Ranking 8/2012 Turkisregatta

Moderators: Petri, harald

Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Petri wrote:Kyllähän täällä on jo odoteltu meriselityksiä miksi kolmoisvoitto jäi ottamatta!

Keli ei sitten tainnutkaan lopulta olla fene-keliä, joten ehkä tuo ykkös- ja kolmossija-yhdistelmä on juuri ja juuri hyväksyttävä suoritustaso luokkaliiton edustukselta.
Tervehdys

Kisan alku ei ollut Fene keliä, ei sitten millään mittarilla. Pilvien ja sateen mukanaan tuoma tuuli paransi myöhemmin tilannetta oleellisesti.

Meistä ei kukaan tahtonut mennä uimalla harjalla pesemään veneen pohjaa. Sen verran vaivattoman oloisesti Merellin ja Charlotta jätti Merielaan, että ennakkoarvaus pohjan puhtaudesta ei ole hääppöinen. Edellisestä alapesusta oli kulunut kohta jo 2 kk.

Kivaa meillä oli tultiin mikä kerettiin.

Hauskana yksityiskohtana mainittakoon kisan pökän reitin "oikaisu" / sen epäily [-X :B-flag: . Ordereissa oli mainittu Kalvön itäpuolen kolme vihreää lateraalia ja että ne on otettava oikein. Pökä jätti kaiketi keskimmäisen poijun kiertämättä. Me emme kiertoa nähneet ja tilanne heti merkin jälkeen oli sellainen, ettei mikään muu kuin oikaisu ollut todennäköinen. Ei oikaisukaan auttanut vaan pökä jäi ja jäi ja jäi lopulta aivan tolkuttomasti. Sikäli erikoista, että pitkään mentiin tasatahtia
Ystävällisin veneily terveisin PR
User avatar
FE-Sillanpää
luti
Posts: 568
Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
Location: Itä-Uusimaa

Post by FE-Sillanpää »

Turkisregatta satunnaisen saunanlämmittäjän näkökulmasta:

Image

Image
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Perjantaina siirsimme veneen Ponen kanssa BSS:n Kugghamniin, jossa sitten vietettiin nopanpelin merkeissä lyhyesti iltaa Antin kanssa kun hän sitten aikanaan saapui. Nukkumaan mentiin jo keskiyön paikkeilla lämppärin pöhistessä. Hyvin nukutun yön jälkeen aamu valkeni aurinkoisena mutta vähäntuulisena. Windguru sanoi että 12 aikaa tuuli yltyisi hiukan vallitsevasta noin 2-3 m/s nopeudesta ja kääntyisi länsituulesta lounaan kautta etelätuuleksi iltaa kohden.

Siirsimme veneen puoli kymmenen aikaan NVK:lle kipparikokoukseen, ja poimimaan Cage kyytiin. Kipparikokous ei tarjonnut mitään mielenkiintoista, eikä vessassa vieläkään ollut vettä.

Rata-alueelle aika ajoissa, ja varmaan koomiselta näyttänyt jiippiharjoitus todella kevyessä tuulessa kun oli suoritettu ryhdyimme mittailemaan lähtöviivaa. Lautakunta oli totutun vastaisesti vasemmassa laidassa, ja tuuli oli todella reikäinen sekä siftaili edestakaisin. Osin siftit olivat maantieteellisiä viivan länsipäässä mutta päätimme että kun olosuhteet ovat noin epävakaat että lähdemme keskemmältä viivaa. Kun olimme lähestymässä keskikohtaa huomasimme että tuuli siftasi hiukan joten korjasimme miinus parin minuutin kohdalla sijainnin takaisin kohti oikeaa päätä sen mitä kerkesimme. Loppujen lopuksi slöörasimme pitkin viivaa ja saimme nostettua itsemme Expressin eteen aivan vapaissa hyvällä vauhdilla.

Vesialue jalostamon edellä oli täynnä tuulireikiä, ja tuuli siftaili jatkuvasti edes takaisin yli kymmenen astetta mutta kääntyen koko ajan vasemmalle. Yritimme kovasti ajaa siftien mukaan, välillä häviten ja välillä voittaen mutta vaikutti siltä että siftien sijaan löysimme enemmän reikiä kuin nousevia kulmia. Jotain teimme kuitenkin oikein, sillä kryssin keskivaiheilla johdimme fleetttiä, Valaskan H323 ollessa aika lähellä. Kerran kävi Avance 33 keulan edessä mutta seuraavan siftin jälkeen olivat taas 100 m perässä. Sama koskee La Nonnaa.

Itäpoijun lähestyessä oli idea vasta juuri ennen merkkiä katsoa mihin suuntaan joutuisimme kryssimään, ja valitsemaan sitten se toinen kiertosuunta. Vähän ennen poijua Bice sai jonkun ihmeen vaihteen päälle ja rupesi ajamaan viisi astetta korkeammalle ja vähintään yhtä lujaa. Jossain sifitssä Valaska oli päässyt meidän leen puolellle ja kun ajoimme pitkin rantaa ajoivat he niin korkealle että meidän oli heitettävä pois. Tästä seurasi että poijun kiersi ekana em. Bice ja Valaska muttei välttämättä tuossa järjestyksessä. Bice lähti kiertämään myötäpäivään ja Valaska lähti lounaaseen vastapäivään. Oli siis luvassa mielenkiintoinen kohtaaminen jossain Kalvön eteläpuolella.

Kun olimme kiertäneet poijun päätimme että tästä valinnasta ei keskustella sen koommin, tehty mikä tehty. Ja ankkuroituneen tankkerin takana olikin sitten mahtava reikä, jossa tuuli vielä jatkoi kääntymistä vastapäivään. Valinta ei tässä vaiheessa näyttänyt ollenkaan oikealta.

Tikkasimme pari lyhyttä tikkiä etelään lähemmäs rantaa, joka vaikutti todella hyvältä. Ohittaneen Finn Funin paskat vältettiin, kuten myös FG43:en (Miten on mahdollista saada 43003 purjenumero, eikös niitä jaeta sattumanvaraisesti liitosta?). Rannan puoli näytti meidän ollessa siinä vetävän todella hyvin, hetki niemenkierron jälkeen voimistui tuuli tuntuvasti ja kääntyi varmaan 60° oikealle. Saimme rannasta ajaa melkein yhdellä vendalla kohti Kalvön kaakkoispuolen poijuja. Takana Merelli jumahti em. siftin takana niemen taakse, ja kun he pääsivät niemenkärjestä ohi olivat he jääneet reilusti.

Kalvön poijujen luona Bice johti meitä jonkun verran, muutama sata metriä ja ison luokan Caramell ei päässyt häiritsemään sillä he olivat vaihtamassa keulapurjetta. Express taisi olla lähin vene mutta reilusti takana.

Seurasi pitkä paaran halssi kohti Kalvön lounaispuolella olevalle itäviitalle. Meidän lähestyessä viittaa tuli sitten Shangri La vähän häiritsemään niin että ajoimme hiukan leikkarin yli. Tästä huolimatta ei Express päässyt sen lähemmäksi.

Lenssi takaisin Kalvön pohjoispuolelle jossa tuuli käväisi 18 knotsissa. Vaihdoimme tässä kolmosen keulille.

Pari jiippiä ja merkin kierto joka meni OK kolmistaan. Kryssillä sitten vaikutti siltä ensin että Bice oli helisemässä ykkösen kanssa, mutta he kulkivat kyllä todella hyvin siitä huolimatta että isopurje eli aika voimakkaasti genoan pakkituulisssa.

Kalvön länsipuolella olevan kapeikon jälkeen tuuli sitten tyyntyi takaisin runsaan 10 kn paikkeille, joten vaihdoimme takaisin ykköseen kryssin aikana. Nyt rupesi saamaan vähän höjdiä taas, vaikka vauhti olikin melko samanlainen kolmosen kanssa. Pari-kolme astetta tiukempi apparentti ykkösellä.

Sitten seurasi pitkä kryssi, joka oli aika styyravoittoinen. Tämän aikana rupesi jo oikeasti väsyttämään kun on jo tottunut WHC:n parin tunnin sessioihin ilman turnajaisia edellisenä iltana.

Kun punainen kiertomerkki lähestyi tuli sitten Ex-Tempore X302 isosta luokasta nippa nappa ohi, ja kiersimme paritanssin säestyksellä punaisen melkein keula heidän peräpeilissä. Spinnut pikkuhiljaa vetoon aika tiukalla legillä, ja sitten mutkan kautta ja todella mukavasti sattuneen siftin jälkeen maaliin yhdellä vendalla. Sekä Bice että Valaska aika lähellä edessämme maalissa, ehkä 500 m ja me siis kolmanten byyriin.

Voitto vaikutti aika selvältä, mutta Tuomaksen Tuopin osoite oli vielä melko auki. Kevyt alku meidän lähtöryhmässä verotti kuitenkin sen verran että tänä vuonna Tuomaksen Tuoppi matkusti Charlottassa takaisin lauttasaareen, mutta jatkoi sitten autolla Finellille. Onnittelut FinnFun:ille kokonaiskisan voitosta joka oli yli 10 min kauallla. Itse voitimme Valaskan noin 7 minuutilla ja hävisimme Finellille noin 5 min ehkä?

Kiitokset miehistölle, järjestäjille sekä kilpailijoille. Tämä oli todella raskas mutta antoisa reissu!

Track kunhan kerkeän vielä veneelle ottamaan se talteen.
Last edited by harald on Mon Oct 01, 2012 14:04 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FE-Sillanpää wrote:Turkisregatta satunnaisen saunanlämmittäjän näkökulmasta:

Image

Image
Onko isompia kuvia, ja mistä kohtaa noi on otettu? Emäsalostako?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 944
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Turkisregatasta siis...
Valmistautuminen kisaan alkoi tutkailemalla tuota tässäkin threadissa mainittua exceliä ja tuuli ennusteita. Ennusteet vaihtelivat mukavasti eikä valmista suunnitelmaa oikein pystynyt tekemään ennen lauantai aamua. Ilmoittautuneena oli siis 3 FE:tä + 9 muuta venettä joista etukäteen arvioiden La Nonna ja Valaska olisi ne niin sanotut kovimmat vastukset. Bice tosin saattaisi aiheuttaa harmaita hiuksia jos keli kevenisi...

Vene siirtyi tuulen puutteen vuoksi koneella lähelle kisapaikkaa syksyisen kaatosateen saattelemana. Ainoa ilon aihe siirrolta oli Low:n spinnujiippi harjoitukset...jotkut ne sentään jaksaa :)
Kughamnin BSS:n satama oli loistava paikka odotella kisa-aamua joskin Webaston takkuillessa vene oli hieman viileä ainakin osan yötä.

Aamulla aurinko paistoi ja suuntasin kohti NVK:ta johon olimme miehistön kanssa sopineet tapaamisen. Kävimme pikaisesti läpi paikat, mitä kukin tekee ja hieman ajatuksia siitä kummin päin Kalvön saari pitäisi kiertää.

Starttilinja oli tuttuun tapaan todella pitkä ja kun tuuli oli keventynyt pysyttelimme linjan tuntumassa odotellen lähtölaskentaa. Starttasimme poijupäästä ilman sen suurempia ongelmia joskin Meriala otti varsin hienosti ajoiteun lähdön päästen starttaamaan hurjalla vauhdilla meidän ja poijun välistä. Meriela lasketteli sen verran alas ettemme olleet kuin pienen hetken heidän peitossa eli tuossa tuskin kisaa menetettiin.
Linjan keskivaiheilta tai ainakin lähempää venettä startanneet veneet tuntuivat kulkevan paremmin kuin me ja mikäli oikein arvaan tuuli oli veneen päässä paljon voimakkaampi. La Nonna, Valaska, Bice ja Charlotta tuntuivat menevän menojaan heti siis alussa.
Ajatuksenani oli pysytellä koko kryssi ensimmäiselle merkille radan oikessa laidassa ja tuosta pidimme kiinni varsin pitkään kunnes jossakin vaiheessa veneet kärjessä olivat oikealla ja me keskellä lahtea...ja kun juuri ennen poijulle saapumista tuuli sitten shiftasi ja ajoimme leikkarin pahasti pitkäksi. Tuo keskelle "joutuminen" tapahtui jossain määrin huomaamatta, kun välttelin isojen veneiden pakkeja. Joka tapauksessa oikeassa laidassa tuuli ja keskellä ei eli kaikki veneet joiden kanssa olimme kryssillä kohdanneet monta kertaa (esim. La Nonna, Linjett, Avance) menivät menojaan. Kiersimme poijun ja lähdimme ajelemaan saaren ympäri myötäpäivään Charlotasta hurjasti jääneenä. Ajoimme Kalvön saariryhmän rantoja nuollen ja tuo tuntui kannattaneet koska Kalvöön kaakkoispuolelle tultaessa tuuli shiftasi lisää ja ennen seuraavaa merkkiä olimme ajaneet La Nonnasta ohi ja saavuttaneet Charlotan järkyttävää etumatkaa ainakin hivenen. Kiertomerkki 2 kierrettiin siis ennen juuri ennen La Nonnaa, joka ajeli huomattavasti alemmas kuin me mutta tietysti kovempaa.

Matka kolmannelle merkille oli oikeastaan isojen veneiden tarkkailua ja ajamista mahdollisimman ylös yrittäen pitää isot veneet poissa yläpuoleltamme.
Merkillä nostimme spinnun tuulen puhaltaessa mittariin 17-19 kts:n lukemia. Spinnu osuus oli plattista, joten isot veneet eivät aiheuttaneet ongelmia tällä legillä, Low ajeli meistä kaukaa ohi ja Donna oli kaukana takana eikä peittänyt meitä. Jiippasimme pari kertaa vihreiden väylämerkkien sivuutuksen jälkeen samalla arpoen pitäisikö ykkönen vaihtaa keulassa kolmoseksi (Charlotta oli kiertänyt merkin ja nostanut valkoisen purjeen = G3). Jätimme vaihdon tekemättä ja se osottautui hyväksi ratkaisuksi ainakin meillä (Charlotta ajoi kolmella ja neljällä eli G3 saattoi toimia heillä paremmin). Merkille saavuttaessa Donna oli muutaman veneen mitan meidän perässä.

Pitkä kryssi osuus tuntui venevauhdin osalta hyvältä eikä esim. Donna päässyt meistä ohi. Punaiselle viitalle saavuttaessa jouduimme väistelemään taas muutamaa isompaa venettä ja leikkari ajettiin hieman pitkäksi ja tarkemmin ajatellen olisi pitänyt ajaa hieman lähemmäs merkkiä jotta ko. isot veneet olisivat menneet menojaan. Merkillä vedimme spinnun ylös ja laskettelimme kohti kaivokarin eteläpuolella olevia viittoja. Saavutimme Avancen tuolla pätkällä ja käänsimme kohti maalia aivan heidän perässään. Jostain syystä vene edessä lähti nostamaan ajaen aivan liian ylös ja kun vielä Donna vendasi meidän pakeista pois teimme lyhyen tikin eteläviitan takana olevaa kiveä kohti, vain päästäksemme pois Avancen pakeista. Teimme loppu pätkällä viisi vendaa, joista aivan turhia oli ne kaksi ensimmäistä.

Lopputulos 3.sija Charlotan viedessä voiton luokassamme ja Valaskan kiilatessa 15 sekunnin turvin eteemme.

Kiitokset Sampsalle, Realle ja Mikolle!
Last edited by asalovuo on Mon Oct 01, 2012 14:53 pm, edited 2 times in total.
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 944
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Btw.
Olisi erittäin mukava saada La Nonnan, Valaskan ja Bicen trackit talteen tuonne h-vene saitille. Samoin Donnan ja Low:n trackkiä olisi myös mukava vertailla...

Toivottavasti ainakin Arttu otti kisa jäljen talteen ;)

EDIT: Oletus on, että Charlotan jälki nyt ainakin ilmestyy tuonne jossakin vaiheessa.
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
User avatar
FE-Sillanpää
luti
Posts: 568
Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
Location: Itä-Uusimaa

Post by FE-Sillanpää »

harald wrote:
FE-Sillanpää wrote:Turkisregatta satunnaisen saunanlämmittäjän näkökulmasta:
Onko isompia kuvia, ja mistä kohtaa noi on otettu? Emäsalostako?
Sorry, ei ole käytössä vielä Pure view kännykameraa. Nämä ovat Fårholmenilta Pirttisaaren pohjoispuolelta ja veneet ovat Kalvönin lounaispuolella.
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:(Miten on mahdollista saada 43003 purjenumero, eikös niitä jaeta sattumanvaraisesti liitosta?).
OT:
No ei varmastikaan kun ovathan "custom"-purjenumerot olleet arkipäivää jo pitkään, äkkiseltään tulee mieleen useampiakin veneitä joitten purjenumerot ovat jotain ihan muuta kuin satunnaisia puhumattakaan sitten ns. luokkaveneet joille on jaettu purjenumeroita esim. runkonumeroinnin pohjalta yms. . Hakemalla saa.
Last edited by Petri on Mon Oct 01, 2012 14:49 pm, edited 1 time in total.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

No mutta kai sentään vähän paremmin kuin 640 pikseliä? :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
mihor
kokelas
Posts: 187
Joined: Sat Apr 07, 2007 13:20 pm
Location: Helsinki

Post by mihor »

Täällä muutama kuva. Lähinnä saaresta/palkintojen jaosta.

http://marjaniemen-purjehtijat.fi/05_ki ... /index.htm

-mikko
s/y Mariko, FIN-2380
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 944
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Petri wrote:
harald wrote:(Miten on mahdollista saada 43003 purjenumero, eikös niitä jaeta sattumanvaraisesti liitosta?).
OT:
No ei varmastikaan kun ovathan "custom"-purjenumerot olleet arkipäivää jo pitkään, äkkiseltään tulee mieleen useampiakin veneitä joitten purjenumerot ovat jotain ihan muuta kuin satunnaisia puhumattakaan sitten ns. luokkaveneet joille on jaettu purjenumeroita esim. runkonumeroinnin pohjalta yms. . Hakemalla saa.
FIN 65155 olisi vielä vapaana... 8)
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11419
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Charlottan track lisätty;

http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=200

Vaikuttaa siltä että PC:n kello ei säädy GPS:än mukaan, vaikka niin on asetettu. Nyt oli kello 175 väärässä, ja korjaaminen kesti hetken.

Toivottavasti saadaan trackeja muiltakin!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Artsi
luti
Posts: 662
Joined: Fri Sep 07, 2007 08:12 am
Location: Naantali
Vene: Daniela

Post by Artsi »

Yritin saada entisestä purjehtijaliitosta purjenumeroksi samaa, kuin rekisterinumero on. Kyllä oli vaikeaa. Rahalla olisi saanut, mutta hinta oli kaamea (muistaakseni jopa 500 ekeä)! Eikä kirjainta kuulemma voi sekoittaa numerosarjaan jonkin kansainvälisen sopimuksen mukaan. Olen kuitenkin aivan omin silmin nähnyt saksalaisen purkkarin, jossa GER tunnuksen lisäksi numerosarja alkoi kirjaimella. Samoin silloin kun olin vielä sekä purjehtija-, että veneilyliiton jäsen, olisin saanut veneilyliiton rekisterissä käyttää purjetunnuksena X 16166, mutta purjehtijaliiton kanta oli, ettei sillä tunnuksella voisi osallistua purjehtijaliiton alaisiin kilpailuihin. :evil:
terv. Artsi/DANIELA
Arttu
alokas
Posts: 40
Joined: Tue Jun 05, 2012 20:54 pm

Post by Arttu »

asalovuo wrote:Btw.

Toivottavasti ainakin Arttu otti kisa jäljen talteen ;)
Sorry, ei löydy valitettavasti meiltä jälkeä. Olen insinööriksi vähän old-school miehiä enkä ole koskaan jaksanut asiaan perehtyä. Yritän opetella purjehtimaan ensin. Plotterista sen kait jotenkin saisi, mutta nyt oli muisti täynnä, joten ei sieltäkään mitään saa. Olisihan tässä nyt opettavaista ja mielenkiintoista käydä kyllä jälkipelejä. Tiivistän meidän träkin sanalliseen muotoon.

Koska linja oli väärinpäin, meni meillä jotenkin pasmat sekaisin ja paukun aikaan oltiin pahasti myöhässä ja päästiin matkaan pökänä varmaan minuutti muiden perässä. Kunhan järkytyksestä toivuttiin saatiin hyvä kryssimoodi päälle. Lähdettiin hakemaan ensisijaisesti vapaita vasemmasta laidasta. Se tuntui toimivan ja vähän ennen merkkiä edellä oli enää Valaskala ja merkillä mentiin edestä, tosin eri puolilta. Tuntui hyvältä ja Charlottakin näytti jäävän. Yritettiin pysyä tuulessa ja ottaa shiftit talteen. Tuulen kovetessa ja kääntyessä isosti oltiin oikealla halssilla ja kaikki tuntui menevän mainiosti, joskaan Charlotta ei enää jäänyt. Kalvön etelpuoli mentiin jonkin verran Isadoran paskoissa ja vähän valuttiin. Yksi korjaava tikki itäkepille piti ottaa

Itäkepillä oltiin yhtäaikaa vastaan tulevan Hansen kanssa ja piti jättää tilaa. Lenssi vedeltiin plattista suoraan perille. Luulin että meidän vauhti olisi riittänyt ottamaan lisää eroa Charlottaan, muttei ainakaan sanottavasti eroa syntynyt. Pohdittiin kolmosen vaihtoa, mutta päädyttiin skuuttipisteen siirtämiseen taakse päin. Merkille tultaessa fallit ristissä, eikä genoa tahtonut nousta, joten otettiin ensin spinnu alas, ja juuri merkillä saatiin genoa ylös. Valaskala tuli merkille samoihin aikoihin, muutaman veneen mitan enemmän jäljessä kuin edellisen samalla merkillä.

Alkuun kryssillä todettiin ehkä sittenkin ykkösen olevan liikaa. Vauhtia saatiin, mutta ilman kunnon vetoa isossa ei oikein saatu nousua ja pinnapaine olematonta. Pikkuhiljaa sitten Valaskala menikin ohi ja Charlottakin näytti saavuttavan. Tuulen hiukan kevennyttyä meno alkoi taas maistua, mutta ei kuitenkaan saatu Valaskaa kiinni.

Lopun lyhyt lenssi meni ongelmitta ja meinasi Tyytikki-trimis jäädä jalkoihin. Ja loppukryssissä saatiin parilla shiftillä hyvin Valskaaa kiinni, mutta tiedettiin jo hävinnemme niille. Samoin oli selvää että kolme minuuttia ei riitä Charlotalle. Merelliä kun ei huomattu tulevaksi maalliin, kuviteltiin eron kasvaneen riittäväksi. Varsinkin kun oltiin jo tovi juotu kaljaa rannassa ennen kuin tulivat paikalle. No, ei riittänyt. Eikä ollut edes kovin lähellä. #-o

No kivaa oli, ja hyvä miehistö. Ensi kaudelle täytyy nyt harkita vakavasti investointia kunnolliseen kakkoseen. Tuo 7-8m/s on jotenkin hankala tuuli, jossa ykkönen on liikaa, mutta kolmonen ei ihan riitä. Kuitenkin aika tavallisia tuulia täällä päin.
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 944
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

La Nonnan tracki lisätty.
Alku puuttuu mutta eipä tuo haitanne :)
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
Post Reply