Harald, Jeppe, Kimssu ja Klas.
Kyllä järjestelyt olivat kerrassaan parasta A-luokkaa. Mitä nyt kryssimerkki vähän ajautui, mutta se ei ensinnäkään haitannut kisaamista ja toisekseen aivan ymmärrettävää kun tuossa on kalliopohjaa.
Tänään jatkettiin siis siitä mihin eilen jäätiin. Samalla starttitaktiikalla onnistunut startti ja ylämerkkiä kiersimme Kiran ja X-tasin takana. Tästä kisasta en nyt tällä hetkellä muista hirveästi, mutta aika selvä voitto meille kuitenkin.
Toisessa startissa, siis siinä joka onnistui jäimme sitten Lisbethin alle startissa, ja edessä nousi eteemme sitten Yola (AE). Päätimme sitten hetken sorruttuamme alaspäin heittää venda toisten alta pois, ja tarvittaessa väistää styyran veneitä perän puolelta. Kommunikaatio veneessä oli ehkä olosuhteisiin vähän liian vaisua sillä vendan jälkeen kaikki neljä miehistön jäsentä olivat leen puolella kun piti vielä laskea X-79:in perän takaa. Äksästä huudettiin jo varmuudeksi protestia mutta kun emme sittenkään osuneet niitten pari metriä pitkään perästä sojottavaan perämoottoriin sieltä hihkaistiin että ei sittenkään.
Paaran halssi lähti sitten aivan loistavaan höjdiin ja vauhtiin edessämme ja leen puolella olevaa X-tasia seuraten. Kira vielä jostain kiilasi vielä paremmaksi kiertäen ekana. Ylämerkin kohdalla perässä oli aika lähellä vielä Lisbeth, ja noston jälkeen jiippasimme heti jotta saisimme enemmän vapaita fleetin alta. Surffeissa saimme kuin saimmekin hiukan lisää kaulaa Lisbethiin rakennettua, ehkä edessä olevan Kiran peräaallot auttoivat hiukan.
Järjestyi säilyi alamerkillä niin, että kiersimme X-tasin ja Kiran takana.
Kryssillä kaisa kulmaan, ja nousukulma yllätti toistamiseen sillä jouduimme laskemaan reilusti skuutteja ulos.
Lenssillä tuuli oli jo noussut hetkittäiseen 18 knotsiin ja seurasimme toistamiseen Kiraa ja X-tasia. Takana Lisbeth oli vähän jäänyt ja näin purjehdimme taas maaliin ykkösinä.
Koska ordereissa oli maininta että jos
enemmän kuin viisi lähtöä purjehditaan, saadaan poisjättö ja muuta ohjelmaa oli itsekullekin tulossa päätimme lähteä rantaa kohti. Vaikka lautakunnalla oli vielä mahdollisuus ajattaa kolmatta lähtöä ihan vielä aikataulun mukaisesti he nähtävästi eivät sitten sitä tehneet vaan EspooGP jäi tänä vuonna viiden lähdön pituseksi. Mieluummin viisi onnistunutta ja hyvin järjestettyä rataa kuin slööristartteja ja -kisoja!
Pytty matkasi takaisin lauttasaareen, tänä vuonna vihreitten otsalamppujen kera. Klas sai pulssimittarin, hänellä on varmaan alan miehenä enemmän käyttöä. Minulle riittää että se jatkaa tikittämistä
Trackit lataan h-vene.net:iin myöhemmin illalla yöllä. Toivottavasti esim. Heikillä on X-tasin tracki myös?
Krijoutusvirheet ja syventävät myös myöhemmin, käsistreenit alkavat tyttärellä.