FE-sprint 2009 la. 23. toukokuuta

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Ja sitten <rumpujen pärinää> ne tulokset:
kisa1:
charlotta
olga
lisbeth
kumiankka

kisa2
lisbeth
charlotta
olga
kumiankka

kisa3
charlotta
lisbeth
olga
kumiankka

kisa4
lisbeth
charlotta
olga
kumiankka

kisa5
lisbeth
charlotta
olga
kumiankka

kisa6
charlotta
olga
lisbeth
kumiankka

kisa7
lisbeth
charlotta
olga
kumiankka

kisa8
charlotta
olga
lisbeth
kumiankka

Kokonaispisteet

Code: Select all

charlotta    1 2 1 2 2 1 2 1 = 12
lisbeth       3 1 2 1 1 3 1 3 = 15
olga          2 3 3 3 3 2 3 2 = 21
kumiankka 4 4 4 4 4 4 4 4 = 32
edit: korjasin taulukon
Last edited by harald on Sat May 23, 2009 20:01 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Olisiko ollut kolmannessa, vain neljäneessä (selviää varmaan kunhan Lisbethin track saadaan) niin ylämerkilläe kiersimme niin lähekkäin että pystyimme Lisbethin peräpeiliin imaisemaan itsemme kiinni. Hivuttauiduimme osin Panun avustamana (joka oli siis Lisbethissä antamassa hyviä neuvoja) Lisbethin paaran leen nurkan alle, ja spinnumme ollessa puolen metrin etäisyydellä Lisbethin isopurjeen takaliikistä he olivat ns. pidossa.

Tästä kun jiippasimme paaralle kohti alamerkkiä niin Lisbeth yritti vielä ansiokkaasti nostaa sisäpaikalle, mutta ei aivan siihen päässyt. Hyvä esimerkki siitä, miten ylämerkillä täpärästi kakkosena oleva on itseasiassa se johtava vene taktisen edunsa takia.

Tällaista lisää, please!! :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote: Kokonaispisteet

Code: Select all

charlotta    1 2 1 2 2 1 2 1 = 12
lisbeth       2 1 2 1 1 3 1 3 = 14
olga          3 3 3 3 3 2 3 2 = 22
kumiankka 4 4 4 4 4 4 4 4 = 32
Eikös tossa ole virhe, koska ekassa lähdössä järjestys oli Charlotta, Olga, Lisbeth, Kumiankka. Ts. meidän sarjan pitäisi olla 2 3 3 3 3 3 2 3 2 ja 21 pistettä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote:
harald wrote: Kokonaispisteet

Code: Select all

charlotta    1 2 1 2 2 1 2 1 = 12
lisbeth       2 1 2 1 1 3 1 3 = 14
olga          3 3 3 3 3 2 3 2 = 22
kumiankka 4 4 4 4 4 4 4 4 = 32
Eikös tossa ole virhe, koska ekassa lähdössä järjestys oli Charlotta, Olga, Lisbeth, Kumiankka. Ts. meidän sarjan pitäisi olla 2 3 3 3 3 3 2 3 2 ja 21 pistettä.
Onhan siinä, olen kirjoittanut osakilpailutulokset ensin oikein, mutta taulukkoon asti eivät ole päässet oikein. Korjaan.

Korjattu versio:

Code: Select all

charlotta    1 2 1 2 2 1 2 1 = 12
lisbeth       3 1 2 1 1 3 1 3 = 15
olga          2 3 3 3 3 2 3 2 = 21
kumiankka 4 4 4 4 4 4 4 4 = 32
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote: Aja em. split.sh komennolla 'sh split.sh'.
Onko toi nyt jotain kryptistä Linux-kieltä, kun ei tietääkseni winukassa tuollaiset komennot toimi? (tai ainakaan Vistan command promptissa).

Mutta kyllä mä noilla aikamääreillä saan kai noi lähdöt filtteröityä itse raakatiedostostakin manuaalisesti.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuossa kahdeksan komentoa windows-ignoranteille-uusavuttomille:

Code: Select all

gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905230819,stop=200905230835 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race1.gpx
gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905230839,stop=200905230856 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race2.gpx
gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905230859,stop=200905230918 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race3.gpx
gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905230925,stop=200905230944 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race4.gpx
gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905230955,stop=200905231011 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race5.gpx
gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905231016,stop=200905231031 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race6.gpx
gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905231036,stop=200905231054 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race7.gpx
gpsbabel -t -i gpx -f tiedosto.gpx -x position,all -x track,start=200905231058,stop=200905231135 -x simplify,count=200 -x track,title=St.Olga -o gpx -F St.Olga.race8.gpx
Asenna Cygwin wintoosaan niin se lähentelee oikeaa tietokonetta ja hommat voisivat jopa toimia :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote: Tokalla startilla yritimme paaran starttia, huonolla ajoituksella ja sillä seurauksella että Petri otti palkokasvaimen sieraimeensa ja nosti jotain punaista. Eiköis näitä ollut tarkoitus käydä herrasmiesmäisesti? :) No, tulipa se 360° tehtyä (tai venda+jiippi).
Herrasmiesmäisyys, pah :)
Jos slööraa paaralla linjaa pitkin toisten eteen niin sietääkin saada runtua.
Hauska tapahtuma, ja loistava konsepti vaikka itse sanonkin. Se, että sai ajaa noin monta starttia on kullanarvoista treeniä. Tulipa tuossa parissa lähdössä kokeiltua toisen pitämistä lähdöstä poissa, Petrin ekan startin ovensulkemisen innoittamana. Nyt on taas oppinut paljon, ja ehkä tulevaisuudessa pystyy ehkä tarvittaessa pitämään jonkun lähtemästä.
No siis ovensulkeminen nyt on mielestäni selvää aina jos ylempänä tuleva vene on vähäsen nopeampi kuin itse, miksi turhaan jättää itseään toisen paskoihin. Ei siinä tarvitse edes mitään sen kummempaa tarkoitusta olla.
Tuli kanssa itse opittua Lisbethin nousukyvystä se, että ei myöskään kannata tunkea paremmin nousevan veneen ja lautakunta-aluksen väliin :)
Erittäin erittäin suuret taputukset ja kiitokset Erkalle ja kaverilleen (jonka nimeä en kuullut), jotka Rasmuksen 1v kanssa ansiokkaasti vetivät kisan läpi. Torvet, pillit, ja hurraahuudot lautakunnan lähellä hiukan haittasivat pienokaisen päiväunia, mutta muuten taisi homma mennä ok "sisäisesti"?
Erkka taisi ehtiä ottaa ainakin viimeisessä lähdössä ihan kuviakin, onko niistä mitään tietoa?
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

500 metriä näytti olevan ylä- ja alamerkkien välinen etäisyys. Yksi lähtö kesti noin 10-14 min. Eka lähtö oli 11:20 ja viimeinen maaliintulo viimeisessä, eli kahdeksannessa oli 14:35. Menihän tuossa nyt kuitenkin 3h 15min kahdeksan startin ajamiseen, mutta ei se tuo mikään ihme ollut noilla tuulilla.

Kyselin lautakunnalta kuvia, katotaan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:Tuossa kahdeksan komentoa windows-ignoranteille-uusavuttomille
Noillahan se toimi ja pistin trackit nettiin.

Masentavan suuri ero kyllä kryssiVMG:ssä noissakin trackeissa, kai se masto on yhä ehkä vähän vino kun paaralla kulkee huonommin kuin styyralla.

Kakkoslähdössä sitten näkee vielä, miten hienosti sitä pystyykään häviämään kisan, kun vene ei vain nouse.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kolmosessa taasen ajatte paaralla tosilähellä meidän kulmaa ja nopeutta. Kyllä tuo on trimmeistä kiinni imho. Onko teillä teipit skuuteissa, jotta teillä on vertailupohjaa veneen sisäiseen keskusteluun ("onko genoa kireä?")?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:Kolmosessa taasen ajatte paaralla tosilähellä meidän kulmaa ja nopeutta. Kyllä tuo on trimmeistä kiinni imho. Onko teillä teipit skuuteissa, jotta teillä on vertailupohjaa veneen sisäiseen keskusteluun ("onko genoa kireä?")?
Voi olla että oli trimmeistä kiinni, etenkin kun tuo keli ei ollut ihan helpoimpia trimmattavia tolla genoalla. Mutta toisaalta on taas monta halssia, jolloin kulmat olivat jotain muuta. Teippimerkit ovat, mutta ne ovat oikeastaan keskikelin trimmeihin ja kun emme ole (vielä) standardoineet solmujen pituuksia skuuttikulmassa, niin eipä niihin oikein voi tuijottaa viime vuoden pohjilta.

Hmm, kasilähdössä jossa pistin pinnaan meidän nuorempaa johtajakaartia kulmat ovat lähes samat Charlottan kanssa...ehkä vika onkin sitten mussa :)
No, toisaalta toki vendat eivät ole ehkä ihan tyylipuhtaita tossa lähdössä, mutta tekemällä oppii.

Tulis nyt ees keskiviikkona 8 m/s tuulta, niin voisi ajaa ureankeltaisella purjeella itsekin, kun ne tuntuvat aika varmasti takaavan kärkisijoituksia FE-kisoissa :)
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Mielelläni näkisin että gastit kirjoittaisivat omat kokemuksensa näistä kisoista myös. Tämä on ottamista ja antamista, ja ilman antamista ei saa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Petri wrote: Voi olla että oli trimmeistä kiinni, etenkin kun tuo keli ei ollut ihan helpoimpia trimmattavia tolla genoalla. Mutta toisaalta on taas monta halssia, jolloin kulmat olivat jotain muuta. Teippimerkit ovat, mutta ne ovat oikeastaan keskikelin trimmeihin ja kun emme ole (vielä) standardoineet solmujen pituuksia skuuttikulmassa, niin eipä niihin oikein voi tuijottaa viime vuoden pohjilta.
Tervehdys

Täytyy todeta, että Lissun uusi WB Genoa 1 on vaarallisen hieno purje, sopivan pussikan, mutta riittävän lattea ja nousee eläimen lailla tuuleen. Kys purjeen sai tänään vetää alhaalta kiinni vantteihin ja keskeltä melkein saalinkiin kiinni ja purjeen liehu vain tykkäsi lentää.

Keli oli haasteellinen, kun tellalit liimautuivat märkään purjeeseen. Tuo uutukainen oli vain niin "eloisa" etuliikistään ettei tellareita oikeastaan tarvittukaan. :D
Petri wrote: Hmm, kasilähdössä jossa pistin pinnaan meidän nuorempaa johtajakaartia kulmat ovat lähes samat Charlottan kanssa...ehkä vika onkin sitten mussa :)
No, toisaalta toki vendat eivät ole ehkä ihan tyylipuhtaita tossa lähdössä, mutta tekemällä oppii.
Vain luontainen häveliäisyyteni estää kommentoimasta tuota. Toisaalta on hyvä, että nousevaa voimaa on olemassa... :roll: :wink:
Petri wrote: Tulis nyt ees keskiviikkona 8 m/s tuulta, niin voisi ajaa ureankeltaisella purjeella itsekin, kun ne tuntuvat aika varmasti takaavan kärkisijoituksia FE-kisoissa :)
Mielestäni tuo 8m/s on vielä G1 keli ja G1:n väri on meillä tumma :? G3??? mikä ihmeen G3..? Ai niin sehän oli sitä välineurheilua...?
Ystävällisin veneily terveisin PR
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

harald wrote:Mielelläni näkisin että gastit kirjoittaisivat omat kokemuksensa näistä kisoista myös. Tämä on ottamista ja antamista, ja ilman antamista ei saa.
Tervehdys

Tänään olin siis gastina. Toisaalta on hyvä, että olen jo monta kertaa ollut mukana gastikoulussa. Siitä oli tänäänkin apua... :?

Totta puhut. Jokaiselta paikalta venettä näkyy erilainen perspektiivi. Kipparin keskittyminen pitäisi olla täysin ajamisessa, joten nuo muistikuvat pitäisi jäädä gastien mieleen paremmin.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Panu wrote: Mielestäni tuo 8m/s on vielä G1 keli ja G1:n väri on meillä tumma :? G3??? mikä ihmeen G3..? Ai niin sehän oli sitä välineurheilua...?
Niin siis 8m/s on ykkösgenuakeli, jos on miehistöpaino on yli 200kg, mutta jos ja kun ei niin kolmosella me sellaisessa kelissä Ukissa/EspooGP:ssä teidät voitettiin, eli se raja on mielestäni riippuu paljolti juuri siitä millaisen kompensoivan momentin saa laidalle.

Toki saaristokisa on siitä vähän haastava, kun siellä on kuitenkin myös slööriä/sivuvastaista jossa kuitenkin pinta-ala on voimaa ja kolmosella ottaa rajusti takkiin niillä pätkillä.
Vain luontainen häveliäisyyteni estää kommentoimasta tuota. Toisaalta on hyvä, että nousevaa voimaa on olemassa...
Niin, siis tehän jäitte meidän jälkeemme tuossa startissa, että miten tuota sitten pitäisi tulkita :twisted:
Post Reply