WHC #12 16.9.2009

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11317
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Peten videossa 0:23:32 vilahtaa charlotta, spinnu hienosti vedossa :)

Ilmeisen tiukka tilanne teillä ylämerkillä kun Lissu tulee tuossa vähän muutaman sekka myöhemmin ohi?

Harmi että eräs takamus, vaikka onkin kapea on koko ajan kameran tiellä.

Laitathan videon galleriaan muitten jatkoksi?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11317
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

pone wrote:
harald wrote:Koska sinulle on siunaantunut tuo 3/24, nyt pitää mennä pomoni puheille...
Silloin kun rupesin harrastamaan aktia :twisted:. Eli vaihdoin työpaikkaa...
Minähän varoitin noista akteista, niska voi mennä rikki! :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote: Ilmeisen tiukka tilanne teillä ylämerkillä kun Lissu tulee tuossa vähän muutaman sekka myöhemmin ohi?
No siis Lisbeth oli yläpuolella ja sai spinnun nopeammin vetoon, joten on aika selvä että pääsevät ohi, mutta toisaalta sitten lenssin aikana me taas kuitattiin heistä ohi.
Mutta tiukkaa kyllä oli.
Harmi että eräs takamus, vaikka onkin kapea on koko ajan kameran tiellä.
No mun piti laittaa kamera paneeliin kiinni, mutta viimeksi silloin valiteltiin ettei ole keskilinjalla ;)

Noei, mutta paneeli on nyt vähän enemmän vinossa, joten ajattelin että se on huonompi juttu jos kuvakulma on selvästi paaran puolelle vinossa.
Laitathan videon galleriaan muitten jatkoksi?
Tjoo, voisin pakata nuo kaikki (FE-sprint#2, EGP, WHC jne.) jokseenkin järkeviksi videoiksi ja sitten duunista uppia ne ftp:lle, niin ei mene ikä ja terveys niitten kanssa.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11317
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Jaha, saa uppiminen jäädä huomiseen. Goodnight
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11317
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Siinä se video nyt on koko karmeudessaan;

http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... _charlotta

~ 400 Mt, XviD
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11317
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote:
harald wrote:Omasta videostani näkisin että teitte kyllä sen lee-bow:n todella kaukana. Tosin meillähän on niin laaja laajakulma että voi olla vaikeata arvioida eroja trackien aikoihin verrrattuna.

Lee-bown pitäisi olla veneenmitan sisällä, mun videossa olette monta veneenmittaa allamme.
On kyllä pakko sanoa, ettei mulla ole mitään hajua mikä lee-bow on, mä vain katselin a)leikkaria b) sitä ettei jää paskoihin ja lähinnä kohta a) onnistui, b ei. Jos olisin tullut lähemmäksi, oltaisiin varmasti jumahdettu paikoillemme kun olisitte tulleet ylle, no, toisaalta sittenpähän myös pakkituulet olisivat menneet ohi nopeammin...
Lee-bow on siis suoraan käännettynä leen keula. Yleensä sillä tarkoitetaan sellaista vendaa, joka laitetaan vastustajan keulan alle/eteen. Hyvä tapa puolustaa vasenta puolta, jos vain onnistuu. Jos ajoitus vähän falskaa tulee äkkiä noutaja.

Puolustaaksesi moista vastaan pitää ensin arvailla että vastustaja on sellaista suunnittelemassa, ja toiseksi styyran veneenä laskea hiukan jotta sinulla on ylimääräistä vauhtia. Ylimääräisellä vauhdilla voi sitten jyrätä äsken vendanneen veneen päälle. Jos se onnistuu siis...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 953
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Jos nyt (taas) saa hieman Petriä käyttää "opetusesimerkkinä", pari kommenttia videoista ja trakeistä.

1. Lähtö

Spinnulähdössä pitäisi spinnuvalmistelut olla pidemmällä ennen lähtöä. Mielestäsi taktiikkasi olla lähellä linjaa on kuitenkin parempi kuin Charlotan tulo kaukaa, joka on aina riskialtis (reikä tuulessa, jää muiden jalkoihin jne.). Se sijaan saattte spinnun noston jälkeen paremmin vetoon kuin Charlotta.

2. Eka spinnulegi. Trackejä katsomalla olette selvästi Charlottaa perässä ja alapuolellakin, mutta sitten teette fiksun siirron yläriviin ja ohitatte varmaankin monta venettä.

3. Ekan merkinkierto. Tämä menee pahasti metsään. Teillä näyttäisi olevan sisäpaikka, joka pitää aina osata hyödyntää. Erityisen tärkeää se on tälläisellä strekillä, jossa kai pääsi suoraan merkille ellei ollut paskoissa. Spinnu pitää saada ajoissa pois ja kokonaan pois! Tällöin pystyy ottamaan "ylärivin paikan". Merkki pitää kiertää niin, että kierron jälkeen perä on merkin yläpuolella eikä 2-3 veneenmittaa alapuolella, kuten teille kävi, kun ette kiertäneet tiukasti ja ajoitte aivan liian alas hetken aikaa. Trackin mukaan 200 m merkin jälkeen nopeutenne on 3,7 kn, kun Charlotta menee samassa kohtaa yli 5 kn 24 m korkeammalla tehtyään erinomaisen merkinkierron. Videon mukaan joku vene tulee takaa teidän ohi!! Näin ei saa käydä!!!

4. Vendat kryssillä. Käännät liian nopeasti genuan skuuttauksiin nähden. Genua jää pahasti auki ja vene pysähtyy.

5. Charlotan alle kääntäminen. Teet huonon vendan ja et ota vauhtia vendan jälkeen. Olit niin paljon edellä, että Charlottaa ei missään tapauksessa olisi saanut päästää jyräämään. Charlotan videosta näkyy hyvin, miten huono vauhti on ja miten genua pakkaa selvästi vielä kauan vendan jälkeen.

6. Leikkarin ajaminen. Leikkarin ajaminen on tärkeää. Mielestäni paljon tärkeämpää kuin nopea spinnun nosto. Nyt keskitytte liikaa spinnuun ja vielä nostatte sen aivan liian aikaisin, jolloin Lisbeth(kö?) ajaa yläpuolelta ohi. Ei olisi mennyt ohi, jos olisitte keskittyneet leikkarin ajamiseen.

7. Lee-bow. Lee-bow on todella tehokas! Temposta ei tule ohi yksikään X-332:n, jos pääsen lee-bow asemaan, vaikka nopeuseroa on ~10% ja rikin koossa huomattava ero. Alapuolelta sen sijaan menevät helposti ohi. Käytä sitä! Siis juuri tuo ekan merkin kierto oli hyvä esimerkki tuosta. Kun et päästä takaa tulevia selvästi yläpuolellesi, ne eivät voi mennä sinusta ohi, vaikka kryssivauhti olisikin parempi.

Sama juttu leikkarilla, jos pelkäät, että joku takaasi voi jyrätä, heitä eteen (vain hiukan alapuolelle EI yläpuolelle).

Lee-bow onnistuu, jos saat veneesi vauhtiin ennenkuin yläpuolisen veneen keula ohittaa maston. Myöhemminkin on vielä mahdollista. Katso tätä kuvaa HL 2009 lähdöstä, jossa lähdimme J-80:n alta. Olemme kuvassa kaksi oikeanpuoleisinta venettä. Minuutti myöhemmin J-80 oli tipahtanut taaksemme. http://sailpix.pp.fi/henrilloyd09/slide ... 6_DxO.html

Noissa trackeissa taitaa olla joku ajoitusongelma?? Eivät oikein vastaa videoiden tapahtumia, vaan Charlotta on liian aikaisessa.
Joakim
yliluti
Posts: 953
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Unohtui vielä:

8. Keskity ajamiseen. Sulla on kolme gastia, mutta silti setvit köysivyyhtejä tms. vaikka joku muu voisi tehdä ne. Samalla vene kääntyilee minne sattuu..

No näyttääpä Haraldkin juovan (mitähän pullossa on;)) ja polttavan tupakkaa ajaessaan....
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Joakim wrote:1. Lähtö
Spinnulähdössä pitäisi spinnuvalmistelut olla pidemmällä ennen lähtöä. Mielestäsi taktiikkasi olla lähellä linjaa on kuitenkin parempi kuin Charlotan tulo kaukaa, joka on aina riskialtis (reikä tuulessa, jää muiden jalkoihin jne.). Se sijaan saattte spinnun noston jälkeen paremmin vetoon kuin Charlotta.
No siis tässä mielestäni on kyllä sitten taas se näkökanta, että kun on myötätuulilähtö, niin alapuoliset veneet voivat nostattaa helpostikin yli linjan ja jos puomi on ylhäällä, niin tee nyt siinä sitten nopeasti 360:stä jos olet linjan ohi.
Tässä tilanteessa alapuolelta tuli iso liuta veneitä (kuten näkyy Haraldin videosta) joten mun piti ensin katsoa mitä ne tekevät.
Spinnu lähtee tietenkin vetoon paremmin, koska me oltiin täysin vapaissa tuulissa vrt. Charlotta joka selvästi hyytyy AB:n alle, vaikka toki meillä meni n. 4 kertaa pidempään saada spinnu ylös, mutta osasyy siihen on ihan puhtaasti se ettei veneessä ole vakiomiehistö.
2. Eka spinnulegi. Trackejä katsomalla olette selvästi Charlottaa perässä ja alapuolellakin, mutta sitten teette fiksun siirron yläriviin ja ohitatte varmaankin monta venettä.
Trackeissa virhettä mun nähdäkseni (hieman huolestuttava feature, johtuisikohan siitä että mun gps-vastaanotin heiluu mun kädessä ja tarkkuus on sen takia huono), katso videota niin huomaat, että oikeastaan oltiin koko ajan Charlottan edellä,edit: siis kunhan saatiin vene liikkeelle, alussa toki Charlotta oli edempänä. Mun videosta taas näkee, että oikeastaan nostan vain ihan vähän alussa kun alapuolinen hoo yritti nostatella ja sitten myöhemmin kun samainen hoo ja Charlotta yrittivät ajaa yläpuolellemme.
3. Ekan merkinkierto. Tämä menee pahasti metsään. Teillä näyttäisi olevan sisäpaikka, joka pitää aina osata hyödyntää. Erityisen tärkeää se on tälläisellä strekillä, jossa kai pääsi suoraan merkille ellei ollut paskoissa. Spinnu pitää saada ajoissa pois ja kokonaan pois!
Niinhän se pitäisi, mutta jos katsot mun videota, spinnua alettiin ottaa alas miltei 20s ennen merkkiä, eli ihan riittävän aikaisin, enkä mä osannut ennakoida että siinä menee noin pitkään ennenkuin puomi on poissa. Takaata taas puski iso spinnufleetti ja ihan perässä (puoli veneenmittaa) oli Devon, joten spinnun otto liian aikaisin olisi taas voinut seisauttaa meidät täysin ja Devon olisi voinut ehtiä ottaa sisäpaikan.
Tällöin pystyy ottamaan "ylärivin paikan". Merkki pitää kiertää niin, että kierron jälkeen perä on merkin yläpuolella eikä 2-3 veneenmittaa alapuolella, kuten teille kävi, kun ette kiertäneet tiukasti ja ajoitte aivan liian alas hetken aikaa.
Ei voi nostaa jos genua ei ole trimmissä, kun muuten läpättävä genua haittaisi kovasti keulagastin töitä. Kuitenkin heti kun genua saatiin vetoon, kuljettiin samaa kulmaa edellämenevän AB:n kanssa, mutta toki Vindungenin paskoissa.

Yhtäkaikki, merkinkierrot eivät mulla yleensäkään mene erityisen hyvin, joten parannettavaa ja opittavaa yhä on.
4. Vendat kryssillä. Käännät liian nopeasti genuan skuuttauksiin nähden. Genua jää pahasti auki ja vene pysähtyy.
Voi olla joo, mutta jos nyt taas tarkastellaan tosiasioita, videolla näkyy kokonaista 2 vendaa, joista ensimmäisellä trimmaajalla oli ongelmia joita en huomannut, koska hän kuitenkin kuittasi että on OK vendata.
En väitä että meidän vendat olisivat yleisestikään hyviä, mutta kyllä me esim. EGP:ssä tehtiin ihan kelpo vendoja satunnaisesti.
6. Leikkarin ajaminen. Leikkarin ajaminen on tärkeää. Mielestäni paljon tärkeämpää kuin nopea spinnun nosto. Nyt keskitytte liikaa spinnuun ja vielä nostatte sen aivan liian aikaisin, jolloin Lisbeth(kö?) ajaa yläpuolelta ohi. Ei olisi mennyt ohi, jos olisitte keskittyneet leikkarin ajamiseen.
Häh, siis nyt on ihan pakko kysyä että miltä pohjalta sä oikein teet näitä johtopäätöksiä. Me ei nostettu spinnua liian aikaisin, vaan se lähinnä karkasi keulakuukusta läpättämään, spinnun nosto alkoi ajanhetkellä 24:05, kun merkki oli meidän kyljen kohdalla (Jarmon kädet alkavat käydä) mikä mielestäni on tuossa tuulessa ihan ok paikka nostaa. Lisbeth oli keula meidän perän vieressä merkillä ja saivat spinnunsa nopeammin vetoon johtuen ihan siitä ettei kukaan meillä oikein tehnyt puomille mitään ja juuri siitä syystä että Lisbeth nosti nopeammin spinnun, meidän spinnu ei myöskään lähtenyt vetoon, minkä näkee mm. siitä miten meidän masto heijaa kun Lisbethin peitto tulee päälle miltei heti merkin jälkeen.
Noissa trackeissa taitaa olla joku ajoitusongelma?? Eivät oikein vastaa videoiden tapahtumia, vaan Charlotta on liian aikaisessa.
Se voisi olla hyvä selitys asialle, epäilen että vika voi kyllä olla mun trackissa, koska tosiaan vastaanotin ei varmasti ollut koko ajan ihan optimaalisesti vastaanottamassa.
Last edited by Petri on Thu Sep 17, 2009 11:50 am, edited 4 times in total.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11317
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuossa vielä Flash versio videosta:

http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... rlotta_001

108 Mt

Tuossa videossa aivan alusta, XviD-versiosta puuttui alun tärkeä kellon-näyttämis-sekvenssi skriptiin jääneen leikkauskomennon takia. Pitää pyöräyttää uusi XviD vielä joskus jos jaksaa.

Eli kohdassa 00:00:16 Jeppe näyttää kelloaan, mutta tuo FLV on niin kovasti pakattu ettei siitä saa selvää.
Last edited by harald on Thu Sep 17, 2009 11:35 am, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Joakim wrote:Unohtui vielä:

8. Keskity ajamiseen. Sulla on kolme gastia, mutta silti setvit köysivyyhtejä tms. vaikka joku muu voisi tehdä ne. Samalla vene kääntyilee minne sattuu..

No näyttääpä Haraldkin juovan (mitähän pullossa on;)) ja polttavan tupakkaa ajaessaan....
Tämä on taas niitä asioita, joissa on vain pakko tehdä jotain asialle, että asiat tulevat tehdyksi. Vakiomiehistön kanssa homma on paljon helpompaa, mutta vierasgastien kanssa _joutuu_ tekemään asioita, kun manööverit eivät ole rutinoituneita. Olen oppinut, että vähemmän siinä häviää kun kiskaisee löysät pois jostain köydestä itse, kuin että yrittää huutaa että asialle pitäisi tehdä jotain ja samalla kaikkien keskittyminen katoaa siihen, kun kippari huutaa.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11317
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote:
Joakim wrote: Noissa trackeissa taitaa olla joku ajoitusongelma?? Eivät oikein vastaa videoiden tapahtumia, vaan Charlotta on liian aikaisessa.
Se voisi olla hyvä selitys asialle, epäilen että vika voi kyllä olla mun trackissa, koska tosiaan vastaanotin ei varmasti ollut koko ajan ihan optimaalisesti vastaanottamassa.
Voihan se olla että meidän läppärin kello ei olekaan säätynyt GPS:sästä vaikka meillä muistaakseni se täppä on päällä. Uppaan parhaillaan Trekbuddyn tuottaman trackin niin verrataan...

Jepp, jotain eroa on;

http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=86

Tuo trajectoire 4 on varmaan lähemmin oikeaa? Pitää tuplatarkastaa kello veneläppärissä. Tästä samasta syystä voi johtua edellisviikon kisan videon ajan huono synkkaus?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
vvoltti
luti
Posts: 364
Joined: Mon Sep 15, 2008 11:10 am

Post by vvoltti »

Petri wrote:
Joakim wrote:Tällöin pystyy ottamaan "ylärivin paikan". Merkki pitää kiertää niin, että kierron jälkeen perä on merkin yläpuolella eikä 2-3 veneenmittaa alapuolella, kuten teille kävi, kun ette kiertäneet tiukasti ja ajoitte aivan liian alas hetken aikaa.
Ei voi nostaa jos genua ei ole trimmissä, kun muuten läpättävä genua haittaisi kovasti keulagastin töitä. Kuitenkin heti kun genua saatiin vetoon, kuljettiin samaa kulmaa edellämenevän AB:n kanssa, mutta toki Vindungenin paskoissa.

Yhtäkaikki, merkinkierrot eivät mulla yleensäkään mene erityisen hyvin, joten parannettavaa ja opittavaa yhä on.
Kyllä voi nostaa ja pitää nostaa. Tässä sun pitää nyt muuttaa käsitystäsi siitä, mikä on oleellista. Olen aiemmin kertonut esimerkin, jossa pinnamies voitti lähdön nostamalla alamerkiltä kryssille, vaikka spinnu oli rintsikoilla keulastaagin ympärillä.

Se eräs tiimi joka kävi mummien mm-kisoissa veti treenikaudellaan juuri alamerkin kiertoa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, vaikka eivät takuulla olleet ensimmäistä kertaa kyydissä mukana.

Alamerkiltä nimenomaan pitää päästä mahdollisimman ylös (vauhtikin on vain keino päästä mahdollisimman ylös). Kaikki muu on toissijaista. Erityisen selvästi näin, jos edessä on strekki eikä suora kryssi.

Jos tilaa on merkkiä pitää lähestyä yllättävän kaukaa. Normaalilla lenssin leikkauskulmalla lähestyttäessä ajat niin, että poiju on suunnilleen veneenmitan päässä sivulla ja tässä vaiheessa olet vielä normaalilla lenssikurssilla. Siitä käännät siten, että kun vene on tuuleen nähden suoraan poikittain, keula on merkin kohdalla ja 3-5 metriä poijun ALAPUOLELLA. Tästä käännät kryssille siten että kylki viistää poijua suunnilleen sillä hetkellä kun saavutat tiukan kryssikulman. Oikeaoppinen kierto lähtee siis todella yllättävän kaukaa ja käy yllättävän alhaalla ennen lopullista poijun ohittamista, jolloin siis ollaan jo kryssikulmalla ajamassa alhaalta ylöspäin.

(Sitten kun peruskierto menee, kannattaa harjoitella alamerkille tulo styyralla ja spinnunlasku jiipin aikana. Tällä taidolla saa hurjan taktisen edun, kun pystyy styyralla ajamalla ottamaan merkillä sekä sisäpaikan että kaiken haluamansa tilan merkinkiertoon.)

Merkinkiertoa kannattaa harjoitella ensin ilman spinnunlaskuhässäkkää niin että löydät sen oikean käännösrytmin. Sitten vasta spinnun kanssa. Ja kisatilanteessa ajat tuon käännöksen just noin vaikka gastit avaisivat stooran fallin spinnua laskiessa ja kiristäisivät väärän puolen genuaskuutin.

Ville

PS. Kohta 8. Keskity ajamiseen JA älä huuda. Onnistuuko nämä yhtäaikaa?
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

vvoltti wrote: Kyllä voi nostaa ja pitää nostaa. Tässä sun pitää nyt muuttaa käsitystäsi siitä, mikä on oleellista. Olen aiemmin kertonut esimerkin, jossa pinnamies voitti lähdön nostamalla alamerkiltä kryssille, vaikka spinnu oli rintsikoilla keulastaagin ympärillä.
Joo, noin voi voittaa ja samalla rikkoa spinnua tai toisaalta aiheuttaa keulagastille kohtuutonta vaivaa. Koska me ei oltu kuitenkaan voittamassa kisaa (vain ja ainoastaan ajan kysymys milloin muut menevät ohi), niin ihan turha alkaa kiusaamaan gasteja enempää.
Ja toisaalta jos genuan kiristämisessä kestää, ei fene kyllä mun kokemuksen mukaan nouse mitenkään ihmeemmin vaan vauhti kuolee ja sitten on taas pakko ajaa alaspäin ennenkuin voi nostaa.
Jos tilaa on merkkiä pitää lähestyä yllättävän kaukaa. Normaalilla lenssin leikkauskulmalla lähestyttäessä ajat niin, että poiju on suunnilleen veneenmitan päässä sivulla ja tässä vaiheessa olet vielä normaalilla lenssikurssilla. Siitä käännät siten, että kun vene on tuuleen nähden suoraan poikittain, keula on merkin kohdalla ja 3-5 metriä poijun ALAPUOLELLA.
Jooh, tuo on kyllä hyvin tiedossa, mutta unohtuu kyllä joka kerta kun merkille tulee :)
Jotenkin pitäisi saada teoria vielä vastaamaan käytäntöä, onneksi toki on taas talvi aikaa treenata merkinkiertoja SailX:ssä.
Merkinkiertoa kannattaa harjoitella ensin ilman spinnunlaskuhässäkkää niin että löydät sen oikean käännösrytmin. Sitten vasta spinnun kanssa. Ja kisatilanteessa ajat tuon käännöksen just noin vaikka gastit avaisivat stooran fallin spinnua laskiessa ja kiristäisivät väärän puolen genuaskuutin.
Harjoittelu toki olisi ihan hyvä, mutta eipä sitä jaksa yksinään lähteä merelle (vaikka sinänsä sitä voisi treenata yksinkin) ja gastien saaminen mukaan on joko käytännön syistä mahdotonta tai sitten muitten menojen takia hankalampaa, joten tällä(kin) kaudella treenit ovat jääneet juuri keskiviikkokisoihin pääpainon ollessa ranking-kisoissa.
PS. Kohta 8. Keskity ajamiseen JA älä huuda. Onnistuuko nämä yhtäaikaa?
Tarkoitin sitä, että kaikkien keskittyminen herpaantuu jos kippari huutelee/sanoo jotain. Lopputulemana (been there done that) trimmaaja unohtaa trimmata spinnua, pianisti unohtaa laskea genuan jne. sen sijaan että pinnamies hoitaa homman parissa sekuntissa.
vvoltti
luti
Posts: 364
Joined: Mon Sep 15, 2008 11:10 am

Post by vvoltti »

harald wrote:Jos Pete jatkaa tuollaisten starttien ottamista, ja vielä saataisiin vähän vauhtia siihen purtiloon niin tämänpäiväisten träckien perusteella sanoisin että kohta tulee tunkua tunkiolle.
Turha pelko Harald. Kato Petrin tavoitteena on odottaa että sä menet ohi jotta keulagastille ei aiheudu turhaa vaivaa. :shock:

V.
Post Reply