Page 2 of 2

Posted: Fri May 24, 2013 12:20 pm
by Arkki
joustolaippa oli ainut mahdollisuus kun otin koneen niin taakse kuin mahdollista eli jos olisin vaihtanut niin aina siirto ja 92kg ei liiku hiuksenhienosti eteen/taakse/sivuttain.

Posted: Mon Aug 12, 2013 10:10 am
by redwood
Oliko Tapimerin Nanni Kubota ja Veneakseliston Kubota Beta 10-hevosvoimaisilla paljon hintaeroa?

Tapimer kertoo kaksi vaihtoehtoista välityssuhdetta Technodrive TM40 -vaihteistolle, 2.0/2.6. Millainen välityssuhde Kubota Betassa on?
- edit: vakiona näköjään 2.0, http://www.betamarine.co.uk/seagoing/sg ... tions.html

Posted: Mon Aug 12, 2013 23:32 pm
by Arkki
En muista oliko paljoa hintaeroa mutta sain nopean ja hyvän palvelun Tapimerilta ja päädyin itse tuohon N2.14 versioon jossa oli mm. isompi laturi, sähköinen stoppi, parempi mittaristo ja ne neljä hevosta lisää.
Vaihteistona itsellä tuo 2,6 ja entinen oli 3,22 ja nyt toiminut uusi hyvin vanhalla potkurilla kun voimaa riittää koneessa pyörittää lisää kierroksia.
On osoittanut toimivuutensa mm. tuon puolentoistaviikon pohjoisen tuulemisen jälkeen kun Rödhamnista oli pakko puskea 12-16 m tuulessa norra Jurmon kautta Ukiin junnuleirin aloitukseen.