Page 5 of 5
Posted: Fri Aug 17, 2007 15:02 pm
by Guest
harald wrote:
Kaikki peliin sitten, näyttää jo hyvin paljon paremmalta mikäli huomenna ei
purjehdita rataa, vaan se lyhyt offshore vaan.
Kyllähän se olisi aika ihmeellistä että jury hyväksyy suoritusta missä ei olla
kierretty rata oikein.
Valitettavasti ORC:n sivuilla sanotaan: "Event will finish tomorrow with windward/leeward racing".
Aika paljon jää jossiteltavaa siitä, että miksi päätettiin ajaa 7. W/L eikä toista offshorea, vaikka NOR antaa mahdollisuuden offshoren siirtämiseen.
Nyt tilanne on se, että aika varmasti tuloksena on Alfalle pronssia. Bohemialle riittää 5. sija varmaan 2. sijaan, mitä helpottaa vielä se, että Beluga jäänee rantaan juhlimaan MM-voittoa.
Toisaalta Alfa voisi yrittää hidastaa Bohemian 10. sijan huonommalle puolelle välittämättä omasta sijoituksestaan. Schumacher ajaisi sopivasti kylkeen, mutta Formula 1:ssä ei tunnetakkaan hyvityksiä....
Kyllä Jury voi hyväksyä väärin kierretyn radan, jos kilpailuohjeissa tms. on ollut tulkinnanvaraa.
Joakim
Posted: Fri Aug 17, 2007 18:24 pm
by harald
Ei sen bohemian tarvitse olla 10. huonommalla puolella.
Bohemian pisteet poisjätöllä: 44.31 - 28 = 16.31
AlfaRom:n pisteet poisjätöllä: 27-06 = 21
4.69 pisteen ero riittää pitämään hopea. Voitto Alfalle ja kuudes paikka
Bohemialle? Aika tasaista sarjaa on bohemia ajanut alussa: 2,1,2,1,2 mutta sitten
on tullut 4 ja 5. Seuraava sarjassa on varmaan 6
Tsemppiä!
Posted: Fri Aug 17, 2007 18:48 pm
by Guest
harald wrote:Ei sen bohemian tarvitse olla 10. huonommalla puolella.
Bohemian pisteet poisjätöllä: 44.31 - 28 = 16.31
AlfaRom:n pisteet poisjätöllä: 27-06 = 21
Ajattelin kahta skenariota:
1. Alfa voittaa -> 5. sija riittää Bohemialle
2. Alfa häiritsee Bohemiaa ja saa samalla itse poisjätön -> 10. sija riittää Bohemialle. Kukaan muuhan ei voi enää Alfaa ohittaa pisteissä.
Kumpikin vaikuttaa aika epätoivoiselta! Alfan voitto ei tule helpolla ja Bohemian jääminen ilman häirintää 5. sijaa huonommaksi on varsin epätodennäköistä. Toisaalta aika pahasti pitäisi häiritä, jotta Bohemia tippuisi yli 10. sijan. Bohemian pitäisi jäädä ehkä 3 minuuttia normaalivauhdista tunnin kisassa...
Mitenköhän paljon saa häiritä ilman pelkoa DSQ:sta ja mahdollisesta hyvityksestä/lisärangaistuksesta? Yksityyppikisoissahan (ja tietysti Match Racessa) on ihan tyypillistä vahtia pahinta kilpakumppania, jos muista ei ole enää vaaraa, mutta tasoituspurjehdukseen se ei oikein yleensä sovi.
Joakim
Posted: Sat Aug 18, 2007 13:25 pm
by Guest
Ei näytä hyvältä! Bohemia ja Bergen on kaukana Alfan edellä jo heti startin jälkeen. Bohemia on aivan Framin perässä.
Aikamoisia siftejä näyttää kyllä olevan, joten ehkä tilanne voi vielä muuttua.
Joakim
Posted: Sat Aug 18, 2007 16:06 pm
by harald
hauskaa että veneet liikkuvat nyt 1.62 knotsia yhdessä klimpissä laituria pitkin
Taitavat viedä transpondereita veneiltä pois.
Posted: Sat Aug 18, 2007 16:51 pm
by Petri
Ja pronssiahan sieltä sitten tuli, Bohemia otti voiton viimeisestä lähdöstä ja Alfa oli kakkosena (Beluga siis jäi rantaan juhlistamaan voittoa).
Eli onnittelut Alfan porukoille, kyllähän nuo kaksi kärkivenettä tietyllä tavalla olivat niin omassa kastissaan (etenkin Beluga) ettei kolmossijassa ole mitään hävittävää.
Posted: Sat Aug 18, 2007 17:30 pm
by harald
Oletko muokannut alkup. viestiäni, laittamatta mode-riviä siihen alle?

Posted: Sat Aug 18, 2007 17:52 pm
by Petri
harald wrote:Oletko muokannut alkup. viestiäni, laittamatta mode-riviä siihen alle?

En, vain otsikkoa
Ja oonhan mä päivittänyt sitä otsikkoa muutenkin kokoajan lennossa, et oo vain huomannut ilmeisesti
