Page 3 of 4
Posted: Thu Aug 12, 2010 01:06 am
by Petri
harald wrote:
Ennemmin olisi ehkä kannattanut jatkaa pokkana Mäntysaaren ohi paaralla pidemmälle. Nyt jouduitte Käärmesaaren taakse.
Joo, se oli lähinnä sellainen "hmm, kaiku laskee aika nopeaan, trekbuddyssä ei näy mitään mutta....laskeva shifti, jees, venda" vaikka periaatteessa olisi tosiaan voinut ajaa pidemmäksikin.
Viime viikolla tosiaan käytiin lähellä Ollinkiveä, mutta tilanne oli kyllä kokoajan hallinnassa olettaen että Trekbuddy-kalibraatio on kondiksessa

Posted: Thu Aug 12, 2010 01:14 am
by Petri
harald wrote:Ja kas, jostain ihmeellisestä syystä Elle:n LYS-lukua on korjattu.
Ei mistää ihmeellisestä syystä vaan siitä syystä että järjestelytoimikunta ei nuku koskaan!
Ko. veneellä ei ole LYS-todistusta ja se on ilmoittautunut vakioveneenä joten se on todnäk vain vahingossa ilmoittautunut vanhalla LYS-luvulla.
Posted: Thu Aug 12, 2010 08:02 am
by heikki
Olli wrote:harald wrote:Oi ei. Mitä Heikille sattui, venähdys? Viime viikon vahinkolista vain kasvaa.
Kylki otti kipeää, tekstiviestistä pääteltynä kai paranemaan päin?
Jep, kylkeen tuli snadi osuma kun dyykkasin varvaslistan päälle Charlottan spinnupussia tavoittamaan. Hyvästä yrityksestä huolimatta taisin vain yltää tökkäämään pussia sormilla sen verran että lopullinen uppoaminen nopeutui. Ei se kylki ollut oikeastaan edes kipeä ennenkuin viikonloppuna sitten teloin samaa kylkeä sen verran lisää, että lääkäri määräsi jättämään vesiurheilun vähemmälle.
Ensi viikolla taas iskussa!
Posted: Thu Aug 12, 2010 09:12 am
by harald
Kiitos yrityksestä kuitenkin. Korvaavana (säilytys)pussina toimii nyt loistavasti IKEA-kassi. Ihan vain vinkkinä niille joiden mielestä 100¤ purjepussista on hiukan paksua.
Posted: Thu Aug 12, 2010 18:11 pm
by Panu
Petri wrote: Hieman huolestuttavaa, kun itse olen tässä nyt jo viikon verran lykännyt pohjan pesua erinäisillä tekosyillä ja viimeksi meilläkin pohja pestiin 30.6.
Eli pitänee lopettaa väistely ja vetäistä märkkäri päälle. Mulla oli jo pläninä ottaa vene ylös Hoskilla kun kaverilla on siellä nosturinkäyttölupa, mutta ilmeisesti nosturilla saa nostaa vain seuralaisten omia veneitä joten se suunnitelma kariutui siihen.
Tervehdys
Terveisiä veneen alta. Tänään iltapäivällä vedin simmarit jalkaa ja uimalasit naamalle ja harjan kanssa veneen alle huseeraamaan. Järkytys oli huolestuttavan ja vakavan välimaastossa

. Koko pohja evät mukaan lukien oli vahvan liman peitossa. Lima tuntui käteen sillälailla karhealta, että siinä oli ilmeisesti pieniä näkinalkuja eli "näkinmunia"

.
Toista tuntia tuohon operaatioon meni kaikkiaan aikaa ja puhdasta tuli. Hieman tuo huono näkyväisyys hommaa haittasi. Vielä on pohja pestävä varmuuden vuoksi ainakin kerran ennen Espoo GP:tä.
Vinkkinä kerrottakoon niille jotka aikovat tehdä tuon samaisen operaation, laskekaa molemmilta puolin köysi (esim spinnun skuutti) kokolaidan pituudelta siten että se yltää juuri veden pintaan. Köydestä saa hyvin tukea pohjaa pestessä.
Mikäköhän olisi hyvä tekosyy ensiviikolla, jos vene ei vieläkään kulje...

Posted: Thu Aug 12, 2010 21:08 pm
by harald
Posted: Thu Aug 12, 2010 21:42 pm
by Petri
Unohtui ihan mainita mutta laminaattipurje yhdistettynä laskevaan aurinkoon on kyllä täysin no-no tellarien lukemisen kannalta sopivilla ajokulmilla. Yksinkertaisesti styyran halssilla näkyvyys leen tellareihin oli nolla ja auringon heijastukset (polarisoitujen aurinkolasien läpi tai ilman) häiritsivät myös luun tellarien katsomista. Paaralla tietenkin ongelma poistui ja molemmat tellarit näkyivät nätisti kun aurinko paistoi purjeen läpi.
En tiedä voisiko tuolle tehdä mitään, mutta teki kyllä shiftien ajamisen vaikeaksi kun leen tellarista ei voinut ottaa mitään vinkkiä.
Posted: Thu Aug 12, 2010 22:00 pm
by Olli
harald wrote:Pitäisi ihan vain huvin vuoksi jonkin käydä tyynellä kelillä vähän uimassa, ja tiputtamassa tohon Ollinkiveen joku merkki. Ikävässä paikassa tuo on, koska tuossa luulee kolmosradalla että rata ns. aukeaa. Fendari biltemasta, vähän narua ja joku naara riittäisi? Sieltä -temasta saa vissiin jotain pikkupoijujakin edullisesti.
Voin lahjoittaa hyvään tarkoitukseen takapihalla joutilaana lojuvan 10 kg naara-ankkurin. Sitten vain Biltemasta poiju ja siihen FE83.org-tarra kylkeen

Posted: Thu Aug 12, 2010 22:55 pm
by Panu
Olli wrote:harald wrote:Pitäisi ihan vain huvin vuoksi jonkin käydä tyynellä kelillä vähän uimassa, ja tiputtamassa tohon Ollinkiveen joku merkki. Ikävässä paikassa tuo on, koska tuossa luulee kolmosradalla että rata ns. aukeaa. Fendari biltemasta, vähän narua ja joku naara riittäisi? Sieltä -temasta saa vissiin jotain pikkupoijujakin edullisesti.
Voin lahjoittaa hyvään tarkoitukseen takapihalla joutilaana lojuvan 10 kg naara-ankkurin. Sitten vain Biltemasta poiju ja siihen FE83.org-tarra kylkeen

Tervehdys
Haenko poijun huomenna ja laitetaan se illalla paikoilleen? Anneli lienee lähin vene millä mennä pelipaikalle. On se ihmeellistä, että EMK ei ole saanut kahteen vuoteen ordereissa olevaa merkkipoijua paikalleen. No kaipa siihen on jokin kunnollinen syy, mutta sehän ei meitä estä

.
Posted: Thu Aug 12, 2010 22:58 pm
by Petri
Panu wrote:
Haenko poijun huomenna ja laitetaan se illalla paikoilleen? Anneli lienee lähin vene millä mennä pelipaikalle. On se ihmeellistä, että EMK ei ole saanut kahteen vuoteen ordereissa olevaa merkkipoijua paikalleen. No kaipa siihen on jokin kunnollinen syy, mutta sehän ei meitä estä

.
Ei ko. poiju ole merkki ja siis käytännössä poijuhävikki on sellainen (useita/kausi, moottoriveneet ajavat yli ja katkovat narut), että pelkästään jo merkkeinä toimivien poijujen suhteen tilanne on jo nyt kestämätön ja ensi kaudelle Miessaarenkin poiju todnäk poistuu radoilta.
Nyt toki lähtöalueen vihreä helpottaa linjan leveyden määrityksessä ja ensi kaudella lähdöt varmaan rakennetaan niin että vihreä keppi tulee toimimaan rajoittajana.
Posted: Fri Aug 13, 2010 09:16 am
by harald
Siis se Miessaaren poijuhan on kolmosradassa tavallaan radan suola. Jos Stora Ådholmenin vihreä keppi olisi ollut merkkinä esim. viime keskiviikko-kisassa olisi kyllä eka kryssi, ja miksei toinenkin ollut vähän huono.
Poijuhan on aika oleellinen viitosradassakin, mitä suunnitellaan tilalle?
Onko ongelmana nimenomaan resurssit, ei ole varaa, aikaa, miestyötunteja vai mikä?
Posted: Fri Aug 13, 2010 14:15 pm
by Palle
Tervehdys,
Poijuista puhuessa niin eipä lähtölinjan sisempää poijua ollut maaliintultaessa nyt Keskiviikkona. Joten missä kohtaa sijaitsikaan sitten maalilinjan sisempi pää ? Sääntökirjasta, isaf, löytynee osio tällaisiin tapauksiin mutta ei näin "kyläkisoissa" juurikaan kannata saivarrella aiheesta jos jää hitaammalle , mutta hyvin purjehditulle Feneelle.
Vilpittömät onnittelut Charlotalle miehistöineen, AKA "Queen of Mellsten"
Perjantai 13 kysymys: "onko Charlotta maalissa vai ei 11.8 kahinoissa ?"
Palle, VindUngen
Ps. jos ei tule uni illalla niin lukaise whc orderit ja isaf racing rules, löydät kaksi eri vastausta joista toinen kumoaa toisen...
Posted: Fri Aug 13, 2010 15:26 pm
by harald
Me kiersimme parhaimman ymmärykseni mukaan radan ihan oikein. Mitäköhän osioita nyt tarkoitetaan?
Jos purjehduksemme hylättäisiin siksi että sisämerkki ei ollut siellä, niin pitäisi hylätä jokaisen suoritus. Sama koskee ulkomerkkiä sillä siinähän ei vissiin ole lippua vaan se on pelkkä poiju.
Sisärajoittajapoiju voi myös olla lähtölinjan lähtöalueen puolella, joten sitä ei välttämättä tarvitse kiertää ollenkaan maaliintullessa. Venehän on jo maalissa ennen kuin rajoittaja tulee vastaan.
Posted: Fri Aug 13, 2010 15:34 pm
by Petri
Poijujen kohdalla tilanne on osin ihmis-resursseista, osin ihan siitä että hävikki on melkoinen ja tosiaan kyse on ilmaisesta iltakisasta mikä sitten syö EMK:n resursseja.
Sisärajoittajahan tyypillisesti on vähäsen linjan sisäpuolella, ensi kaudeksi vihreä keppi muuttunee sisärajoittajaksi.
Rajoittajapoiju taisi ehtiä olla vesillä viikon tai kaksi kunnes katosi, joten sen uusimista ei sitten nähty järkeväksi jos sitä saisi sitten uusia yhtä usein jatkossakin.
Tulipahan sitten pohja pestyä, jonkinverran siellä limaa oli ja kölin pohjassa näkkiä mutta ei kyllä mitään radikaalia, ei ihme jos vauhtiero Anneliin oli niin suuri. Eli ensi keskiviikkona ollaan ehkä enemmän samalla viivalla. Mutta on tämä kyllä tätä saatanan itämerta, löin pääni pari kertaa köliin kun en sukellusmaskista huolimatta nähnyt sitä ennenkuin tuli kosketus, näkyvyyttä ehkä 50cm ja vesi täynnä levähiukkasia ja ties mitä.
Posted: Fri Aug 13, 2010 16:09 pm
by Panu
Petri wrote:Panu wrote:
Haenko poijun huomenna ja laitetaan se illalla paikoilleen? Anneli lienee lähin vene millä mennä pelipaikalle. On se ihmeellistä, että EMK ei ole saanut kahteen vuoteen ordereissa olevaa merkkipoijua paikalleen. No kaipa siihen on jokin kunnollinen syy, mutta sehän ei meitä estä

.
Ei ko. poiju ole merkki ja siis käytännössä poijuhävikki on sellainen (useita/kausi, moottoriveneet ajavat yli ja katkovat narut), että pelkästään jo merkkeinä toimivien poijujen suhteen tilanne on jo nyt kestämätön ja ensi kaudelle Miessaarenkin poiju todnäk poistuu radoilta.
Nyt toki lähtöalueen vihreä helpottaa linjan leveyden määrityksessä ja ensi kaudella lähdöt varmaan rakennetaan niin että vihreä keppi tulee toimimaan rajoittajana.
Tervehdys
Pilipali Teman pikkuinen keltainen "verkkokoho" dia 155mm on nyt auton takapenkilla yhdessä 1,5 kg naran kanssa. Soitinki Ollille, jos hän haluaisin laittaa sen paikoilleen, kun kerran hän tarkkaan tietää missä kivi on

.
Sovittiin, että soitellaan kunhan kumpainen pääsee veneelle, niin eiköhän nyt jotain keksitä. Haluatteko poijun kiven päälle vai ihan viereen ja jos viereen niin mille puolelle?