FE-sprint #2 2009
Kiitokset Petrille, Kuutille ja Ilarille hyvästä purjehduksesta. Erkalle, Merjalle ja Rasmukselle kiitokset kilpailujärjestämisestä.
Nopea analyysi. Fe-luokassa on hyvä kilpailemisen meininki. Lyhyellä yhden kierroksen mittaisella radalla veneiden väliset erot pysyivät kohtuullisina. Charlotta esiintyi edukseen muita selkeästi paremmalla vauhdilla/höjdillä. Keskikastin veneiden kesken kilpailu olikin jo tiukempaa. On hyvä, että tasaväkisiä kilpakumppaneita. Merellillä oli ilmeisesti varusteet kunnossa, mutta kokemattomuus esti pakassa mukana pysymisen. Ei sinänsä, kaikki veneet purjehtivat todella hyvin. Ei sanan sijaa.
Ratakisaveneenä Fe83 on kyllä aika (anteeksi) norsu. Tämä oli allekirjoittaneen ensimmäinen kerta Fe83:ssa.
Petrin, Kuutin ja Ilarin purjehduksesta annan kyllä hyvän ellei jopa erinomaisen 9- kouluarvosanan. 10 ei voi antaa, koska ei voitettu ja ainoa miinus tulee omasta mielestäni lievästä tsemppaushengen puutteesta. Kaikki miehistönjäsenent rankaisi itseään ja muita aika surutta pienistä virheistä, vaikka kokonaisuus oli koko ajan ihan hyvin hallussa.
Erityisesti Kuutin sailx-taktiikkasilmää kannattaa jatkossa käyttää paljon tämän päiväistä enemmän hyödyksi, kevyenä ja ketteränä kaverina pystyy liikkumaan veneessä hyvin ilman suurta painon vaihtelua.
Keulagasti Ilari oli atleettisuudessaan moneen muuhun näkemääni keulagastiin verrattuna ylivertainen. Petrin kannattaa pitää miehistönsä tyytyväisenä, koska urheilullisilla ja osaaville keulagasteille on kysyntää moneessa veneessä.
Petrin purjehduksesta sanoisin, että tip top -varusteilla Haraldilla olisi täysi työ pitää Petri & co takanaan. Erityismaininnan saa Petrin starttien ajaminen. Kryssillä en oikein päässyt perille oliko fe83 tosiaan niin norsu vai oliko meidän pinnamiehellä pinna niin herkkänä, mutta tuntuma tuuleen oli aika hakusessa. Vene tuntui monesti kulkevan enemmän kyljellään sivuttain kuin tuulta leikaten.
Fe-sprint formaatista. Toimiva konsepti, erityisesti tälläisenä päivänä, jolloin tuuli puhalsi tasaisesti yhdestä suunnasta. Kilpailua kannattaisi jatkossa kehittää entistä varteenotettavammaksi kisaksi. Potentiaalia on.
Kiitos ja nöyrä kuittaus.
vpl
Nopea analyysi. Fe-luokassa on hyvä kilpailemisen meininki. Lyhyellä yhden kierroksen mittaisella radalla veneiden väliset erot pysyivät kohtuullisina. Charlotta esiintyi edukseen muita selkeästi paremmalla vauhdilla/höjdillä. Keskikastin veneiden kesken kilpailu olikin jo tiukempaa. On hyvä, että tasaväkisiä kilpakumppaneita. Merellillä oli ilmeisesti varusteet kunnossa, mutta kokemattomuus esti pakassa mukana pysymisen. Ei sinänsä, kaikki veneet purjehtivat todella hyvin. Ei sanan sijaa.
Ratakisaveneenä Fe83 on kyllä aika (anteeksi) norsu. Tämä oli allekirjoittaneen ensimmäinen kerta Fe83:ssa.
Petrin, Kuutin ja Ilarin purjehduksesta annan kyllä hyvän ellei jopa erinomaisen 9- kouluarvosanan. 10 ei voi antaa, koska ei voitettu ja ainoa miinus tulee omasta mielestäni lievästä tsemppaushengen puutteesta. Kaikki miehistönjäsenent rankaisi itseään ja muita aika surutta pienistä virheistä, vaikka kokonaisuus oli koko ajan ihan hyvin hallussa.
Erityisesti Kuutin sailx-taktiikkasilmää kannattaa jatkossa käyttää paljon tämän päiväistä enemmän hyödyksi, kevyenä ja ketteränä kaverina pystyy liikkumaan veneessä hyvin ilman suurta painon vaihtelua.
Keulagasti Ilari oli atleettisuudessaan moneen muuhun näkemääni keulagastiin verrattuna ylivertainen. Petrin kannattaa pitää miehistönsä tyytyväisenä, koska urheilullisilla ja osaaville keulagasteille on kysyntää moneessa veneessä.
Petrin purjehduksesta sanoisin, että tip top -varusteilla Haraldilla olisi täysi työ pitää Petri & co takanaan. Erityismaininnan saa Petrin starttien ajaminen. Kryssillä en oikein päässyt perille oliko fe83 tosiaan niin norsu vai oliko meidän pinnamiehellä pinna niin herkkänä, mutta tuntuma tuuleen oli aika hakusessa. Vene tuntui monesti kulkevan enemmän kyljellään sivuttain kuin tuulta leikaten.
Fe-sprint formaatista. Toimiva konsepti, erityisesti tälläisenä päivänä, jolloin tuuli puhalsi tasaisesti yhdestä suunnasta. Kilpailua kannattaisi jatkossa kehittää entistä varteenotettavammaksi kisaksi. Potentiaalia on.
Kiitos ja nöyrä kuittaus.
vpl
Kun noita trackeja katsoo, niin huomaa kyllä että ryssittiin järjestäen noi lenssit taktisessa mielessä. Todella monen lenssin olisi selvinnyt ajamalla suoraan jiippaamalla heti merkillä paaralle, mutta niin sitä vain haki muka parempaa leikkauskulmaa ajamalla styyralla pitkäksi.
Mutta ehkä sitä meni itse hieman shokkiin ekan (tokan) lenssin horror-hetkissä, eikä sitten viitsinyt alkaa kokeilemaan mitään jibe-settejä yms.
Mutta ehkä sitä meni itse hieman shokkiin ekan (tokan) lenssin horror-hetkissä, eikä sitten viitsinyt alkaa kokeilemaan mitään jibe-settejä yms.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11315
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
St.Olga, Charlotta ja Annelin track tuolla:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/list_events.php
Me teimme tack-jibesetin jossain vaiheessa. Ja ihan hauskuuden takia ajoimme sen lenssin sitten ilman puomia
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/list_events.php
Me teimme tack-jibesetin jossain vaiheessa. Ja ihan hauskuuden takia ajoimme sen lenssin sitten ilman puomia

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11315
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tehdään näin!mko wrote:Jep, kokeillaan jos onnistuu. Jos vaikka soittelen tuossa Juhannuksen jälkeisellä viikolla?harald wrote:Mennään tässä kesäkuussa vielä kokeilemaan jooko?
PS: Älä laita allekirjoitusta viestiin. Käytä ennemmin tuota allekirjoitusta profiilissa niin eivät tule lainauksiin mukaan.
Last edited by harald on Sun Jun 14, 2009 20:52 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kiitoksia Erkan porukalle, miehistölle, ja kilpakumppaneille! Hieno kisa kaiken kaikkiaan.
Réalla oli taas kamera laulanut, paljon hyviä kuvia, kiitoksia!
Melko hyvin tosiaan 8 starttia imi mehut miehestä, vaikka kääntelin vain pinnaa sillä aikaa kun muut rehkivät. Tämä konsepti on kyllä hyvä, tomintaa koko päivä, eikä odottelua yhtään.
Tästä on hyvä jatkaa lomapurjehduksia, ja hioa siellä syyskautta varten suoritukset vähän tasaisemmiksi. Ensin taidan kuitenkin nostaa veneen, ja paklata kölistä alkukauden kolhut...
Réalla oli taas kamera laulanut, paljon hyviä kuvia, kiitoksia!
Melko hyvin tosiaan 8 starttia imi mehut miehestä, vaikka kääntelin vain pinnaa sillä aikaa kun muut rehkivät. Tämä konsepti on kyllä hyvä, tomintaa koko päivä, eikä odottelua yhtään.
Tästä on hyvä jatkaa lomapurjehduksia, ja hioa siellä syyskautta varten suoritukset vähän tasaisemmiksi. Ensin taidan kuitenkin nostaa veneen, ja paklata kölistä alkukauden kolhut...
Olli Niemi
Ei kylkimyyry mielestäni pinnamiehestä ollut kiinni. Tollasessa kelissä olisi pitänyt päästä skuuttaamaan isoa enemmän twistille hyvin toimivan levangin avulla ja siten saada vene kulkemaan pystymmässä. Tänään St. Olgassa isopurjeen rooli oli aika mitätön venettä eteenpäin vievän voiman osalta (lähes levy koko rätti), mutta suurehko kyljelleen kampeamisessa (erityisesti puuskissa).Petri wrote:Tohon on mun vaikea sanoa mitään, kun tollainen etenemistapa on meille aika normaali, eli voi hyvin olla pinnamiehestä kiinni etenkin tuollaisessa kelissä kun mentiin monesti siinä peräsimen irtoamisen rajamailla. Toisaalta nyt oli sitten läskiäkin laidalla enemmän kuin normaalisti, ettei sekään oikein käy tekosyyksi. Toisaalta eron veneen käyttäytymisessä kyllä huomasi kun Vesa siirtyi hengaamaan laitakannella istuskelun sijaan![]()
Alun sitloodassa istuskelu oli eittämättä anteeksiantamatonta.
vpl
Team X-tas ja X-79 purjehtijat kiittää ja kumartaa loistavasta päivästä! Tiukka paketti manööverejä tuli todella tarpeeseen ja loppua kohden "askeleet" alkoivatkin jo osua kohdalleen. Navakka tuuli toi sopivaa lisähaastetta, mutta toisaalta aiheutti ehkä liian suurta hajontaa pienessä fliitissämme. Pari estynyttä venekuntaa olisi ollut kyllä hyvä lisä paikalla.
Myös miehistövahvistukset Platupuolelta Taru ja Ville antoivat kiitosta tapahtumalle, vaikka aina keulagastilta ei ehtinyt hengitys tasaantua lähtöjen välillä.
FE lähdöissä oli hyvän näköistä säpinää ja näytti erilaisten pyörähdysten mukaan olleen ahdastakin. Onneksi tuomarivene sailyi koskemattomana...
Erityiskiitos tietenkin lautakunnalle Erkalle apujoukkoineen! Ja voidaan järjestää purjehdus 79:llä, niin päässee kokeilemaan kyseistä venettä muutenkin kuin narun päässä keikkumalla...
Heikki
X-tas
Myös miehistövahvistukset Platupuolelta Taru ja Ville antoivat kiitosta tapahtumalle, vaikka aina keulagastilta ei ehtinyt hengitys tasaantua lähtöjen välillä.
FE lähdöissä oli hyvän näköistä säpinää ja näytti erilaisten pyörähdysten mukaan olleen ahdastakin. Onneksi tuomarivene sailyi koskemattomana...
Erityiskiitos tietenkin lautakunnalle Erkalle apujoukkoineen! Ja voidaan järjestää purjehdus 79:llä, niin päässee kokeilemaan kyseistä venettä muutenkin kuin narun päässä keikkumalla...
Heikki
X-tas
Hmm, mitenköhän nopeasti me peloitetaan kaikki vieraat pois kun ei taida tällaiset jälkipelit olla kovinkaan yleisiä muissa luokissa 
Hekinkin rajat tulevat vastaan joskus ja on sitä joskus yrittänyt säädellä levankia, mutta ongelma juuri tulee siinä että vendan jälkeen on aivan mahdoton kiskoa sitä levankia joko ylös ja alaskin laskeminen on vähän haastavaa.
En nyt muista mainitsinko siitä hengaamisesta miten tiukkaan sävyyn, mutta kun meidän normiporukassa on muutama sellainen vettäpelkäävä yksilö, niin välillä pitää vähän äkäisemminkin käskeä laittamaan kroppaa likoon (helppohan se on istumalaatikosta sellaista vaatia) ja voi olla että se vaihde jäi päälle myös vieraitten kohdalla, voi olla että mainitsin asiasta ihan rakentavastikin.

Joo, levangilla toki ehkä tekisi ihmeitä tai sitten ei, erään nimeltämainitsemattoman FE-purjehtijan trimmivinkki isolle taitaa olla about "skuutti keskellä ja sikakireänä".Anonymous wrote: Ei kylkimyyry mielestäni pinnamiehestä ollut kiinni. Tollasessa kelissä olisi pitänyt päästä skuuttaamaan isoa enemmän twistille hyvin toimivan levangin avulla ja siten saada vene kulkemaan pystymmässä. Tänään St. Olgassa isopurjeen rooli oli aika mitätön venettä eteenpäin vievän voiman osalta (lähes levy koko rätti), mutta suurehko kyljelleen kampeamisessa (erityisesti puuskissa).
Hekinkin rajat tulevat vastaan joskus ja on sitä joskus yrittänyt säädellä levankia, mutta ongelma juuri tulee siinä että vendan jälkeen on aivan mahdoton kiskoa sitä levankia joko ylös ja alaskin laskeminen on vähän haastavaa.
No parempi sitä 100 kiloa istuskelemassa meidän laidalla kuin juomassa kaljaa kotonaAlun sitloodassa istuskelu oli eittämättä anteeksiantamatonta.

- harald
- Hallitus
- Posts: 11315
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Code: Select all
1 0805 0825
2 0830 0847
3 0852 0911
4 0916 0947
5 0952 1011
6 1014 1031
7 1036 1051
8 1056 1113
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Oli kyllä erittäin hauskaa!Anonymous wrote:Team X-tas ja X-79 purjehtijat kiittää ja kumartaa loistavasta päivästä!
Eroa pääsi välillä vähän kertymään kun lensseillä riitti haastetta. Tämänkertaisen miehistömme reippaamman kelin spinnukokemus oli nimittäin pyöreät nolla


Mutta kryssit meni meidän mielestä kivasti, ja osa lähdöistäkin, mainiota!
Ville from Herska
Kiitoksia vain itsellenne, ihan kivaahan vauhdikasta kisailua on katsella. Kuvia löytyy ensihätään tuolta:
http://www.h-vene.net/h-vene/f/gallery2 ... temId=3993
Video ilmestyy tuonne:
http://www.h-vene.net/hvideot/
Hiukan vaatii vielä harjoittelua keikkuvassa veneessä videointi:) Ja valitettavasti ei sorminäppäryys riitä lippujen ja kameran käsittelyyn samaan aikaan.
Heikille kiitos tarjouksesta, minä ja vaimo ollaan kyllä useammallakin 79:llä purjehdittu, ja olen minä muistaakseni teidänkin veneessä istuskellut:)
Eli 79:n luonteenpiirteisiin ollaan päästy tutustumaan... Sikäli oikein hämmästelin tänään että veneet pysyivät niin hyvin lapasessa. Omiin muistikuviin mahtuu aikamonta enempi hallitsematonta hetkeä 79:n kyydissä;)
Mutta toki silti voin sopivassa miehistöpulassa tullakin taas hommaa joskus kokeilemaan.
--erkka
http://www.h-vene.net/h-vene/f/gallery2 ... temId=3993
Video ilmestyy tuonne:
http://www.h-vene.net/hvideot/
Hiukan vaatii vielä harjoittelua keikkuvassa veneessä videointi:) Ja valitettavasti ei sorminäppäryys riitä lippujen ja kameran käsittelyyn samaan aikaan.
Heikille kiitos tarjouksesta, minä ja vaimo ollaan kyllä useammallakin 79:llä purjehdittu, ja olen minä muistaakseni teidänkin veneessä istuskellut:)
Eli 79:n luonteenpiirteisiin ollaan päästy tutustumaan... Sikäli oikein hämmästelin tänään että veneet pysyivät niin hyvin lapasessa. Omiin muistikuviin mahtuu aikamonta enempi hallitsematonta hetkeä 79:n kyydissä;)
Mutta toki silti voin sopivassa miehistöpulassa tullakin taas hommaa joskus kokeilemaan.
--erkka
Olipa todella hauska päivä. Ehdottomasti vuoden paras purjehduskokemus, vaikka veneenä oli iso, vakaa ja viihtyisä retkivene jalopuusisustuksineen.
Toivotaan että vielä jonain päivänä järjestätte vastaavaa, saadaan tulla mukaan ja saadaan vielä se huikea kolmen Platun vaatimus kasaan. Opettavaisuudessa ja hauskuudessa tälläinen lyhytratakisa pesee SuuntoCupin kaltaiset odottelupäivät 8-2.
Iso Kiitos järjestäjille sekä Heikille ja Helenalle X-79 purjehduskokemuksen tarjoamisesta.
Toivotaan että vielä jonain päivänä järjestätte vastaavaa, saadaan tulla mukaan ja saadaan vielä se huikea kolmen Platun vaatimus kasaan. Opettavaisuudessa ja hauskuudessa tälläinen lyhytratakisa pesee SuuntoCupin kaltaiset odottelupäivät 8-2.
Iso Kiitos järjestäjille sekä Heikille ja Helenalle X-79 purjehduskokemuksen tarjoamisesta.
Ville,
s/y piiska | platu 25 | FIN-133
s/y piiska | platu 25 | FIN-133