Page 2 of 2
Posted: Mon Sep 09, 2013 14:18 pm
by redwood
harald wrote:No voi huoh, osanottoni. Aika helposti meni lunastukseen, mikä vakuutusyhtiö?
Kiitos, menihän tuossa melkoinen kasa omia työtunteja hukkaan. Vakutuusyhtiö on Pohjantähti (mikä myy venevakuutuksia vain kotivakuutuksen kylkiäisenä).
harald wrote:Mielenkiintoista nähdä tuleeko se myyntiin korjattavaksi, eihän tuo ole mikään tavaton korjaus FEneelle.
Eiköhän tuo päädy kaupattavaksi, vakuutusyhtiölle varmasti kelpaa raha.
Posted: Mon Sep 09, 2013 15:12 pm
by harald
Et kysynyt kertakorvausta?
Posted: Mon Sep 09, 2013 15:23 pm
by redwood
harald wrote:Et kysynyt kertakorvausta?
Vaihtoehtoina tarjottiin kertakorvaus tai lunastus.
Kertakorvauksesta olisi vähennetty sekä omavastuu että telakan siihen mennessä kertyneet kulut. Kyllä sillä varmasti kuitua, hartsia ja sikaa olisi saanut ihan tarpeeksi. Ongelmana on aikataulu, olisin päässyt itse hommiin aikaisintaan ensi keväänä.
Toinen ongelma olisi ollut jälleenmyyntiarvo - millä ei tietysti olisi ollut väliä jos olisin korjannut FE:tä itselleni seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi. Siitä pääseekin sitten toiseen päätökseen vaikuttaneeseen seikkaan . . .
Re: Moottori vaihdettu.
Posted: Mon Sep 09, 2013 22:31 pm
by Arttu
redwood wrote:
Osuin kiveen Porkkalan edustalla Stora Svartön kohdalla. Lopputulos oli se että vakuutusyhtiö lunasti veneen. Salongin puolelta maallikon silmin vauriot eivät olleet kovin ihmeelliset mutta Top-Boatin arvio työtunneista oli n. 90.
Meillä reilu pari vuotta sitten Fennia maksoi mukisematta kivilleajon korjaukset 100 tunnista. Tai melkein mukisematta. Ilmeisesti Leeveneen kanssa jotain vääntöä oli "tarpeellisista töistä". Näiltä osin nyt varmasti paremmassa kunnossa kuin ostettaessa.
Vene ei ole tosin FE vaan Inferno 29, mutta samoissa hintaluokissa kuitenkin.