Page 4 of 6

Posted: Tue Oct 02, 2012 09:50 am
by FE-Sillanpää
harald wrote:No mutta kai sentään vähän paremmin kuin 640 pikseliä? :)
Okei, onhan niitä yli 3000 vaakasuunnassa:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/N ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/f ... directlink

Posted: Tue Oct 02, 2012 10:09 am
by harald
FE-Sillanpää wrote:Turkisregatta satunnaisen saunanlämmittäjän näkökulmasta:

Image

Image
Eli noin säädettynä saa pikkukuvat linkitettynä isompiin suoraan.

Posted: Wed Oct 03, 2012 13:10 pm
by harald

Posted: Wed Oct 03, 2012 17:56 pm
by Juice

Posted: Wed Oct 03, 2012 18:36 pm
by asalovuo
Tässä myös La Nonnan kisa raportti mutkan kautta.

Hei,

Startti oli hyvä, täydellä vauhdilla halutusta paikasta läheltä poijupäätä.
Reikäinen tuuli, uusi miehistö ja trimmit tuottivat aluksi pientä epävarmuutta operaatioihin, mutta Bella Nova jäi selvästi taakse.

Itäpoiju kierrettiin porukan mukana suuntana Kalvön itäpuoli.
Matkalla olisi pitänyt tikata etelään, mutta sillä hetkellä olisi joutunut väistämään pakkaa veneitä ja aie jäi toteuttamatta.
Tiedettiin, mutta ei tehty.

Rangaistus tuli heti viiden minuutin kuluttua, kun tuuli kääntyi lounaaseen.
Muistui mieleen loru sitku, mutku ja voiku.
Bella Nova ja Linjett olivat kaukana edessä ja alkoi kova takaa-ajo.

Se Kalvön itäpuolen tuulenkääntymä näyttää pahalta. GPS-datasta saa analysoitua paljonko se maksoi.
Veneen nopeus oli noin 160 metriä minuutissa.
Olimme noin 600m idempänä kuin normaalisti ja tuuli kääntyi noin 45 astetta.
Tästä arvioiden teimme noin 450 metriä ylimääräistä matkaa, eli alle 3 minuuttia.
Tällä olisi korjattu yksi sija, mutta muuten tulos ei olisi muuttunut.
Mittakaava: ensimmäinen pätkä idästä länteen poijunkiertotikin alkuun kesti 10 minuuttia.

Ihastelimme Fe83-veneiden hyvää kryssivauhtia.
Kölin profilointi tuli mieleen.
Turistipurjeista ja rullagenoasta ei sentään aiota luopua.

Spinnuosuudella pääsimme Bella Novan kantaan ja kryssi oli jo lähes parikilpailua.

Kiinnostava asia on kryssinopeutemme Linjettiin ja Albin Expressiin nähden.
Saimme eroa 5 mailin matkalla ehkä 100 sekuntia, eli 20 s per maili.
IMS koemittakirjoista arvioiden yksi 100 kg:n henkilö laidalla tuottaa 6 sekunnin (eli 18 metrin) voiton per maili.
Nyt istuimme kiltisti reunalla, mikä oli hyvä asia.
Loput 14 sekuntia per maili kuuluu pinnamiehelle, trimmeille ja Porvoolaisia paremmalle reitinvalinnalle.

Tämä oli hyvä ja opettavainen kilpailu.
Tuloslista oli sellainen, että se tuotti iloa varsin monelle venekunnalle.

Ei meilläkään ollut valittamista.
BSS muisti meitä lohdutuspalkinnolla ja Itäsyndikaatti tuli hoidettua.

Veikko


Katsotaan saadaanko vielä Valaskan tracki haalittua. Olisi mukava verrata myös yhden vastapäivään kiertäneen trackiä.

Posted: Wed Oct 03, 2012 18:48 pm
by Juice
Lown träkki lisätty...

Posted: Wed Oct 03, 2012 21:35 pm
by Panu
Tervehdys

Merielan kannelta kisan alkupuoliskolta ottamiani kuvia löytyy Annelin albumin alta: http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album523

Posted: Wed Oct 03, 2012 21:39 pm
by harald
Kiitos Panu!

Tuosta näkee Linjettin eli Lucky Too:n uudet kuteet;

Image

Sitä vaan kun Veikko sanoi että kahta en vaihda, purjeet ja... Nuo Lucky Toon purjeet on tietääkseni melko pakasta vedetyt. Hienot oli.

Posted: Wed Oct 03, 2012 21:41 pm
by Petri
asalovuo wrote:Tässä myös La Nonnan kisa raportti mutkan kautta.

Olimme noin 600m idempänä kuin normaalisti ja tuuli kääntyi noin 45 astetta.
Onko vika vain mun päässäni mutta kuulostaako tuo juuri niin masentavalta kuin se näyttää ts. miksi nämä LYS-saaristonkiertelyt eivät vain jaksa kiinnostaa kun iso osa fleetistä on juuri porukkaa jotka tekevät samoja kierroksia vuodesta toiseen ja oikeasti homma kiteytyy juuri tuollaisiin toteamuksiin.

Posted: Wed Oct 03, 2012 21:43 pm
by harald
Ai niin, Vindungen ei vieläkään saanut ohittaa Charlottan. He valitsivat toisen kiertosuunnan, ehkä siinä pelossa etteivät ohi pääse :)

Posted: Wed Oct 03, 2012 21:55 pm
by harald
Petri wrote:
asalovuo wrote:Tässä myös La Nonnan kisa raportti mutkan kautta.

Olimme noin 600m idempänä kuin normaalisti ja tuuli kääntyi noin 45 astetta.
Onko vika vain mun päässäni mutta kuulostaako tuo juuri niin masentavalta kuin se näyttää ts. miksi nämä LYS-saaristonkiertelyt eivät vain jaksa kiinnostaa kun iso osa fleetistä on juuri porukkaa jotka tekevät samoja kierroksia vuodesta toiseen ja oikeasti homma kiteytyy juuri tuollaisiin toteamuksiin.
No luet nyt vähän kyllä liikaa rivien välistä. Tuo oli kyllä mielenkiintoisin kisa todella pitkään aikaan kun oli sekä se kiertosuunnan valinta päällä tuulen heittäessä häränpyllyä suuntaan ja toiseen.

Tämä on kyllä sellainen kisa joka jaksaa kiinnostaa. Suurimmat on kyllä se sosiaalinen puoli etenkin perjantaina, sekä sitten myöhäinen kesä jolloin saaristo on todella kaunis. Vaatteitakin voi käyttää, eikä tarvitse purjehtia shortseissa.

Ja kiinnostaa se WHC sinuakin edelleen :)

Posted: Wed Oct 03, 2012 22:02 pm
by harald
Juice wrote:Lown träkki lisätty...
Loistavaa, kiitoksia!

Trackien mukaan La Nonnan track on sivussa, tai sitten he eivät kiertäneet ekan merkin oikealta puolelta.

Posted: Wed Oct 03, 2012 22:14 pm
by harald
Hyvin valmistettunakin kesti kolmosen vaihto takaisin ykköseen aika tasan kaksi minuuttia jonka aikana vauhti oli 4 kn sen 5,4 sijaan.

2/60 * 1.4 = .04

.04*1.852 = .074 m

Hävisimme noin 70 m manööverissä suoraan eteenpäin. VMG:ssä noin 50 m. Aika paljon.

Posted: Wed Oct 03, 2012 22:25 pm
by harald
Taida olla vähän pöpi kun noitten trackien katsominen jälkeenpäin vain jaksaa kiinnostaa.

Posted: Wed Oct 03, 2012 22:40 pm
by asalovuo
harald wrote: Loistavaa, kiitoksia!

Trackien mukaan La Nonnan track on sivussa, tai sitten he eivät kiertäneet ekan merkin oikealta puolelta.
Joo, on sivussa ja kiersivät merkin oikein.
harald wrote: Taida olla vähän pöpi kun noitten trackien katsominen jälkeenpäin vain jaksaa kiinnostaa.
Et. Näähän on parasta viihdettä. Kukapa nyt ei haluaisi viettää iltaansa tutkimalla eriväristen nuoltenkärkien liikkumista epämääräisesti piirrettyjä viivoja pitkin ;)