Posted: Fri Mar 09, 2012 23:36 pm
Niin, minä minä kyllä alussa esitin toteamuksena että AMP:n toiminnassa on avoimuuden osalta paljonkin paikattavaa, eritoten juuri tuloslaskennan osalta. Se, että on tehty periaatepäätöksiä yms. ei paljoa auta jos sitten käytännössä iso osa toimijoista toimii miten sattuu ja sitten kysymyksiin esim. W/L-ratojen tuulensuunnista vastataan "ne ovat W/L-ratoja". Ja sen jälkeen sitten tarjotaan suttuisia screenshotteja jotka on vielä pakattu niin rajusti että ne ovat lähes lukukelvottomat etenkin vielä sen kilpailun osalta joka on nyt se merkityksellinen, tuo kakkoslähtö lienee kaikkien mielestä aivan käsittämättömän vino jo pienen screenshotinkin pohjalta. Ja olennaista on juuri se että se informaatiosisältö vähenee siinä kun rata kääntyy ja on lähes mahdotonta tutkia mikä on mikäkin halssi ja ratakierros.
Jos nyt käydään faktoja läpi kun jotenkin tuntuu ettei kaikilla ole niitä ihan hanskassa:
Ne BOW-kisojen trackit ovat olemassa ja niitä on käytetty protestikäsittelyssä (tai siis, teknisesti kai joku muu termi ja erityisesti vielä siis uudelleenkäsittely) mutta niitä ei ole tätä ennen mitenkään vaivauduttu julkistamaan sen jälkeen kun hylkäyspäätökset julkistettiin (ja missä sitten kumottiin aikaisempia päätöksiä), kyse ei nyt ole siitä että Joakimin pitäisi erityisesti aina julkistaa mittaridatansa. Eli niitten trackien esilletuominen ei ole mikään avaruudesta oleva juttu kun ne kerta ovat olemassa ja selvästikin otettu uloskin veneen mittaristosta, mä voin alle 10 sekuntissa heittää jakoon jokaikisen trackin minkä olen kerännyt kisoista, jos en satu olemaan kotikoneella niin viive on sen verran että pääsen kotikoneelle. Kuvankaappaus track-plotista ei ole tracki, se on kuvankaappaus mutta kaitpa juuri se ettei näitä osata erottaa on osasyy siihen ettei trackien keräämistä ja esillelaittoa oikein tunnuta juurikaan harrastavan pl. meidän puuhat (kyllä, tuo oli piikittelyä, mutta on tässä jo pari vuotta ollut aikaa esim. AMP:llä ottaa mallia FEP:n yhdistysloggereista yms. ). Yhä, jostain on nyt tullut sellainen harhainen näkemys että täällä on vaadittu jotain, pyytäisin kyllä osoittamaan sellaisen kohdan mistä tahansa viestistä.
Lainaan vielä itseäni jos vaikka siitä nokkelammat voivat osoittaa sitä suurta vääryyttä mitä on tehty ja vaatimuksia joita tässä on nyt esitetty:
"Mulla kun ei tässä asiassa ole oikein kummoista henk.koht. panosta niin silti vähän ihmetyttää tällainen "tiedon jakaminen", miten vaikea on heittää gpx-trackeja h-vene.nettiin tuollaisten postimerkkikuvien (kyllä nyt luulisi screenshottien onnistuvan vähän paremmin tuolla koulutustaustalla) sijaan, jotenkin kyllä oikeasti tuntuu että eivät nuo henkilökemiaongelmat ihan tyhjästä ole syntyneet. Toki on ihan ymmärrettävää jos et ole esim. töissä ehtinyt heittää noita paremminkaan esille mutta tuossa muodossa ovat kyllä aika yhtä tyhjän kanssa."
Ja yhä korostettakoon että mulla ei ole henk.koht. intressiä ratojen suoruuteen, olen vain puhunut siitä että ovat radat vinoja tai eivät, vaan että miksei ihan suoraan anneta myös W/L-radoille ratatietoja.
Minä en siis edes purjehtinut BOW2010:ssä mutta johtuen juuri siitä ettei näitä asioita ole käsitelty missään vaiheessa avoimesti on kyseisen kisan radoista ollut kaikenlaista debattia.
Mä tulin tänään Suomeen/himaan klo 16.30 8h matkustamisen päätteeksi, joten on tässä nyt ollut muutakin ajanvietettä kuin alkaa ihmettelemään kisatrackeja tarkemmin ja olen koko ajan tehnyt sen selväksi. Nyt kun sitten parin tunnin lätkänpeluun jälkeen olen päässyt taas kotiin laitoin noi trackit nettiin.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=171
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=172
Äkkiseltään laskettuna kakkoskryssillä ajettiin 1110m toista halssia ja 390m toista. Ei tuo maailman pahin ole, mutta ei toki suorakaan ole, mutta sikäli mielestäni mennään vähän metsään jos kuitenkin tuloslaskennallisesti tuollainenkin rata määritellään "suoraksi" ja sitten lasketaan siitä laskennalliset ajat.
Olennaista on siis yhä se että koko tuo prosessi miten nuo ratojen hylkäämiset ja hyväksymiset tehdään on varsin epämääräinen seuraamuksista kärsivien/hyötyvien osalta ja jälkikäteen sitten tulokset ovat vain kiveen kirjoitettua ja ainoa informaatio mitä annetaan on "kolme kirjainta", ymmärrän kyllä että joihinkin vetoaa tuollainen ajattelumalli mutta ei se ole järin avointa.
Jos nyt käydään faktoja läpi kun jotenkin tuntuu ettei kaikilla ole niitä ihan hanskassa:
Ne BOW-kisojen trackit ovat olemassa ja niitä on käytetty protestikäsittelyssä (tai siis, teknisesti kai joku muu termi ja erityisesti vielä siis uudelleenkäsittely) mutta niitä ei ole tätä ennen mitenkään vaivauduttu julkistamaan sen jälkeen kun hylkäyspäätökset julkistettiin (ja missä sitten kumottiin aikaisempia päätöksiä), kyse ei nyt ole siitä että Joakimin pitäisi erityisesti aina julkistaa mittaridatansa. Eli niitten trackien esilletuominen ei ole mikään avaruudesta oleva juttu kun ne kerta ovat olemassa ja selvästikin otettu uloskin veneen mittaristosta, mä voin alle 10 sekuntissa heittää jakoon jokaikisen trackin minkä olen kerännyt kisoista, jos en satu olemaan kotikoneella niin viive on sen verran että pääsen kotikoneelle. Kuvankaappaus track-plotista ei ole tracki, se on kuvankaappaus mutta kaitpa juuri se ettei näitä osata erottaa on osasyy siihen ettei trackien keräämistä ja esillelaittoa oikein tunnuta juurikaan harrastavan pl. meidän puuhat (kyllä, tuo oli piikittelyä, mutta on tässä jo pari vuotta ollut aikaa esim. AMP:llä ottaa mallia FEP:n yhdistysloggereista yms. ). Yhä, jostain on nyt tullut sellainen harhainen näkemys että täällä on vaadittu jotain, pyytäisin kyllä osoittamaan sellaisen kohdan mistä tahansa viestistä.
Lainaan vielä itseäni jos vaikka siitä nokkelammat voivat osoittaa sitä suurta vääryyttä mitä on tehty ja vaatimuksia joita tässä on nyt esitetty:
"Mulla kun ei tässä asiassa ole oikein kummoista henk.koht. panosta niin silti vähän ihmetyttää tällainen "tiedon jakaminen", miten vaikea on heittää gpx-trackeja h-vene.nettiin tuollaisten postimerkkikuvien (kyllä nyt luulisi screenshottien onnistuvan vähän paremmin tuolla koulutustaustalla) sijaan, jotenkin kyllä oikeasti tuntuu että eivät nuo henkilökemiaongelmat ihan tyhjästä ole syntyneet. Toki on ihan ymmärrettävää jos et ole esim. töissä ehtinyt heittää noita paremminkaan esille mutta tuossa muodossa ovat kyllä aika yhtä tyhjän kanssa."
Ja yhä korostettakoon että mulla ei ole henk.koht. intressiä ratojen suoruuteen, olen vain puhunut siitä että ovat radat vinoja tai eivät, vaan että miksei ihan suoraan anneta myös W/L-radoille ratatietoja.
Minä en siis edes purjehtinut BOW2010:ssä mutta johtuen juuri siitä ettei näitä asioita ole käsitelty missään vaiheessa avoimesti on kyseisen kisan radoista ollut kaikenlaista debattia.
Mä tulin tänään Suomeen/himaan klo 16.30 8h matkustamisen päätteeksi, joten on tässä nyt ollut muutakin ajanvietettä kuin alkaa ihmettelemään kisatrackeja tarkemmin ja olen koko ajan tehnyt sen selväksi. Nyt kun sitten parin tunnin lätkänpeluun jälkeen olen päässyt taas kotiin laitoin noi trackit nettiin.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=171
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=172
Äkkiseltään laskettuna kakkoskryssillä ajettiin 1110m toista halssia ja 390m toista. Ei tuo maailman pahin ole, mutta ei toki suorakaan ole, mutta sikäli mielestäni mennään vähän metsään jos kuitenkin tuloslaskennallisesti tuollainenkin rata määritellään "suoraksi" ja sitten lasketaan siitä laskennalliset ajat.
Olennaista on siis yhä se että koko tuo prosessi miten nuo ratojen hylkäämiset ja hyväksymiset tehdään on varsin epämääräinen seuraamuksista kärsivien/hyötyvien osalta ja jälkikäteen sitten tulokset ovat vain kiveen kirjoitettua ja ainoa informaatio mitä annetaan on "kolme kirjainta", ymmärrän kyllä että joihinkin vetoaa tuollainen ajattelumalli mutta ei se ole järin avointa.