Ei EspooGP:tä elikäs Sprinttikisaa sen sijasta
Ei tuolla Pentala RWYC:ssä tosiaan hirveästi veneitä ole, tosin ilmoittautumisaika ei ole vielä mennyt. Kisaformaatti on puolitakaa-ajo, joten veneet tulevat enemmän fleettinä kuin tavallisessa LYS-kisassa.
Onkos täällä muuten jotain tietoa kartasta puuttuvasta matalasta, joka muistaakseni oli jossain niillä main missä Pihlaisto/Rönnbusken (Melkin länsipuolella) pohjoispuolella lukee 7,7 m? Tuo LYS-rata vaan menee tuosta ohi...
Onkos täällä muuten jotain tietoa kartasta puuttuvasta matalasta, joka muistaakseni oli jossain niillä main missä Pihlaisto/Rönnbusken (Melkin länsipuolella) pohjoispuolella lukee 7,7 m? Tuo LYS-rata vaan menee tuosta ohi...
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
En ole kuullut. Etteikö joku olisi vetänyt siitä 3m alueen sisälle, ja luullut että hän on ollut riittävästi pohjoisessa = "merkitsemätön kivi"?Joakim wrote: Onkos täällä muuten jotain tietoa kartasta puuttuvasta matalasta, joka muistaakseni oli jossain niillä main missä Pihlaisto/Rönnbusken (Melkin länsipuolella) pohjoispuolella lukee 7,7 m? Tuo LYS-rata vaan menee tuosta ohi...
Sailmate.fi ja fonecta.fi kartoissa on kyllä niitä kiviä Pihlaiston P-puolella, mutta ei ylimääräistä. Onhan tuossa se 5 m alue joka jatkuu aika pitkään pohjoiseen kivistä vielä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Purjehdusohjeessa puhutaan 10 ¤ ilmoittautumismaksusta. Päteekö tämä ja miten menetellään eri luokkien kesken?
Purjehdusohjeessa on virhe Finn Expressien lähtöajan suhteen:
"Ensimmäinen lähtö on sunnuntaina 25.8 noin kello 11:00 Albin Express-luokalle, n. klo 15:00 Finn Express-luokalle. "
Pitäisi lukea n. klo 13:00 eikä klo 15:00.
Pitääkö meidän lautakuntana huomioida jotain tässä threadissa käydystä keskustelusta koskien Finn Expressien sallittuja keulapurjeita?
Pitääkö meidän lautakuntana varustautua muulla kuin threadissa mainituilla:
- pillillä
- kameralla
- keltaisella liivillä
Vapaaehtoisilla Express-purjehtijoilla on mahdollisuus tulla poijuveneeksi, mutta jääkö tällöin idea kuunteluoppilaasta vähän puolitiehen?
Purjehdusohjeessa on virhe Finn Expressien lähtöajan suhteen:
"Ensimmäinen lähtö on sunnuntaina 25.8 noin kello 11:00 Albin Express-luokalle, n. klo 15:00 Finn Express-luokalle. "
Pitäisi lukea n. klo 13:00 eikä klo 15:00.
Pitääkö meidän lautakuntana huomioida jotain tässä threadissa käydystä keskustelusta koskien Finn Expressien sallittuja keulapurjeita?
Pitääkö meidän lautakuntana varustautua muulla kuin threadissa mainituilla:
- pillillä
- kameralla
- keltaisella liivillä
Vapaaehtoisilla Express-purjehtijoilla on mahdollisuus tulla poijuveneeksi, mutta jääkö tällöin idea kuunteluoppilaasta vähän puolitiehen?
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Pätee. Tullaan laittamaan tähän tilinumero.mhm wrote:Purjehdusohjeessa puhutaan 10 ¤ ilmoittautumismaksusta. Päteekö tämä ja miten menetellään eri luokkien kesken?
Klikkaa 'edit' nappia, kirjaudu samoilla tunnareilla kuin foorumiinPurjehdusohjeessa on virhe Finn Expressien lähtöajan suhteen:
"Ensimmäinen lähtö on sunnuntaina 25.8 noin kello 11:00 Albin Express-luokalle, n. klo 15:00 Finn Express-luokalle. "
Pitäisi lukea n. klo 13:00 eikä klo 15:00.

Ei, tämä asia on sellainen josta kilpailijoiden pitää protestoida tarvittaessa. Ei lautakunnan.Pitääkö meidän lautakuntana huomioida jotain tässä threadissa käydystä keskustelusta koskien Finn Expressien sallittuja keulapurjeita?
Liput tulee vielä. Ne saatte samaan aikaan kun luovutan ankkurin. Luokkalippu on nyt sitten sama molemmilla luokille, jos tämä ei haittaa?Pitääkö meidän lautakuntana varustautua muulla kuin threadissa mainituilla:
- pillillä
- kameralla
- keltaisella liivillä
Ei se vaadi kuin että saavutaan vähän aikaisemmin paikan päälle niin että saadaan poijut paikan päälle ajoissa ennen kello 11. Laittakaa mielellään puhelinnumero siihen poijuveneeseen tähän näin niin saadaan synkattua suunnat. Jos poijuvene on paikan päällä koneella rata-alueella noin 10:30 pitäisi ehtiä. Meillä on kolme poijua laitettavana, "poijuvene" laittaa ylämerkin. Lautakunta lähtöviivan ja "joku muu" alamerkin. Se joku muu sekä poijuvene voi tulla noutamaan poijun lautakunta-aluksesta ellei keli ole sellainen että siitä muodostu vaaraa jolloin keksitään jotain muuta. Mennään esimerkiksi jonkun niemen taakse hoitamaan siirrot.Vapaaehtoisilla Express-purjehtijoilla on mahdollisuus tulla poijuveneeksi, mutta jääkö tällöin idea kuunteluoppilaasta vähän puolitiehen?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jahas, tehdään pientä raporttia ennenkuin pitää hetkeksi olla poissa.
Lähtökohta tällaiseen kevyen kelin manööverikisaan oli hieman huono kun vakiotrimaaja on reissussa ja tarjolla oli vain aiemmin mainittu lippukunnan johtajistoon kuuluva ammattipurjehtija Italiasta. Tosin sikäli sillä tasoituksella että hän purjehtii snadisti isommilla veneillä http://www.stadamsterdam.com/
Pakkaa piti siis sekoittaa hieman kun uusi vahvistuksemme oli viimeksi ollut Olgassa kerran keväällä siinä karmeassa WHC:ssa, joten pianistista tuli trimmaaja ja pianistin rooli sälytettiin rookielle.
Aamu alkoi pohjapesulla ja huhuh että pohja oli karmeassa kunnossa, pulikoinnin jälkeen kuitenkin vesille ja pläkässä ei paljoa treenattu kunnes merituuli nousi ja ehdittiin juuri ja juuri katsoa vähän trimmejä kunnes piti siirtää lähtöpoijua. No, lautakunta signaloi lähtöpoijun sopivan paikan ampumalla lähdön käyntiin, poiju veteen ja vähän housut nilkoissa piti alkaa arpomaan että mistä lähdetään
Asiaa ei juurikaan helpottanut windexin jumitus joten vähän arvalla sitten mentiin.
Poiju oli edullisempi joten sinnepäin mutta alla Estelle olisi nostanut meidät yli joten otin maltillisen vendan paaralle linjan keskustan tienoilla. Kulku kryssillä oli sitten aivan katastrofaalista, jäimme kaikille mutta onnistuneen alamerkinkierron takia saimme Annelin kuitettua ja sijoitus ei kuin tokavika.
Sen jälkeen ehdittiin jo vähän trimmaamaankin ja skuuttipisteen säätö poisti kulkuongelmat.
Tokaan lähtöön vene oli edullisempi, hieman aggressiivisuutta päälle ja tietoisesti
tuli nostatettua Estelle yli linjan kun tiesin että se oli sijoittunut "liian hyvin" meihin nähden edellisessä lähdössä. Loppukisa tasaisen tappavaan tahtiin ja kakkosena maaliin.
Kolmannessa lähdössä samalla asenteella liikenteeseen, ehkä marginaalisesti ahtaaseen paikkaan veneen ja Charlottan väliin, muutamasta sekuntista olisi ollut kiinni olisimmeko sittenkin ehtineet mutta emme joten pientä protestinpoikasta ja varastusta siinä pääsi käymään, joten se kisa oli sitten siinä. Loppukisa treenimielessä ja vähän hidastellen että ehtisimme myös huoltamaan (lue juomaan) itseämme kun tiesin että maaliintulon jälkeen aikaa ei siihen olisi
Seuraavassa lähdössä tuli vähän laskettua väärin etäisyyksiä ja tulimme veneelle n. 10s myöhään, no toki siinä tuli vähän hieman huolehdittua se että Charlotta ei pääsisi veneelle
Kryssi ok mutta Charlottan crossatessa takaata olisi kai pitänyt nähdä jotain tuulessa, vasen laita oli ilmeisesti vetänyt paremmin koska ylämerkillä Charlotta olikin sitten taas edessä. Vasemmalle lähtenyt fleetti kuitenkin rajusti edessä, lenssillä sitten manööverirutiinit ja "väärät" paikat alkoivat näkyä, vauhti vähänkin peitossa oli niin huono että piti jiipata vapaisiin mikä taas jumittuneen winkkarin takia oli virhe kun yhtäkkiä referenssi oikeisiin tuulikulmiin katosi ja styyralla jatkaneet ottivat valtaisan kaulan/eroa kiinni ja sitten vielä alamerkinkierto meni about täysin päin helvettiä ja oli vähän siinä ja siinä otinko sallitusti tilaa merkin väliin puskeneelta Estelleltä. No yhtäkaikki, sen turvin emme kuitenkaan olleet taaskaan viimeisiä.
Lenssivauhti oli aikalailla kateissa koko kisan mutta toki ei voi ihan hirveästi syyttää gasteja kun kuitenkin normaalisti yksi tyyppi trimmaa yksin lenssit ja rutiini pianolta puuttui tuohon hommaan. Ja sitten kun puolet lensseistä piti neuvoa mitä tehdään, niin ei siinä pahemmin päässyt ihmettelemään minne olisi pitänyt mennä.
Viimeisessä lähdössä vasen laita oli se minne tahdottiin mutta ei ihan poijulle kuitenkaan, joten aika kohtalainen lähtö mutta lähemmäs linjaa olisi voinut mennä jos olisi tiennyt missä linja menee. No, ratkaisu on toki hankkia se Velocitek tai saada keulagasti joskus katsomaan linjaa
Kaisakulmaan, sieltä kakkosena merkille ja lenssi mitäänsanomatonta. Alamerkiltä kryssi maaliin puhtaasti takanaolleita vartioiden. Silmään tosin pisti sitten perässä tulevan Annelin passiivisuus ajella vain perässä mutta kaitpa olivat laskeneet että takaatulevien vartiointi oli tärkeämpää myös heilläkin.
Videot tulivat joka lähdöstä, välillä meni jopa huutamiseksi kun jatkuva asioitten tekemättäjättäminen alkoi ärsyttämään mutta toisaalta kyllä se sitten lopulta alkoi sujuakin. Sitä on päässyt turhan helpolla kun on vuodet voinut purjehtia siten että jokainen hoitaa omat hommansa ja nyt tosiaan paikkojen sekoituksen takia ei ihan hommat menneetkään askelmerkkien mukaan. No, ihan ok kisa kuitenkin vaikkei tuloksellisesti nyt kummoisesti mennytkään epätasaisuuden ja virheitten takia. Pari kakkossijaa kuitenkin lähinnä riittivät kertomaan itselle että homma kyllä toimii ilman tuollaisia rookievirheitä, joita taas ei muuten normaalisti enää tehdä. Tuntui vähän että kolmella hengellä olisi purjehtinut tuossa kelissä vielä paremmin jos kaikki olisivat tienneet täsmälleen mitä tekivät, nyt täysi miehistö ei tavallaan auttanut kun ainoastaan keula oli täysin tehtäviensä tasalla ja istumalaatikon porukalla tehtävät sekaisin.
Lähtökohta tällaiseen kevyen kelin manööverikisaan oli hieman huono kun vakiotrimaaja on reissussa ja tarjolla oli vain aiemmin mainittu lippukunnan johtajistoon kuuluva ammattipurjehtija Italiasta. Tosin sikäli sillä tasoituksella että hän purjehtii snadisti isommilla veneillä http://www.stadamsterdam.com/

Pakkaa piti siis sekoittaa hieman kun uusi vahvistuksemme oli viimeksi ollut Olgassa kerran keväällä siinä karmeassa WHC:ssa, joten pianistista tuli trimmaaja ja pianistin rooli sälytettiin rookielle.
Aamu alkoi pohjapesulla ja huhuh että pohja oli karmeassa kunnossa, pulikoinnin jälkeen kuitenkin vesille ja pläkässä ei paljoa treenattu kunnes merituuli nousi ja ehdittiin juuri ja juuri katsoa vähän trimmejä kunnes piti siirtää lähtöpoijua. No, lautakunta signaloi lähtöpoijun sopivan paikan ampumalla lähdön käyntiin, poiju veteen ja vähän housut nilkoissa piti alkaa arpomaan että mistä lähdetään

Poiju oli edullisempi joten sinnepäin mutta alla Estelle olisi nostanut meidät yli joten otin maltillisen vendan paaralle linjan keskustan tienoilla. Kulku kryssillä oli sitten aivan katastrofaalista, jäimme kaikille mutta onnistuneen alamerkinkierron takia saimme Annelin kuitettua ja sijoitus ei kuin tokavika.
Sen jälkeen ehdittiin jo vähän trimmaamaankin ja skuuttipisteen säätö poisti kulkuongelmat.
Tokaan lähtöön vene oli edullisempi, hieman aggressiivisuutta päälle ja tietoisesti

Kolmannessa lähdössä samalla asenteella liikenteeseen, ehkä marginaalisesti ahtaaseen paikkaan veneen ja Charlottan väliin, muutamasta sekuntista olisi ollut kiinni olisimmeko sittenkin ehtineet mutta emme joten pientä protestinpoikasta ja varastusta siinä pääsi käymään, joten se kisa oli sitten siinä. Loppukisa treenimielessä ja vähän hidastellen että ehtisimme myös huoltamaan (lue juomaan) itseämme kun tiesin että maaliintulon jälkeen aikaa ei siihen olisi

Seuraavassa lähdössä tuli vähän laskettua väärin etäisyyksiä ja tulimme veneelle n. 10s myöhään, no toki siinä tuli vähän hieman huolehdittua se että Charlotta ei pääsisi veneelle

Kryssi ok mutta Charlottan crossatessa takaata olisi kai pitänyt nähdä jotain tuulessa, vasen laita oli ilmeisesti vetänyt paremmin koska ylämerkillä Charlotta olikin sitten taas edessä. Vasemmalle lähtenyt fleetti kuitenkin rajusti edessä, lenssillä sitten manööverirutiinit ja "väärät" paikat alkoivat näkyä, vauhti vähänkin peitossa oli niin huono että piti jiipata vapaisiin mikä taas jumittuneen winkkarin takia oli virhe kun yhtäkkiä referenssi oikeisiin tuulikulmiin katosi ja styyralla jatkaneet ottivat valtaisan kaulan/eroa kiinni ja sitten vielä alamerkinkierto meni about täysin päin helvettiä ja oli vähän siinä ja siinä otinko sallitusti tilaa merkin väliin puskeneelta Estelleltä. No yhtäkaikki, sen turvin emme kuitenkaan olleet taaskaan viimeisiä.
Lenssivauhti oli aikalailla kateissa koko kisan mutta toki ei voi ihan hirveästi syyttää gasteja kun kuitenkin normaalisti yksi tyyppi trimmaa yksin lenssit ja rutiini pianolta puuttui tuohon hommaan. Ja sitten kun puolet lensseistä piti neuvoa mitä tehdään, niin ei siinä pahemmin päässyt ihmettelemään minne olisi pitänyt mennä.
Viimeisessä lähdössä vasen laita oli se minne tahdottiin mutta ei ihan poijulle kuitenkaan, joten aika kohtalainen lähtö mutta lähemmäs linjaa olisi voinut mennä jos olisi tiennyt missä linja menee. No, ratkaisu on toki hankkia se Velocitek tai saada keulagasti joskus katsomaan linjaa

Kaisakulmaan, sieltä kakkosena merkille ja lenssi mitäänsanomatonta. Alamerkiltä kryssi maaliin puhtaasti takanaolleita vartioiden. Silmään tosin pisti sitten perässä tulevan Annelin passiivisuus ajella vain perässä mutta kaitpa olivat laskeneet että takaatulevien vartiointi oli tärkeämpää myös heilläkin.
Videot tulivat joka lähdöstä, välillä meni jopa huutamiseksi kun jatkuva asioitten tekemättäjättäminen alkoi ärsyttämään mutta toisaalta kyllä se sitten lopulta alkoi sujuakin. Sitä on päässyt turhan helpolla kun on vuodet voinut purjehtia siten että jokainen hoitaa omat hommansa ja nyt tosiaan paikkojen sekoituksen takia ei ihan hommat menneetkään askelmerkkien mukaan. No, ihan ok kisa kuitenkin vaikkei tuloksellisesti nyt kummoisesti mennytkään epätasaisuuden ja virheitten takia. Pari kakkossijaa kuitenkin lähinnä riittivät kertomaan itselle että homma kyllä toimii ilman tuollaisia rookievirheitä, joita taas ei muuten normaalisti enää tehdä. Tuntui vähän että kolmella hengellä olisi purjehtinut tuossa kelissä vielä paremmin jos kaikki olisivat tienneet täsmälleen mitä tekivät, nyt täysi miehistö ei tavallaan auttanut kun ainoastaan keula oli täysin tehtäviensä tasalla ja istumalaatikon porukalla tehtävät sekaisin.
Last edited by Petri on Sun Aug 25, 2013 18:25 pm, edited 2 times in total.
Eli officialt-muotoon laskettuna, mielestäni noin tuo menee low-pointilla eli Merellillä ja Annelilla on molemmilla yhdet ykkössijat mutta Merellillä sitten taas on kakkossija ja Annelilla ei ollenkaan. Mielestäni tuo viimeinen lähtö merkkaisi vasta jos muuten sijoitukset ovat kaikilta osin tasan.mhm wrote:Tulokset
Charlotta 1, 1, 2, 3, 1
Merelli 3, 4, 1, 2, 5
St. Olga 4, 2, 5, 4, 2
Anneli 5, 3, 3, 1, 3
Estelle 2, 5, 4, 5, 4
Code: Select all
1. Charlotta 1 1 2 (3) 1 8 5
2. Merelli 3 4 1 2 (5) 15 10
3. Anneli (5) 3 3 1 3 15 10
4. St. Olga 4 2 (5) 4 2 17 12
5. Estelle 2 5 4 (5) 4 20 15
Pienenä bookmarkkina, tuohon ilmestyy lähtöjen 1 ja 2 videot
http://youtu.be/sqJ8FuS57CY
3-5 on nyt rendautumassa ja tuskin tänään enää ehdin upata niitä minnekään.
Trackikin tuli otettua normiluurilla joten katsotaan josko Trekbuddyn timestampit olisivat nyt paremmin.
http://youtu.be/sqJ8FuS57CY
3-5 on nyt rendautumassa ja tuskin tänään enää ehdin upata niitä minnekään.
Trackikin tuli otettua normiluurilla joten katsotaan josko Trekbuddyn timestampit olisivat nyt paremmin.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Albin Express tulokset:
DNF sen takia että joko on 30 min maksimiaika täyttynyt, tai sitten 10 min voittajan jälkeen on ylittynyt.
Code: Select all
I 903 Kira ([2 DNF]) 1 1 1 tot 3
II 279 4Play 1 (3) 3 2 tot 6
III 965 Pepperoni ([3 DNF]) 2 2 3 tot 7
IV 241 Ragamuffin ([4 DNF]) 4 [4 DNF] 4 tot 12
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020