FE-Sillanpää wrote: Toki, racing-porukka ei saa muualla FE-luokkaa aikaiseksi, kun taas cruisingpuolella on vaikeampi nähdä syitä pysyä näissä maisemissa pitkällä tähtäimellä.
Tuo on kyllä hyvä pointti ja varmasti tuossa avautuu varteenotettavia bisnesmahdollisuuksia Länsirannikolle tai Hankoniemeenkin.
Eli jos nyt tilanne retkipurjehtijan kannalta on se että veneen talvisäilytys hoituu joka tapauksessa jossain "kaukana" niin mikä ettei venettä voisi säilyttää ylipäätänsä jossain kauempana, suoraan toiminta-alueella lomapurjehdusten kannalta. Ei ehkä pysyvästi, mutta nämä pk-seudun vedet ovat siinä määrin tuttuja että sitä voisi ihan hyvin pitää venettä satamassa vaikkapa jossain Hangonkylässä tms. pari vuotta ja viikonloppureissun kannalta sillä ei ole kauheasti väliä vaikka veneelle pitäisikin ajaa tunti tai puolitoista. Ja sitten vielä talvisäilytys kylmään halliin jossain siellä maaseudulla niin siinähän se, erinäisille enemmän tai vähemmän avaimet käteen-palveluille löytynee kysyntää jos talvisäilytys pk-seudulla vaikeutuu tuntuvasti.
Ns. Kisaveneitten kannalta tilanne on todella haastava, joku pohjarempan tekeminenkin talvisäilytyspaikalla minne on matkaa 30-50km on aika hankalaa kun iso osa arkipäivien käytettävästä vapaa-ajasta menee matkustamiseen.
Näin joskus myös ehdotuksen NJK:n satamasta jossa ei ollut parkkipaikkoja. Arkkitehdit ovat varmaan suunnitelleet että saavumme satamaan uudella metrolla. Ihan OK sinänsä, mutta ne ruokakassit, makuupussit, vaatelaukut, purjeet, patjat, jne jne pitää saada sinne myös.
Nykyisellään, tai ainakin viimeksi kuultu on että NJK:n satama siirretään 100 metriä pohjoiseen länsiväylän varteen. ihan OK sinänsä, mutta sitä varten pitää räjäyttää muutaman pallokentän kokoinen alue merenpohjaa syvemmäksi, kun samalla täytetään vanha satama-allas 100 m etelämpänä jotta siihen voi rakentaa taloja. Välillä sitä miettii kyllä että miksi maksaa veroja.
Eikö tosiaan ehdokkaana ole yhtään purjehtijaa? Mielellään sellainen jonka kotiosoite ei ole Hölmölä.
Petri wrote:Eli jos nyt tilanne retkipurjehtijan kannalta on se että veneen talvisäilytys hoituu joka tapauksessa jossain "kaukana" niin mikä ettei venettä voisi säilyttää ylipäätänsä jossain kauempana, suoraan toiminta-alueella lomapurjehdusten kannalta.
Usein tulee mieleen, että säilyttäisi veneen ja itsensä lähellä toisiaan, mutta jossain kauempana pk-seudusta.
Itse haluan kyllä pitää veneeni juuri siellä missä ne samanlaiset veneet ovat, ihmisistä nyt puhumattakaan.
- Tuletko gastiksi keskiviikko-kisaan huomenna?
- Joo, voisin tulla. Mihin aikaa laiturilla?
- No matkaa rata-alueelle on se 15 mailia, eli jos voisit olla noin yhden aikaan siuntiossa?
- Hangossa?
- Juu, eihän sinne mene kuin toista tuntia autolla. Jos lähdet lounaan jälkeen matkaan keretään juuri radalle. Kotiin pääset joskus keskiyön paikkeilla
- Ei prlk, muistin juuri että serkullani on ....
harald wrote:Näin joskus myös ehdotuksen NJK:n satamasta jossa ei ollut parkkipaikkoja. Arkkitehdit ovat varmaan suunnitelleet että saavumme satamaan uudella metrolla. Ihan OK sinänsä, mutta ne ruokakassit, makuupussit, vaatelaukut, purjeet, patjat, jne jne pitää saada sinne myös.
Asiaa voisi maalaishelsinkiläisille hahmottaa verraten siihen, että kuinka moni menee mökille julkista liikennettä käyttäen, kuljetellen kaasupullot ja grillivehkeet bussissa (mahtaisiko olla laillistakaan). Jopa siirtolapuutarhamökeillä keskellä kaupunkia on isot parkkipaikat.
Olli wrote:Tietääkö kukaan onko ketään purjehtijoita ehdolla kaupunginvaltuustoon Stadissa? Eihän ne tietysti sieltä käsin virkamieskoneiston ylivallalle mitään mahda, mutta pitäisi nyt kuitenkin saada joku tolkkupäinen yksilö sisään, jota voi kiusata näillä kysymyksillä...
Löytyi. Jos joku ei vielä hosuäänestänyt, niin stadin vihreä ehdokas nro 998.
Eikä tartte kiusata, mulla on tässä jo keskusteluyhteys avattu. Itte olen espoolainen, joten muut joutuu hoitaan lippulappuset, mä hoidan ehdokkaalle faktat käteen.
vvoltti wrote:Löytyi. Jos joku ei vielä hosuäänestänyt, niin stadin vihreä ehdokas nro 998.
Täytyypä tutustua ehdokkaan teemoihin tarkemmin. Ei taida olla purjehtija, mutta onko tämä riittävän lähellä:
ehdokas itse wrote:Pidän höyrylaivoista
Eräästä NJK:lla vaikuttavasta meripartiolippukunnasta näyttäisi olevan sininen ehdokas 169, mutta heppu ei ole viikossa vastannut sähköpostiin, joten ääneni ei taida ainakaan sinne mennä...
vvoltti wrote:Käsittääkseni hän suorastaan harrastaa höyrylaivoja ja ihan oikeita sellaisia, joita on joutunut talvisin telakoimaan...
Pääsääntöisesti henkilö joka uhraa vapaa-aikaansa ja rahaansa johonkin täysin vanhanaikaiseen tekniikkaan, kuten höyryllä tai tuulivoimalla kulkeviin aluksiin, ei voi olla läpeensä paha...
vvoltti wrote:Käsittääkseni hän suorastaan harrastaa höyrylaivoja ja ihan oikeita sellaisia, joita on joutunut talvisin telakoimaan...
Pääsääntöisesti henkilö joka uhraa vapaa-aikaansa ja rahaansa johonkin täysin vanhanaikaiseen tekniikkaan, kuten höyryllä tai tuulivoimalla kulkeviin aluksiin, ei voi olla läpeensä paha...
Ja jos on vielä insinööri niin?
Prkl että tämäkin on niin vaikeaa, parasta olisi tietenkin asettua itse ehdolle niin tietäisi mitä ehdokasta edustaa. Mutta kun on niin paljon muuta tekemistä.
Ilman ehdokasta edelleen täälläkin, pitäisi varmaan aktivoitua aikaisemmin politiikassa kuin vaalien aaton aattona.
vvoltti wrote:Käsittääkseni hän suorastaan harrastaa höyrylaivoja ja ihan oikeita sellaisia, joita on joutunut talvisin telakoimaan...
Pääsääntöisesti henkilö joka uhraa vapaa-aikaansa ja rahaansa johonkin täysin vanhanaikaiseen tekniikkaan, kuten höyryllä tai tuulivoimalla kulkeviin aluksiin, ei voi olla läpeensä paha...
Ja jos on vielä insinööri niin?
Jos nyt ympäristöinsinööri lasketaan... Vanha tuttu siis ehdolla ja ihan täyspäinen, puoluekannasta huolimatta.
Tuo noiden höyrylaiva on kyllä aika vinkeä peli ja se oli Helsingissäkin pari kautta, nyt taas takaisin omassa elementissään juomavedessä Saimaalla.
Uudessa ehdotuksessa on Länsiväylän ja Koivusaaren länsiosan satama-altaan väliin lisätty uusi työpaikkarakentamisen korttelialue. Ratkaisu pienentää pursiseura NJK:n satamaa. NJK:n kanssa on neuvoteltu pursiseuran sataman siirtämisestä suunnitteilla olevaan venesatamaan Hernesaaren kärkeen. Satamien rakentamisaikatauluja suunnitellaan niin, että pursiseuran toiminta voisi jatkua keskeytyksettä.
...Tervetuloa sitten vain sinne meidän satamaa vastapäätä...
Olli wrote:Taas pientä päivitystä Koivusaaren suunnitelmista:
" kannattavuutta on parannettu lisäämällä rakentamisen määrää ja karsimalla kalliita kansi- ja rantarakenteita. "
Eli länsiväylää ei kateta niin paljoa, rannat jätetään luiskoiksi joilla ei tee mitään ja pursiseuraa pienennetään (alle pursiseuran satamakoon kriittisen massan, kenties?) ja koko alueesta tulee tiiviimpi. Hyvää ja halpaahan ei saa samalla kertaa, joten tehdäänkö tässä nyt sitten se halpa?
Mitenkäs tuo Hernesaaren kärki houkuttelee? Tuulisempaa paikkaahan ei taida Helsingissä ollakaan?