Page 2 of 4

Posted: Fri Sep 14, 2007 15:34 pm
by harald
Joku sellainen. Varauloskäynti, ja tavaratkin menisi sitä kautta näppärästi.

Posted: Fri Sep 14, 2007 22:26 pm
by Olli
Vähän huono kuvakulma, mutta tuosta kuvasta ilmenee, että jos koneen ottaa pentterin puolelle, niin mottorin pitää kyllä olla reilusti pienempi kuin mun Kubota Beta:

Image

Kone on tossa vähän liikaa paaran puolella, mutta leveä on... Vetoakselin laippa taitaa tässä olla juuri konehuoneen puolella, eli pitkäkin on, ja korkea 8)

Posted: Fri Sep 14, 2007 22:37 pm
by harald
no esitetiedot sanovat että Kubota Betan leveys keskilinjastaan
paaran puolelle on 216mm, ja tuo lombardini 178mm, joten pienistä
eroista puhutaan.

Tuo sinun koneesi on kyllä aika paljonkin vinosti, mutta mahtuu
hyvin kuitenkin.

Kehitysversiossa 0.47n on tuo ahtaus koneen paaran puolelle
ratkaistu täyttämällä se kaapilla ja laittamalla pesuallas sen
päälle. Eli L-muotoinen pentry ála Laurin toteutus. Tässä versiossa kone on siis melkein kokonaan
nykyisen portaikon takana, joten lattiatilaa ei menetetä juuri
lainkaan pituussuunnassa.

Mutta kyllä se Beta Ten on bulin näköinen tuolla lattialla.

Image

Toisaalta, eihän tuossa ole ongelmaa versiossa 0.47n jos tuo
paaran puoli täyttyisi L-mallisella pentryllä. Olisi konekoppa vaikka
koko lattian levyinen, niin vielä kannattaisi lähteä projektiin
omasta mielestäni.

Lomapurjehduksen aikana jos voisi vain nousta punkasta,
sijaamatta (pinkka- ja punkkatarkastus kolmessa minuutissa!)
sitä ja vain istahtaa aamiaspöydän ääreen... Tai jos vaikka
nukuttaisi vielä kun muut haluaisivat istahtaa aamiaispöytään..

Posted: Fri Sep 14, 2007 22:55 pm
by harald

Posted: Sat Sep 15, 2007 00:10 am
by Olli
Tietysti aina on olemassa vähemmän sporttinen ratkaisu... Jos tätä teemaa jatkaisi ihan perään asti, niin saisit korkean takakajuutan, eikä tarttisi kellarissa nukkua 8)

Image

Posted: Sat Sep 15, 2007 10:20 am
by risto
Olli wrote:Tietysti aina on olemassa vähemmän sporttinen ratkaisu... Jos tätä teemaa jatkaisi ihan perään asti, niin saisit korkean takakajuutan, eikä tarttisi kellarissa nukkua 8)
Ja sitten voisi huoletta ottaa sen häiritsevän tikun pois kannelta, voisi köliä madaltaa niin pääsisi mihin tahansa luonnonsatamaan. Sitten kun vielä asentaa tarpeeksi ison koneen, niin pääsee nopeammin perille ja kun perää leventäisi niin vehje plaanaisi tuulesta riippumatta... :goodnight:

Posted: Mon Sep 24, 2007 10:43 am
by harald
Naheman albumissa on Yanmar 1GM salongin lattialla. Onhan se pieni
kone;

Image

Image

mitä kaikkea mahtuu 1gm10:n perään...

Posted: Fri Sep 28, 2007 11:49 am
by FE-Sillanpää
harald wrote:Naheman albumissa on Yanmar 1GM salongin lattialla. Onhan se pieni
kone;
On, ja meidän 90 cm lyhyemmässä FE:ssä kuin 83 sen 1GM10:n perässä onkin mahtunut s-vetolaite ja tuplavuode!

:-)

Posted: Fri Sep 28, 2007 13:45 pm
by Erkka
Nyt muuten Leeve myy uutta 1GM10:ä alle 4 000 euroon. En tiedä tarkemmin mitä sisältää, eli onko toiset 4 tonnia apulaitteissa.

Posted: Fri Sep 28, 2007 13:49 pm
by harald
Mitkä "toiset 4 tonnia"?

Posted: Fri Sep 28, 2007 14:46 pm
by Erkka
No että onko kone 4 000 e, ja sitten laturi, piuhat, mahdollinen vaihteisto jne. 4 000 e lisää.

Posted: Fri Sep 28, 2007 14:48 pm
by harald
Mistä kuulit? Kysyitkö leeveneeltä vai?

Posted: Fri Sep 28, 2007 14:49 pm
by Olli
Awa wrote:Nyt muuten Leeve myy uutta 1GM10:ä alle 4 000 euroon. En tiedä tarkemmin mitä sisältää, eli onko toiset 4 tonnia apulaitteissa.
Ei, kyllä se tota luokkaa oli viime vuonnakin, kun kyselin. Merikytkin ja laturi kaiketi kuuluvat hintaan, eipä tuossa juuri muita apulaitteita tarvita, jos vain vanhan akselin, vannasputken, potkurin, pakoputken, löpötankin, kaasukahvan ym. voi hyödyntää. Jos näitä ei ole, niin voi saada 2-3k¤ kulumaan lisää. (Arvaa mistä tiedän :? )

Posted: Fri Sep 28, 2007 20:20 pm
by Erkka
Eilisessä Hesarissa oli mainos Veneily-palstalla. 3990 tais olla tiukka. Ja Leevehän hyvittää kohtuullisesti vanhasta napottajasta.

Posted: Fri Aug 01, 2008 20:15 pm
by harald
Sain Lombardiniltä viestin että SD-mallisen koneen voisi mahdollisesti
asentaa poikittain. S-vetolaite käännetään siis 90° koneen kampi-
akseliin nähden. Näin koneen voisi asentaa niin että sen työ-osa
osoittaisi "anopinkoteloon" ja itse vetolaite mahtuisi nippa-nappa
punkkien tason alle. Näin sitloodan alle saisi sen tuplapunkan, eikä
lattiatilaa häviäisi mahdottomasti.

Katselin tuossa Café 28 purren testipurjehdusta, siinä korkeus
sitloodan alla tuplapunkassa on vain 42cm. Tarkoitus on varmaan
nukkua jonkin verran poikittain niin, että se joka sisempänä on ja
osittain sitloodan alla on vain noin vyötäröstä alaspäin sitloodan alla.

Pitää vähän ottaa piirustustyökalut esiin ja mallailla miten istuisi.
Jotain mallikuvia saan varmaan aikaiseksi.