lazyjack

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

riitta

lazyjack

Post by riitta »

Hei! Onko kukaan tehnyt itse lazyjackeja,ei sattuis olemaan mittoja?Tuntuu et puomi ni pitkä,et koval tuulel vois olla siistii olla "laiska".
Mitens sen jälkeen kuinka puomin peitteen saa laitettua vai pitääkö hankkia päältä aukeva?
oikkpasi
luti
Posts: 318
Joined: Fri Sep 27, 2002 14:38 pm
Location: Helsinki

Post by oikkpasi »

riitta

lazyjack

Post by riitta »

kiitos,näytti simppeliltä, mut pakko kysyä kuin ylös mastoon tulee kii ja miten?
oikkpasi
luti
Posts: 318
Joined: Fri Sep 27, 2002 14:38 pm
Location: Helsinki

Post by oikkpasi »

Niistä kuvista se kiinnityspiste kyllä näkyy. Parilla pop-niitillä semmoinen u:n muotoinen lenkura (sekin näkyy kun zuumailee) keskelle mastoa molemmin puolin.
riitta
alokas
Posts: 7
Joined: Fri Oct 03, 2003 09:40 am
Location: Jollas

Post by riitta »

ok täytyy zoomailla.ostitko valmiina jonkun setin vai puuhasitko itse narusta systeemin?
jukkah

Post by jukkah »

Tervehdys,

hyvä piirustus jackeista löytyy ao. osoitteesta:

http://www.tcsn.net/bosun/lazyjack.htm

Puuhasin nuo viime keväänä itse, kustannuksia <20 euroa, kun taas valmis setti taisi maksaa ~150 euron paikkeilla.

--

t. Jukka
riitta wrote:ok täytyy zoomailla.ostitko valmiina jonkun setin vai puuhasitko itse narusta systeemin?
Guest

Post by Guest »

Ja tuostakin voinee jättää nuo kiristysrissat pois, vai kuinka?
riitta
alokas
Posts: 7
Joined: Fri Oct 03, 2003 09:40 am
Location: Jollas

Post by riitta »

kiitos.enköhän mäkin osaa tehdä jonkun version.onko saalingit liian alhaalla jackia varten?jos ylempänä repiikö pylpyrä purjetta?kokemuksia?
pasin versio taisi olla simppelimpi,mutta toimiva?
oikkpasi
luti
Posts: 318
Joined: Fri Sep 27, 2002 14:38 pm
Location: Helsinki

Post by oikkpasi »

Tarvit kaksi pylpyrää, 4 kpl "lenkuroita", 8 popparia ja köyttä sopivasti. Loppu on sitten enemmän tai vähemmän näpertelyä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Niistä poppareista vielä niin nitten tulee olla Marine-laatua jottei hapettuminen puomissa ja
mastossa nouose ongelmaksi. Onko ne sitten Monel, rosteria vai mitä.

Sopivia saa ainakin Maritimista sekä siitä mastoverstaasta joka on maritimin naapurissa E-
puolella. Seamanship Oy, SEAMANSHIP Oy Purjeentekijänkuja 1 00210 Helsinki p.09-682 4670
f.09-612 41001 e-mail info@navimer.net
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply