Page 3 of 3

Posted: Thu Aug 25, 2011 18:24 pm
by Petri

Posted: Thu Aug 25, 2011 18:24 pm
by harald

Posted: Thu Aug 25, 2011 18:57 pm
by Petri
So slow ;)

Posted: Thu Aug 25, 2011 22:26 pm
by Arttu
Petri wrote:
Sääli vain tosiaan että nyt ilmeisen mukava purjehduskisa muuttuikin vähän turhanpäiväiseksi noin tulosmielessä.
Eli tulokset on ilman muuta turhanpäiväiset ja arvontalaulutyyliset, mikäli FE:t ei ota kolmois- tai nelosvoittoa? :lol:

Soitan ehkä suutani väärällä forumilla, mutta kyllä tää rata oli ihan sama kaikille. (Paitsi tietysti meillä oli ekana se kovin arpominen ja piti tehdä päätös ihan itse...) Ei näitä voi verrata kryssilenssi rataan.

Tuossa Haraldin idea ajaa rata toisinpäin, olisi tuossa tuulessa varsin toisenlainen kisa. KoPun tiististen tyypinen kiertosuuntalippu antaisi lisää vapausasteita?

Posted: Thu Aug 25, 2011 22:32 pm
by harald
Ongelmaksi *voisi* tuossa muodostua merkin kierrot jotka tapahtuisivat match-tyyliin väärään suuntaan. Minä en pahoitteleisi yhtään, ennemmin sitten lyhytkin kryssi kuin se että vedettäisiin sivutuuli-slööri-sivutuuli-kisaa.

Lämpimät onnittelut kakkos-sijasta! Kovaa menitte kyllä.

Posted: Fri Aug 26, 2011 07:39 am
by Petri
Arttu wrote:
Petri wrote:
Sääli vain tosiaan että nyt ilmeisen mukava purjehduskisa muuttuikin vähän turhanpäiväiseksi noin tulosmielessä.
Eli tulokset on ilman muuta turhanpäiväiset ja arvontalaulutyyliset, mikäli FE:t ei ota kolmois- tai nelosvoittoa? :lol:
Lähinnä tarkoitan sitä jos osa veneistä tavallaan lopetti kilpailun kun merkkiä ei näkynyt, niin ei ehkä voi sanoa että lopputulokset muodostuivat puhtaasti purjehduksellisesti. Sikäli siis mielestäni se on ihan oma valinta jos ei kisaakaan täysiä koko aikaa ja onhan kisavireen ylläpito osa kilpailusuoritusta. Helppo mun on sanoa kun en itse ollut vesillä :)
Tuossa Haraldin idea ajaa rata toisinpäin, olisi tuossa tuulessa varsin toisenlainen kisa. KoPun tiististen tyypinen kiertosuuntalippu antaisi lisää vapausasteita?
Tuota toista kiertosuuntaa olen miettinyt alusta asti, mutta se tuottaa ongelmia ensimmäisen kierroksen maaliintulon kanssa kun koko vitosradan idea on lähinnä olla sellainen worst case-rata jos lyhennyskapasiteettia ei ole ja keli on mitä on. Muu järjestelytoimikunta ei taas vastaavasti ole lämmennyt lisälippujen yms. käytölle vaikka Kopun systeemi kyllä ehdottomasti toisi vähän vaihtelua, esim. kolmosratakin voisi olla ihan hauska joskus vetää vastapäivään.

Posted: Fri Aug 26, 2011 12:01 pm
by Masa
Teillähän on täällä mielenkiintoiset sivut, osuin niille vasta eilen.

Viime keskiviikon skabasta täytyy todeta että sehän oli "meidän keli" oli sitten poijuongelmia tai ei.

Poijuongelmia on aina ollut ja tulee olemaan, niitä on siirtynyt, kadonnut tai niinkuin kerran vuosia sitten ajoimme kovassa tuulessa takaa poijua joka oli irronut vähän ennen meidän saapumista sille. Tuskin kilpailulautakuntaa (tai lähettäjiä) voidaan velvoittaa tarkastamaan radat ennen jokaista skabaa.

Muuten olen sitä mieltä että keskeyttäneet veneet eivät vaikuta lopputulosten purjehduksellisuuteen.

Masa/T-mini

Posted: Fri Aug 26, 2011 21:23 pm
by Arttu
harald wrote:Ongelmaksi *voisi* tuossa muodostua merkin kierrot jotka tapahtuisivat match-tyyliin väärään suuntaan. Minä en pahoitteleisi yhtään, ennemmin sitten lyhytkin kryssi kuin se että vedettäisiin sivutuuli-slööri-sivutuuli-kisaa.

Lämpimät onnittelut kakkos-sijasta! Kovaa menitte kyllä.
Kiitos! (Näin pitikin sanoa... :D ) Mutta onhan se toki myönnettävä, että jos oli T-minin keli, niin olihan se meidänkin. Ja paremmin vetivätkin, ja onnittelut heille!

Mikäs ongelma se merkkien "väärään" suuntaan kiertäminen on? Kuten sanottua, eihän nämä muutenkaan ole ratakisaa millään tavalla.

Siinä olen samaa mieltä, ettei pelkissä sivutuuliperässäajeluissa ole mitään järkeä, ja että kryssiä olla pitää. Mutta ihan yhtälailla pitäisi olla lenssiä. Siinä on sitä purjehduksen hienoutta, kun tulee paljon manöövereita ja kisataan muuallakin kuin merkeillä.