Page 4 of 4

Posted: Wed Sep 14, 2011 16:38 pm
by Jyrki S
harald wrote:Teilläkään ei ole siis käytössä "matkastuuraa"? Meillä tämä D4 on ainoa isopurje käytössä.

Pitää katsoa vähän sillä silmällä miten tuo on viikattu meillä, ja viikkausten kohdalla kunto. Jos niistä nyt näkee mitään, huomasitko onko kalvo jotenkin erinäköinen viikkausten kohdalla?

Entä minkälainen puomipeite teillä on, ja onko se aina ollut päällä kun ei purjehdita?

Taisitte jäädä 3s kakkospallilta, siinähän on oiva tilaisuus syyttää haljennutta isopurjetta :)
Juu on meillä matkastuura, ei sitä vain jokaisen puuskan pelossa jaksa mastoon laittaa, vaikka Seldenin E-profiiliin vaihto sujuu sähäkästi. Laiskuudesta seuraa aina jotain. Nyt ei kyllä käynyt edes mielessä vaihtaa matkarättiin, kun ennustekin oli maltillinen.

Tiirailin purjetta korjauksen jälkeen silmä kovana. Siihen olikin mm. viime lauantaina hyvä tilaisuus kun seisottiin tunti pläkässä Pentala recen puolivälissä. Ei siinä mitään selvää poikkeamaa näy viikkaustenkaan kohdalla. Normaalia käytön jälkeä on tasaisesti.

Puomipeite on umpinaista vetoketjumallia (pussin alareuna on puomin liikkiurassa, sivuilla on jäykistepuikot ja ylimpänä vetskari) niin, että purje on täysin valolta suojassa aina puomilla ollessaan. Peitteen materiaali on normaalia venekäyttöön tarkoitettua tummansinistä pressukangasta, jota saa vaikkapa Maritimilta rullasta.

Jäätiin 12s ykkösestä, siitäkin voi syyttää tätä haveria. Ja sitten voi jatkoksi selitellä tippumista sarjan kolmossijataistelusta tämän voiton menettämisen takia. Tämähän se kaikkein hauskinta kilpapurjehduksessa onkin, eikö :roll:

Posted: Wed Sep 14, 2011 22:28 pm
by harald
No, meidän stuuramme kesti vielä tänään.