harald wrote:
Kertois ny se Arttukin jotain, lukee kuitenkin näitä

No juu, Arttu kertoo nyt sitten kun sensuuri ei enää paina. Tämä sivusto nimittäin ilmeisesti tulkitaan Kiinassa jotenkin epäilyttävänä, koska Kiinalainen internetti väitti ettei moista sivua ole olemassa.
Startti meni aika pahasti reisilleen ja jäätiin perään heti siinä ja vielä trimaraani änkesi puoliväkisin (yli minuutin omasta startistaan myöhässä) samaan aikaa niin siinä sitten oltiin. Olisi voinut nostattaa ohikin. Jäätiin sitten Charlotan paskoihin ilman paikkaan vendata pois. No siitä päästiin lopluta pois ja eiköhän hetken päästä Charlotta ilmestynyt vendaamamaan taas eteen. Tätä tapahtui muutaman kerran ja oli vaan pakko lähteä hakemaan vapaita tuulia vasemmasta laidasta, ja siellä saatiin viimein vene kulkemaan. Enää ei jääty vaan ruvettiin samaan kiinni.
Tankkerin jälkeen ruvettin saamaan hyvin kiinni edessä olevia kunees Casper jyräsi päältä ohi ja kiinniottamisen riemu hävisi. Tässä kohtaa ajaduttiin sinne alabanaanille kun ei muualle päästy. Casper teki kuitenkin samat Merellille, ja se alkoikin tulla perä edellä vastaan. Siinä kärvistellessään eivät ilmeisesti heti huomannet ollaan pääsemässä helposti yläpuolelta ohi, kunnes yht'äkkiä alettiin nostelemaan enemmänkin. Tässä vaiheessa luovutettiin ja otettiin vauhdilla alapuolelta ohi. Tämän jälkeen päästiin aika hyvin taas vauhtiin ja omiin tuuliin ja mentiin ehkä turhankin pitkälle vasemmalle. Merelli tuntui jäävän pitkälle taakse. Tuntui menevän muutenkin hyvin kun Dehler 33 ja First 36.7 menee samaa vauhtia mutta joutuu laskevan alemmas. Eteläpoijulle lähestyminen tuntui menevän ihan nappiin, kunnes sitten vähän ennen merkkiä styyralta tulee kovaa First, jonka perän kautta jouduttiin laskemaan, mistä seurasi se, ettei enää oikein merkille mentykään. No, piti yrittää puoli väkisin ja hämmästyksemmen Merellikin tulee kamalalla vauhdilla styyralla kohti. Vendat ja itsekseen kiroilua merkillä.
Ja taas oltiin samassa tilanteessa. Merelli tulee perä edellä vastaan, mutta pitää mennä alakautta ohi. Se meni lopulta aika sujuvasti, pikkuhiljaa saatiin Charlottakin kiinni. Ajateltiin, ettei tässä ihan vielä ole peli pelattu.
Merkin kierto otettiin varman päälle ja jiipatiin ensin. Spinnumanoja kun ei oltu tuolla miehistöllä vedetty kertaakaan. Tuulen kevetessä vauhti alkoi näyttää huolestuttavan huonolta. Piti uskoa polareita ja nostaa ja jatkaa jiippaillen eteenpäin. Ei sellaisilla vauhdeilla lenssiä voinut vaan ajaa. Pidemmästä matkasta kyllä seurasi, ettei etäisyys ainakaan Charlottaan juuri kasvanut. En tiedä, mutta tässä olisi ehkä tuulimittarista ollut hyötyä, kun en oikein tiennyt mitä ja mistä ihan tarkkaan ottaen tuulee.
Tankkerin luona merkille tultiin hyvin styyralla, mutta jäi oikein harmittamaan sen pitkäksi ajaminen. Isot pääsi kuittaamaan sisäkurvista ohi ja heti piti vendata vapaisiin. Pantiin merkille Charlotan hyvä merkin kierto ja vendan jälkeen mentiin enää ihan täpärästi etupuolelta. Sen jälkeen saatiin kuitenkin kryssi toimimaan tosi hyvin ja päästiin Charlotasta vähän karkuun, mutta sitten keventyessä jotenkin hommasta ei tullut mitään. Tuntui, että Charlotta menee menojaan, vaikka kevyen tuulen pitäisi olla meidän juttu... Toisaalta Wasabin kanssa mentiin aika lailla samoissa. Kun lopulta tuuli sitten tyyntyi kokonaan, katseltiin Charlotan purjesulkeisia ja jossain vaiheessa kun heillä oli spinnu ylhäällä, saatiin jostain pikku vireestä kiinni päästiin vähän heidän edelle. Yritettiin keventää siirtämällä kaljat kusena laidan yli, mutta Charlotta jotenkin kellui pikkuhiljaa ohi ja sen ansiosta saivat sen alkavan vireen ennen meitä.
Noh, ehkä se on myönnettävä, että sijoituksemme oli jotakuinkin suorituksen mukainen. Välillä kulki ja välillä ei. Manöövereissä ei pahoja mokia, muttei mitään maailman parhaitakaan. Kolmas kisa tällä veneellä ja sinänsä ihan hyvillä mielin. Paljon on vielä opittavaa, mutta kyllä veneessä ainakin on perusasiat kunnossa. Katotaan sitten ensi kaudella miten homma saadaan rullaamaan.
Kiitos kisasta sekä järjestäjille, että kilpakumppaneille!
Arttu, S/Y Bice