiin paskapaikkaan...mutta mitäs ei nostanut ;) Jooeihelvetti, tossa ei ole mitään tolkkua :)
Paikallinen Leevene kyllä kiittää, SA:ssa olikin jo läppä että siellä on kallioilla varustamon miehet heittelemässä laminoituja käyntikortteja veneisiin.

Posted: Mon Aug 17, 2009 15:22 pm
by Erkka
Toi oli kyllä noin 100-0 Albinin moka, ja that´s it. Vaikka miten tulkitsis, niin kai maalaisjärjellä on sentään jotain käyttöä.

Ruotsalaisten veneilykulttuuri on kovin erilaista meihin nähden monella tapaa. Ensimmäinen vene on isompi, vauhdit satamassa kovia, veneen ajaminen ei ole tuttua, varsinkaan satamamanööverit jne. Nämä siis mun näkemyksiä. On siellä siis hyvääkin, mm. lomasta nautiskelu eli ei tarvitse olla aamuseitsemältä liikkeellä, suuremmissa satamissa on henkilökunta opastamassa veneet paikoilleen ja melko usein myös palvelut löytyvät, vaikka olisi miten pienestä satamasta kyse.

Posted: Mon Aug 17, 2009 16:13 pm
by Petri
Erkka wrote:Toi oli kyllä noin 100-0 Albinin moka, ja that´s it. Vaikka miten tulkitsis, niin kai maalaisjärjellä on sentään jotain käyttöä.
Niin siis itse olisin ehkä yrittänyt kääntää tuosta vasemman kautta pois vaikka sitten perä olisikin osunut ehkä tuon Dehlerin kylkeen.
Mutta tilannehan taisi lähteä siitä, että paaralla oleva Dehler kääntää/broachaa suoraan styyralla tulevan Albinin eteen.

Posted: Mon Aug 17, 2009 16:52 pm
by Guest
Petri wrote:
Erkka wrote:Toi oli kyllä noin 100-0 Albinin moka, ja that´s it. Vaikka miten tulkitsis, niin kai maalaisjärjellä on sentään jotain käyttöä.
Niin siis itse olisin ehkä yrittänyt kääntää tuosta vasemman kautta pois vaikka sitten perä olisikin osunut ehkä tuon Dehlerin kylkeen.
Mutta tilannehan taisi lähteä siitä, että paaralla oleva Dehler kääntää/broachaa suoraan styyralla tulevan Albinin eteen.
Ei vaan Albin broachaa holtittomasti päin Dehleriä, joka menettää ohjailukykynsä kolarista ja broachaa myös, mutta toiseen suuntaan. Aika mahdotonta tuossa oli Dehlerin edes yrittää väistää.

Joakim

Posted: Mon Aug 17, 2009 19:44 pm
by Petri
Anonymous wrote: Ei vaan Albin broachaa holtittomasti päin Dehleriä, joka menettää ohjailukykynsä kolarista ja broachaa myös, mutta toiseen suuntaan. Aika mahdotonta tuossa oli Dehlerin edes yrittää väistää.

Joakim
Näinhän se toki menee kun tarkemmin katsoo, mä olin jotenkin katsonut että Albin olisi vain vähän broachannut siinä, mutta suoraan kylkeenhän se tossa ajaa.