Page 1 of 1
Kivellä
Posted: Thu Oct 02, 2003 15:26 pm
by harald
No, tapahtuipa se sitten meillekin. Käytiin kivellä eilen Stora Brändö kohdalla.
Maalit lähti kölin alta, pariin palkkiin kölitaskun takana tuli säröt sekä peräsimen taka/alanurkka
on rikkipainetun tussin näköinen.
Että sillai. Kolahtaa aina joskus kullekin?
Posted: Thu Oct 02, 2003 15:27 pm
by Erkka
Näin vak.yhtiön miehenä on pakko kysyä, että missä vakuutus? Voisin nopeuttaa toimintaa jos olisi muuan yhtiössä...
Posted: Thu Oct 02, 2003 15:28 pm
by harald
Svensk.., eiku Veritas vaikka millä nimellä ne nyt tällä viikolla kulkee
Joo, ei ole sun yhtiö. Mutta ellei korjata niin kohta ehkä?

Posted: Thu Oct 02, 2003 15:37 pm
by Erkka
No korjataanhan se, ei siinä mitään. Venevakuutus on siitä hyvä että ei kysellä miksi ja miten, riittää kun kertoo että kiville meni ja pitäisi korjata. Ilmotus Veritakseen, seilaat kauden loppuun, nosto ylös ja sit kutsut tarkastajan kattomaan kölin vauriot. Samalla se kattoo sisältä. Ja sitten korjataan, jos menee yli omavastuun tuo hinta-arvio. Helppoa ja erittäin tappiollista toimintaa vakuutusyhtiöille.
Millä puolella Brändötä otti kiinni? Lähtikö omia aikojaan irti vai pitikö hankkia apua? Tyttöystävä on laivurikurssilla ja opettaja oli sanonut että jos joku on yli viisi vuotta veneillyt eikä koskaan ole osunut mihinkään, hän ei usko. Ja minä koputtelen puuta vimmatusti, seitsemäs vuosi menossa eli riski kasvaa.
Tervetuloa peräsinkorjaustiimiin
Posted: Thu Oct 02, 2003 15:50 pm
by Arkki
Sattuu sitä näköjään muillekin

. On se hyvä että FE83 on hyvin rakennettu. Talven aikana täytyy tehdä uusi peräsin kun wanha sai kesällä kolhun, irtosi alaosasta 15 cm ja vääntyi vähän akselistaan. Viikon pikapaikkauksella toimii kohtuullisesti ja ennenkaikkea ei tarvitse kautta keskeyttää ennen aikojaan. Eivindiltä voi tilata uudet piirustukset one-off tyyppisesti.
Posted: Thu Oct 02, 2003 17:30 pm
by harald
Awa wrote:
> Millä puolella Brändötä otti kiinni?
Tuossa P-kärjen keppihelvetin kohdalla.
>Lähtikö omia aikojaan irti vai pitikö hankkia apua?
Lähti pakilla hissukseen. Jyrkkä kallio kai.
Ja kahdeksas kausi minulla kipparina. Oli vissiin odotettavissa?
Posted: Thu Oct 02, 2003 18:38 pm
by Petri
Harald on ilmiselvästi ammattilainen, lippukunnan kesäleirillä suhasimme tuota "keppihelvettiä" useita kertoja suuntaan jos toiseenkin Olgalla emmekä kertaakaan onnistuneet osumaan pohjaan

Etenkin kun vesi tuntuu nyt olevan huomattavasti korkeammalla kuin elokuun alussa.
Noh ikävä juttu kuitenkin mutta eipähän enää pääse kausi pahemmin menemään pilalle.
ps. mites päin ne lateraalimerkkien ohitukset menivätkään.
Posted: Thu Oct 02, 2003 19:26 pm
by harald
Petri sanoi:
> ertaakaan onnistuneet osumaan pohjaan
ilkkuminen on aina kivaa

Pimeässä ja sateessa tuo tapahtui. Arvaus on että vihreä kulku-
valo teki punaisesta viitasta vihreän. Mene ja tiedä?
Vauriot oli onneksi niin pienet ettei ne purjehtimiseen mitenkään vaikuta.
Posted: Thu Oct 02, 2003 19:32 pm
by Petri
>ilkkuminen on aina kivaa Pimeässä ja sateessa tuo tapahtui. Arvaus on >että vihreä kulku-
>valo teki punaisesta viitasta vihreän. Mene ja tiedä?
Ilkkuminen on parasta mitä voi tehdä koneen ääressä housut jalassa.
btw. ei tullut mieleen käyttää etsintävaloa?
Kun laskimme tuossa maston viime torstaina niin paluumatkalla Westendiin oli jo niin pimeää että etsintävalo oli mukava apuväline, merkit näkyivät kauas ja tarkasti oikean värisenä.
Tuo kulkuvaloteoria on sinänsä ihan mahdollinen tosin ainakin meidän kulkuvalo on sen verran heikkotehoinen ettei se juurikaan valaise eteenpäin.
Tiukka rännihän se on mutta oikeastaan mielestäni pahempi paikka on se siitä 100m itään oleva kohta jossa on se pieni luoto ja sitten iso kasa keppejä...etenkin vastatuulessa+puuskassa se aukko aiheutti pienoisia paniikkitoimenpiteitä.
Posted: Tue Oct 07, 2003 08:09 am
by Max
harald wrote:
>> Millä puolella Brändötä otti kiinni?
>Tuossa P-kärjen keppihelvetin kohdalla.
Legenda kertoo, että tuon keppihelvetin kohdalla on hyvinkin matalaa.
Joku tuttuni (mutta en muista kuka) on aikaisemmin käynyt kivillä samassa paikassa eikä ollut edes viitan väärällä puolella.
Ehkä väylän nimellissyvyys 1,2 m on tiputettu 1,5:stä juuri tästä paikasta johtuen (omaa spekulointia..

)
Jossain -90 luvun alkupuolen merikorteissa oli vielä 1,5 m.
Sattuiko, Harald, jäämään gepsistä paikka talteen?
Max
Posted: Tue Oct 07, 2003 09:23 am
by harald
Max wrote:
Sattuiko, Harald, jäämään gepsistä paikka talteen?
Max
No ei jäänyt mutta sen kummelin kohdalla kuitenkin.