Ja mitä sinä siinä sillä tarkoitat?Panu wrote:Joskus vain into ylittää harkinnan. Sitä tapahtuu myös paremmissa piireissä.
WHC 10/2012
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tuossa paikassa kun tulet genoalla styyralla merkille, ja huomaat että seuraava legi onkin spinnuslööri paaralla niin näin;Panu wrote: Poijulla otettiin spinnu "turvallisesti" styyralla ylös ja sitten heti perään jiippi. Pitäisi varmaan opetella tuo jibe set kombinaatio. Askel merkit Harald, kiitos?
- Fellaat merkin ympäri, ja jiippaat genoalla. Trimmataan genoa.
- Spinnu ylös ilman puomia, keulagasti on puomina. Genoan falli auki. Mahdollisimman korkealle ja eteen kulma.
Sitten kun jaksetaan ja spinnu lentää voidaan ehkä tuoda se puomi keulagastille. Viimeistään sitten kun hän ei jaksa pitää kulmaa tarpeeksi ylhäällä.
Seuraava evoluutio on sitten tack-jibeset

Eli tulet paaralla ylämerkille, vendaat, nostat jiipissä ja jatkat merkiltä paaran halssilla spinnu vedossa. Mieluiten niin, että spinnu on vedossa ennen kuin peräpeili on ohittanut merkin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Viikonlopusta on jokseenkin toivuttu ja tänään vene tuntui paremmalta kuin tällä kaudella kertaakaan. Kryssivauhtikin tuntui löytyvän...
Näköjään joskus pitää ihan oikeasti lukea niitä ohjeita ja tehdä niin kuin ne sanoo.
Veneessä oli tänään siis Rea ja minä joten kärsimme käsien puutteesta jokaisessa manööverissä ja se varmaan näkyi radalla mainiosti sujuneiden merkin kiertojen muodossa
Joka tapauksessa olen tyytyväinen, että vene kulki ja starttikin oli kohtuullinen. Käsiä pitäisi vain saada lisää jotta ei tarvitsisi joka kisassa antaa tasoitusta muille.
Kiitokset taasen Realle!
Näköjään joskus pitää ihan oikeasti lukea niitä ohjeita ja tehdä niin kuin ne sanoo.
Veneessä oli tänään siis Rea ja minä joten kärsimme käsien puutteesta jokaisessa manööverissä ja se varmaan näkyi radalla mainiosti sujuneiden merkin kiertojen muodossa

Joka tapauksessa olen tyytyväinen, että vene kulki ja starttikin oli kohtuullinen. Käsiä pitäisi vain saada lisää jotta ei tarvitsisi joka kisassa antaa tasoitusta muille.
Kiitokset taasen Realle!
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
Tervehdysharald wrote:Ja mitä sinä siinä sillä tarkoitat?Panu wrote:Joskus vain into ylittää harkinnan. Sitä tapahtuu myös paremmissa piireissä.
No sitä, että on niin intona, ettei säännöt ihan muistu oikein ja niiden tulkintakin on hieman vääristynyt itselleen suosiolliseksi. Kaikkea sellaista siis voi tapahtua ja on tapahtunutkin. Erehtyminen on inhimillistä.
Näin siis yleisesti ketään suuremmin osoittelematta. On varmaan käynyt teille, meille ja muillekin joskus?
Ystävällisin veneily terveisin PR
Oisit vaan maininnut asiasta etukäteen niin ehkä jotain apuja olisi järjestynyt, meillä oli yksi keulagasti huoltotehtävissä hakemassa eväitä rantakalliolle ja toisaalta meidän veneen toisen MM-tason purjehtijan olisi varmaan saanut kohtalaisen helposti houkuteltua teidänkin veneeseenasalovuo wrote: Käsiä pitäisi vain saada lisää jotta ei tarvitsisi joka kisassa antaa tasoitusta muille.

Tarkemmin kun trackia katselee ja varsinkin nopeuksia niin ei ihme, että jäätiin noin paljon... Charlottaha surfaili spinnulla, joka toinen sekunti liki kahdeksaa solmua (pohjoisviitalta poijulle)
Missä teillä tuo GPS anturi roikuu kun tuollaisia nopeuksia saa talletettua?

Missä teillä tuo GPS anturi roikuu kun tuollaisia nopeuksia saa talletettua?
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
Suoraan sanottuna tänään en enää jaksanut haalia lisää porukkaa. Keli ennusteet olivat sitä luokkaa vielä päivällä että ajattelin ettei käsien puute haittaa...Petri wrote:Oisit vaan maininnut asiasta etukäteen niin ehkä jotain apuja olisi järjestynyt, meillä oli yksi keulagasti huoltotehtävissä hakemassa eväitä rantakalliolle ja toisaalta meidän veneen toisen MM-tason purjehtijan olisi varmaan saanut kohtalaisen helposti houkuteltua teidänkin veneeseenasalovuo wrote: Käsiä pitäisi vain saada lisää jotta ei tarvitsisi joka kisassa antaa tasoitusta muille.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
Niin, voi siihen toki samantien tarjota linkinkinKimmo L wrote:Harald, sun pitää opettaa jengille myös noissa tilanteissa tehokas, kv. tunnettu Sambucca-nosto. Ja me kun päätimme tänään viime hetkellä hylätä tuon ja tehdä tuon jiippi-spinnu ylösnoton niin meni ihan keturalleen...

http://www.sailingworld.com/experts/the ... hy-getaway
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ei meille, koskaan. Ikinä.Panu wrote:Tervehdysharald wrote:Ja mitä sinä siinä sillä tarkoitat?Panu wrote:Joskus vain into ylittää harkinnan. Sitä tapahtuu myös paremmissa piireissä.
No sitä, että on niin intona, ettei säännöt ihan muistu oikein ja niiden tulkintakin on hieman vääristynyt itselleen suosiolliseksi. Kaikkea sellaista siis voi tapahtua ja on tapahtunutkin. Erehtyminen on inhimillistä.
Näin siis yleisesti ketään suuremmin osoittelematta. On varmaan käynyt teille, meille ja muillekin joskus?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
En tiedä johtuuko SeaTrace:ista, vaiko gpsbabelin 'simplify' toiminnosta mutta huomasin saman että teillä muilla on paljon vakaampi tuo nopeus.asalovuo wrote:Tarkemmin kun trackia katselee ja varsinkin nopeuksia niin ei ihme, että jäätiin noin paljon... Charlottaha surfaili spinnulla, joka toinen sekunti liki kahdeksaa solmua (pohjoisviitalta poijulle)![]()
Missä teillä tuo GPS anturi roikuu kun tuollaisia nopeuksia saa talletettua?
Lupaan että ensi viikoksi on jaettavaksi noita loggereita. Saisi ainakin saman aikavirheen kaikkiin trackeihin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Eli käänteinen meksikolainen, jos tuon em. jibesetin tekee sujuvasti on se juuri Sambucan näköinen. Spinnu siis nousee pitkin genoaa styyralla, mutta ilman puomia. Jiipataankin, ja tuodaan spinnun halssikulma ulos ja ylös.Kimmo L wrote:Harald, sun pitää opettaa jengille myös noissa tilanteissa tehokas, kv. tunnettu Sambucca-nosto. Ja me kun päätimme tänään viime hetkellä hylätä tuon ja tehdä tuon jiippi-spinnu ylösnoton niin meni ihan keturalleen...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tassbergin Antti oli rantakallioilla kuvailemassa, mietimme hetken jos hänet olisi saanut myös vesille kuvia ottamaan mutta aikataulupaineet pakottivat vain purkamaan veneen ja poijut. Kuvia kuitenkin tuossa
http://www.flickr.com/photos/atassberg/ ... hotostream
Siitä vain selailemaan uudempia...
http://www.flickr.com/photos/atassberg/ ... hotostream
Siitä vain selailemaan uudempia...
Esim. näitä...harald wrote:Mitä ohjeita, tarkalleen?asalovuo wrote: Näköjään joskus pitää ihan oikeasti lukea niitä ohjeita ja tehdä niin kuin ne sanoo.
http://fi.northsails.com/OHJEET/tabid/2 ... fault.aspx
http://www.wb-sails.fi/suomi/trimmaus/RikiTrim.pdf
Eilen tuli huomattua sekin seikka, että viikonloppuna löysätty riki oli eiliseen keliin liian löysä ja sägiä oli mielestäni liikaa. Eilen sitä oli pakko korjata hekillä mutta barduunat olisivat ehkä toimineet paremmin. Täytyy kiristää riki takaisin normisäätöihin...
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545