Page 2 of 9

Posted: Mon Jun 02, 2014 11:06 am
by Petri
Prkl, ihan väärässä paikassa harrastetaan tietoturvaa, pelkkä tietojenkin kysely onnistuu vain vakuutuksenottajalta ja todnäk vakuutusta en kyllä pysty muuttamaan mitenkään kun en enää ole nimenkirjoittajakaan.
Katsoo nyt mitä keksii, milläköhän rahalla irtoaisi ihan uusi venevakuutus pariksi viikoksi...

Posted: Mon Jun 02, 2014 12:07 pm
by Olli
Kovin outoa oli IFin suhtautuminen tähän asiaan. Piti kertoa mistä löytyy kisasarjan orderit, ja sitten nostivat syyskuun loppuun asti tuon korvaussumman, vaikka olisin halunnut pysyvän muutoksen...

Posted: Mon Jun 02, 2014 12:13 pm
by Olli
Petri wrote:Katsoo nyt mitä keksii, milläköhän rahalla irtoaisi ihan uusi venevakuutus pariksi viikoksi...
Tuo vastuuvakuutus näyttäisi mulla maksavan alle 20 ¤ vuodessa. En tiedä myykö mikään putiikki erikseen, mutta kannattaisi ehkä kysäistä joltakulta venevakuutuksista ymmärtävältä. Jos soittaa asiakaspalveluun, niin saa kuunnella koko päivän Toton Africaa, kun pallottelevat asiaa osastojen välillä. Meillähän on ex-Feneilijöitä alalla ainakin Jussi ja Erkka...

Posted: Mon Jun 02, 2014 13:11 pm
by Petri
Joo, pistin jo kyssäriä, alustava vastaus oli kyllä että ifillä (josta siis nyt kaikki muutkin vakuutukset on) on vain jatkuvia vakuutuksia, mutta pistinpä tarkempaa kyssäriä ja katsotaan ehtivätkö vastata ennen keskiviikkoa.

Africaa tuli kyllä muuten juuri kuunneltua puhelimessa kun pallottelivat ensin henkilöpuolelta yrityspuolelle ja sitten sieltä taas henkilöpuolelle kun tuo nimenkirjoittaja-asia tuli esille jne.

Posted: Mon Jun 02, 2014 14:01 pm
by Olli
Toinen juttu on sitten, että voisiko vaikkapa järjestäjältä kysyä, onko tuo vaatimus puolen miljoonan vakuutuksista tältä planeetalta. Tolla 250 k¤:lla saa jo upottaa kaksi 36.7:aa, ja puolella miljoonalla kaikki tähän mennessä ilmoittautuneet veneet...

Posted: Mon Jun 02, 2014 15:01 pm
by alex
asalovuo wrote:Kun ottaa vakuutuksen oikeasta paikasta niin lisäkuluja ei tule ja summa on 1000k ;)
What is that "right place" I wonder?

I have Fennia, they are very slow - changing terms probably will take a week...

It may be a good kick to finally change the insurance company, but it's not a one click job either.

500K coverage sounds excessive - it is a price of a few boats completely drowned, including severe casualties... :shock:

Posted: Mon Jun 02, 2014 15:04 pm
by Cage
Vakuutusselvittely Lähitapiolan kanssa menossa. Eivät suoraa osanneet vastata ja palaavat minulle kun ovat selvittäneet. Mielestäni järkevämpää olisi kysyä tuon summan alentamista järjestäjiltä, sillä varsin ison hässäkän tämä aiheuttaa. Samat veneet kuitenkin siellä WHC:nkin lähtöviivalla on aikaisemmin poukkoillut.

Muuten, osaisko joku sanoa, että onko jossain purjehdusohjeissa vaatimus siitä, että vene on katsastettu? Meidän vene ei vielä tänä vuonna ole katsastettu, sillä sen verran on vielä remppaa menossa.

Posted: Mon Jun 02, 2014 15:19 pm
by alex
BTW, where is that "Rata alue D: Melkki" located? S of Melkki or NW (= S of Lauttasaari)?

Posted: Mon Jun 02, 2014 15:38 pm
by Petri
Officially it is S of Melkki (race course D). This is an old image but I think still valid
http://www.fe83.org/albums/album235/hel ... aradat.png

I do agree that 500 000k is slightly excessive for the fleet in question, but it is typical for offshore competitions. However, should some larger ORCi boats come to play, 500 000 starts to be realistic as organizer has to prepare for the worst.

Posted: Mon Jun 02, 2014 21:33 pm
by Petri
Jahas, rahurin työreissujen takia ainakaan veneen vakuutusta ei kyllä muuteta mitenkään. Eli nähtäväksi jää pystyykö ottamaan lisävakuutusta omiin nimiin.

Tai sitten vain huomenissa pistämään viestiä järjestäjille josko...

Tosin eipä tuo keliennustekaan kummoinen ole, toki kelluminen radalla voittanee kellumisen Mellstenin selällä.

Posted: Tue Jun 03, 2014 09:51 am
by Cage
Kuten Ollikin eilen kävi toteamassa, niin Estellen osallistuminen keskiviikon kisaan ei valitettavasti onnistu. Sähköhommat ovat sen verran levällään vielä ja vene näyttää lähinnä verstaalta. Ensi viikkokin jää välistä muiden tapahtumien johdosta. Hankoon sitten yksi kisa vyön alla...

Posted: Tue Jun 03, 2014 13:20 pm
by Olli
Kysyin Mattilta tätä vakuutusasiaa, tässä vastaus:
Matt Hodgson wrote:Insurance number was a mistake. It is being corrected to the normal values.

The guys seem to be grumbling a bit about the S.I's. Please let them know we are working through all the issues and trying to make the best regatta series possible. Personally, not being a Finnish speaker has certainly made some things a little harder for the organisation.

There is a lot to get done for such a series and when considering this is a volunteer committee and we are asking for patience as we address all these issues.

Please feel free to distribute this email and I look forward to welcoming everyone to the series as we go.
Teillä ei nyt siis ole mitään tekosyytä olla tulematta! Kaikki mukaan, ei se Estellekään akkuja tarvitse, voitte antaa teidän oluet meidän veneeseen jäähtymään.

Posted: Tue Jun 03, 2014 13:32 pm
by alex
I am OK with Matt's choice of languages. :)

Posted: Tue Jun 03, 2014 13:36 pm
by Petri
Jooh, saman vastauksen sain mäkin, ilmoittautuminen tapahtuu tässä kohta.

Tosin sain kyllä sitten kanssa soiton jossa pyydeltiin kilpailupäälliköksi, mutta kieltäydyin kohteliaasti vedoten ainoaan päivään jolloin voi purjehtiakin :D

Huominen pläkäkin on siirtynyt aamulle, eli illaksi ihan kivaa itätuulta joka tekee Melkin alueella kohtis tasaista vettä.

Posted: Tue Jun 03, 2014 20:23 pm
by Mikko E
Moi,

Eli onkos tilanne nyt, että Feneet on tulossa Melkin radalle. Ei olla tripissä ehditty edes aivastaa vakuutusten suuntaan, joten jos toi kisa menee kuitenkin normi vakuutuksella, niin sit voitas varmaan tulla Elecillä reenailemaan Hankoa varten. Katotaan miten menee, miehistöpolititiikka näyttäis perämiestä lukuunottamatta vähän kokemattomammalta.

EDIT: Nyt on ilmottauduttu! Vähän pitää varoa ruuhkaa ylämerkillä, mut eiköhän toi harjoituksesta hyvin käy! Onko muita myöhäisiä tulossa mukaan?