Ranking 8/2012 Turkisregatta

Moderators: Petri, harald

User avatar
FE-Sillanpää
luti
Posts: 568
Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
Location: Itä-Uusimaa

Post by FE-Sillanpää »

harald wrote:No mutta kai sentään vähän paremmin kuin 640 pikseliä? :)
Okei, onhan niitä yli 3000 vaakasuunnassa:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/N ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/f ... directlink
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FE-Sillanpää wrote:Turkisregatta satunnaisen saunanlämmittäjän näkökulmasta:

Image

Image
Eli noin säädettynä saa pikkukuvat linkitettynä isompiin suoraan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Juice
kokelas
Posts: 60
Joined: Fri Jan 27, 2006 11:03 am
Location: Helsinki

Post by Juice »

User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 944
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Tässä myös La Nonnan kisa raportti mutkan kautta.

Hei,

Startti oli hyvä, täydellä vauhdilla halutusta paikasta läheltä poijupäätä.
Reikäinen tuuli, uusi miehistö ja trimmit tuottivat aluksi pientä epävarmuutta operaatioihin, mutta Bella Nova jäi selvästi taakse.

Itäpoiju kierrettiin porukan mukana suuntana Kalvön itäpuoli.
Matkalla olisi pitänyt tikata etelään, mutta sillä hetkellä olisi joutunut väistämään pakkaa veneitä ja aie jäi toteuttamatta.
Tiedettiin, mutta ei tehty.

Rangaistus tuli heti viiden minuutin kuluttua, kun tuuli kääntyi lounaaseen.
Muistui mieleen loru sitku, mutku ja voiku.
Bella Nova ja Linjett olivat kaukana edessä ja alkoi kova takaa-ajo.

Se Kalvön itäpuolen tuulenkääntymä näyttää pahalta. GPS-datasta saa analysoitua paljonko se maksoi.
Veneen nopeus oli noin 160 metriä minuutissa.
Olimme noin 600m idempänä kuin normaalisti ja tuuli kääntyi noin 45 astetta.
Tästä arvioiden teimme noin 450 metriä ylimääräistä matkaa, eli alle 3 minuuttia.
Tällä olisi korjattu yksi sija, mutta muuten tulos ei olisi muuttunut.
Mittakaava: ensimmäinen pätkä idästä länteen poijunkiertotikin alkuun kesti 10 minuuttia.

Ihastelimme Fe83-veneiden hyvää kryssivauhtia.
Kölin profilointi tuli mieleen.
Turistipurjeista ja rullagenoasta ei sentään aiota luopua.

Spinnuosuudella pääsimme Bella Novan kantaan ja kryssi oli jo lähes parikilpailua.

Kiinnostava asia on kryssinopeutemme Linjettiin ja Albin Expressiin nähden.
Saimme eroa 5 mailin matkalla ehkä 100 sekuntia, eli 20 s per maili.
IMS koemittakirjoista arvioiden yksi 100 kg:n henkilö laidalla tuottaa 6 sekunnin (eli 18 metrin) voiton per maili.
Nyt istuimme kiltisti reunalla, mikä oli hyvä asia.
Loput 14 sekuntia per maili kuuluu pinnamiehelle, trimmeille ja Porvoolaisia paremmalle reitinvalinnalle.

Tämä oli hyvä ja opettavainen kilpailu.
Tuloslista oli sellainen, että se tuotti iloa varsin monelle venekunnalle.

Ei meilläkään ollut valittamista.
BSS muisti meitä lohdutuspalkinnolla ja Itäsyndikaatti tuli hoidettua.

Veikko


Katsotaan saadaanko vielä Valaskan tracki haalittua. Olisi mukava verrata myös yhden vastapäivään kiertäneen trackiä.
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
Juice
kokelas
Posts: 60
Joined: Fri Jan 27, 2006 11:03 am
Location: Helsinki

Post by Juice »

Lown träkki lisätty...
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Tervehdys

Merielan kannelta kisan alkupuoliskolta ottamiani kuvia löytyy Annelin albumin alta: http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album523
Ystävällisin veneily terveisin PR
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kiitos Panu!

Tuosta näkee Linjettin eli Lucky Too:n uudet kuteet;

Image

Sitä vaan kun Veikko sanoi että kahta en vaihda, purjeet ja... Nuo Lucky Toon purjeet on tietääkseni melko pakasta vedetyt. Hienot oli.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

asalovuo wrote:Tässä myös La Nonnan kisa raportti mutkan kautta.

Olimme noin 600m idempänä kuin normaalisti ja tuuli kääntyi noin 45 astetta.
Onko vika vain mun päässäni mutta kuulostaako tuo juuri niin masentavalta kuin se näyttää ts. miksi nämä LYS-saaristonkiertelyt eivät vain jaksa kiinnostaa kun iso osa fleetistä on juuri porukkaa jotka tekevät samoja kierroksia vuodesta toiseen ja oikeasti homma kiteytyy juuri tuollaisiin toteamuksiin.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Ai niin, Vindungen ei vieläkään saanut ohittaa Charlottan. He valitsivat toisen kiertosuunnan, ehkä siinä pelossa etteivät ohi pääse :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote:
asalovuo wrote:Tässä myös La Nonnan kisa raportti mutkan kautta.

Olimme noin 600m idempänä kuin normaalisti ja tuuli kääntyi noin 45 astetta.
Onko vika vain mun päässäni mutta kuulostaako tuo juuri niin masentavalta kuin se näyttää ts. miksi nämä LYS-saaristonkiertelyt eivät vain jaksa kiinnostaa kun iso osa fleetistä on juuri porukkaa jotka tekevät samoja kierroksia vuodesta toiseen ja oikeasti homma kiteytyy juuri tuollaisiin toteamuksiin.
No luet nyt vähän kyllä liikaa rivien välistä. Tuo oli kyllä mielenkiintoisin kisa todella pitkään aikaan kun oli sekä se kiertosuunnan valinta päällä tuulen heittäessä häränpyllyä suuntaan ja toiseen.

Tämä on kyllä sellainen kisa joka jaksaa kiinnostaa. Suurimmat on kyllä se sosiaalinen puoli etenkin perjantaina, sekä sitten myöhäinen kesä jolloin saaristo on todella kaunis. Vaatteitakin voi käyttää, eikä tarvitse purjehtia shortseissa.

Ja kiinnostaa se WHC sinuakin edelleen :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Juice wrote:Lown träkki lisätty...
Loistavaa, kiitoksia!

Trackien mukaan La Nonnan track on sivussa, tai sitten he eivät kiertäneet ekan merkin oikealta puolelta.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Hyvin valmistettunakin kesti kolmosen vaihto takaisin ykköseen aika tasan kaksi minuuttia jonka aikana vauhti oli 4 kn sen 5,4 sijaan.

2/60 * 1.4 = .04

.04*1.852 = .074 m

Hävisimme noin 70 m manööverissä suoraan eteenpäin. VMG:ssä noin 50 m. Aika paljon.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Taida olla vähän pöpi kun noitten trackien katsominen jälkeenpäin vain jaksaa kiinnostaa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 944
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

harald wrote: Loistavaa, kiitoksia!

Trackien mukaan La Nonnan track on sivussa, tai sitten he eivät kiertäneet ekan merkin oikealta puolelta.
Joo, on sivussa ja kiersivät merkin oikein.
harald wrote: Taida olla vähän pöpi kun noitten trackien katsominen jälkeenpäin vain jaksaa kiinnostaa.
Et. Näähän on parasta viihdettä. Kukapa nyt ei haluaisi viettää iltaansa tutkimalla eriväristen nuoltenkärkien liikkumista epämääräisesti piirrettyjä viivoja pitkin ;)
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
Post Reply