Pitäisi kyllä tuloilman riittää. Mulla alkoi ahdistamaan, kun asensin tuloilmaputken kiinnitysholkilla suoraan toiseen noista alkuperäisistä rei'istä. Jouduin sitten asentamaan avaramman kuvun siihen.redwood wrote:Webastosta muuten: - Air Top 2000 alkoi syyskesällä kiukutella ja lopetti sitten käynnistymisen kokonaan. Kauden päätteeksi Nallen venehuoltoon. Nalle teki kalliin remontin ja kertoi laitteen käyneen kuumana ja epäili sen syyksi huonoa ilmanvaihtoa. Asensin huolletun laitteen nyt keväällä takaisin veneeseen. Tulos: nyt se käy n. 10 - 15 minuuttia ennen kuin sammuu ja jää vilkuttelemaan vihreää merkkivaloaan. Laite on nyt takaisin Nallella.
Webasto on ollut asennettuna peräruumaan, peräsinakselin ja peräpeilin väliseen tilaan. Raitista ilmaa ruumaan se on saanut sekä vanhasta Wallaksen pakokaasuhormista että (FE:ssä vakiona olevista?) kahdesta peräsinpinnan takana olevasta n. 50 mm tuuletusreiästä. Nyt koekäytössä pidin ruuman luukkuja auki ja siitä huolimatta tuli lämmönahdistusta.
Jos imu on vapaasti anopinlaatikosta, niin ei siinä tuloilma lopu. Miten lämmitysventtiilit sisällä? Onko sulla ainakin yksi aina avoin venttiilli, ja sellaisen kanavahaaran päässä, mihin ei ole esim. läppämallisella haaralla kuristettu virtausta? Eikä rööri ole lutussa mistään?
Se vilkutus kertoo omalla surkealla koodillaan vian syyn, oletko varma että edelleen on kyse ylilämmöstä, eikä esim. jännitteestä tms?