Page 2 of 3

Posted: Tue Aug 14, 2012 12:31 pm
by harald
Petri wrote:
Arttu wrote:
harald wrote:Tulisikohan tuo kevyen tuulen korppikotka kisaan myös? Sehän johtaa LYS-rankingia tällä hetkellä!

http://avomeripurjehtijat.fi/index.php? ... Itemid=250
Hmm... Haaskoja tarjolla?

Täytyy nyt kerätä kotona vielä pisteitä ja keksiä jotain extraa iltaloma-anomukseen. Isäkuukausi pitäisi kuulemma viettää kotona pojan kanssa... On tässä nyt viimeisen puolentoista viikon aikana tullut käytettyä kilpapurjehdukseen aika paljon pisteitä. :oops:

Katsotaan kuinka käy.
Problem solved, onko vielä muuta :)

Image
Home is where your heart is?

Posted: Tue Aug 14, 2012 21:40 pm
by heikki
Lisbeth ei ole huomenna radalla, mutta mulla on vapaailta, joten jos jollain on gastille tarvetta niin olen käytettävissä.

T. Heikki / p. 050 326 4093

Edit : Paikka löytyi.

Posted: Tue Aug 14, 2012 23:25 pm
by Arttu
harald wrote:
Petri wrote:
Arttu wrote: Hmm... Haaskoja tarjolla?

Täytyy nyt kerätä kotona vielä pisteitä ja keksiä jotain extraa iltaloma-anomukseen. Isäkuukausi pitäisi kuulemma viettää kotona pojan kanssa... On tässä nyt viimeisen puolentoista viikon aikana tullut käytettyä kilpapurjehdukseen aika paljon pisteitä. :oops:

Katsotaan kuinka käy.
Problem solved, onko vielä muuta :)

Image
Home is where your heart is?
Saattaa olla, että tullaan perhemiehistöllä... vähän vahvistettuna.

ratakartta pdf

Posted: Wed Aug 15, 2012 13:45 pm
by eero.palomaki
Moi, onks jollain valmis ratakartta pdf WHC-radoista? Sivujen linkki ei taida toimia.

EDIT:
löysinkin jo nämä

http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/WHC-RADAT2007.pdf
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/whc_radat.pdf

Posted: Wed Aug 15, 2012 14:15 pm
by harald
Uusin taitaa olla tuo, joka sekin on melko epävirallinen emmekä ota mitään vastuuta siitä. Se taitaa olla se viime vuonna jaettu malli, jossa on ne uudemmat ratavaihtoehdot;

http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf

Ainakin tuo radat 4 ja 5 ovat erilaisia.

Posted: Wed Aug 15, 2012 15:07 pm
by harald
Kas, Expressi on ilmoittautunut mukaan myös. Loistavaa!

Posted: Wed Aug 15, 2012 15:41 pm
by eero.palomaki
harald wrote:Uusin taitaa olla tuo, joka sekin on melko epävirallinen emmekä ota mitään vastuuta siitä. Se taitaa olla se viime vuonna jaettu malli, jossa on ne uudemmat ratavaihtoehdot;

http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf

Ainakin tuo radat 4 ja 5 ovat erilaisia.
Kiitti! Tullaan tsekkaan nykymeno Ossin kanssa Elanorilla.

Posted: Wed Aug 15, 2012 15:54 pm
by Kimmo L
Ihan vaan tiedoksi; Blue Café tulee tänään mukaan pitkän tauon jälkeen. Että ei tarvi ihmetellä mikä se sieltä takaa tulee...

Posted: Wed Aug 15, 2012 20:58 pm
by Petri
Olipahan kuviokelluntaa :)

Sinänsä vähän epäkohteliaasti suljin poijunpään uudelta WHC-feneilijältä ja pakotin heidät ja T-minin ottamaan kunniakierroksia. Sääli vaan että tuuli sitten oli mitä oli, eli tuosta sikäli edullisemmasta lähtöpositiosta ei hyötynyt yhtään.

Posted: Wed Aug 15, 2012 22:29 pm
by harald
Oli joo.
Startissa, jolloin oli jo tosi kevyttä rupesi kylmä rinki puristamaan kun älysin jo pari minuuttia ennen että tästä tulee barging start tai sitten ei yhtään mitään.

Saatiin puristettua itsemme T-minin päältä, ja Olgan keulan edestä nippa nappa. Olin jo ottamassa otteen Olgan keulapulpitista mutta onneksi päästiin siitä. Mary oli sitten seuraava potilas, mutta kun nostimme pysyi heidän pulpitinsa juuri meidän takanamme. Loistava startti siis, mutta melkoisella riskillä ja aika rumasti. Anteeksi kaikille.

Lähdön jälkeen tyyntyi vain lisää, ja me vendasimme oikealle. Suurin osa jatkoi pitkin rantaa, joka ainakin Bajanista pari tuntia jälkeenpäin katsottuna olisi ollut se parempi laita. Pahaksi onneksi meidän edessä oli se kevyen kelin korppikotka, joten oli pakko valita joku muu laita.

Oikealla ei sitten tuullut yhtään, mutta rannassakaan ei vissiin tuullut sen paremmin. Merelli oli aika lähellä leen puolellamme, ja Mary kulki hyvin. Maryn kulku ehkä korkeamman rikin ja kahden läpilatan ansiota?

Onneksi oli Merelli kannoilla pitämässä meille luentoa miten ne purjeet pitikin trimmata tuossa kelissä. Sen jälkeen rupesi kulkemaan vähän paremmin.

Venda styyralle, ja kohti varsasaarta. Menimme onnekkaasti tässä parin isomman veneen keulan edestä mutta Merelli jäi niitten taakse. Eroa oli pikkuhiljaa syntynyt aika paljon. Bajan johti tässä mielestäi FE-fleettiä. Kärjessä porskutti expressi, ja kannoillaan Bice.

Merelli otti purjeet alas ja jatkoi kotiin.

Pikkuhiljaa rupesi sitten ohjailuvauhdinkin välillä hävittyä muissa veneissä tippumaan purjeita alas. Me olimme katsovinamme että poijun luona on joku vene, joten jatkoimme purjehtimista. 20:15 oli aikaraja milloin oluet korkataan ja kokka suunnataan kohti koivusaarta. Mutta kun olimme enää pari venettä välillä nousi pieni tuulenvire luoteesta, ja yhtäkkiä meillä oli 1,6 kn vauhtia ja toivo siitä että rata lyhennettäisiin poijulle heräsi. Juuri ehtisimme.

Voitte kuvitella meidän tunteemme kun noin klo 21:12 huusimme ja vastaus oli moottoriveneestä että "ai onko teillä joku kisa meneillään vai". Voi vitt, olivat varmaan suorittamassa aviollisia velvollisuuksia tai jotain ja me häiritsimme heitä eikä kyseessä ollutkaan lautakunta.

Ottaa vähän pannuun, mutta keli oli hieno ja kisa tiukkaa.

Track tuolla;

http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=186

Posted: Wed Aug 15, 2012 22:33 pm
by harald
2,3 km ja kolme tuntia. Keskinopeus ei ollut huima, tekeekös tuo 0,4 kn keskinopeudeksi. Ajelehtimalla olisi ehkä voittanut?

Posted: Wed Aug 15, 2012 22:39 pm
by harald
Petri wrote: Sinänsä vähän epäkohteliaasti suljin poijunpään uudelta WHC-feneilijältä ja pakotin heidät ja T-minin ottamaan kunniakierroksia.
Eräästä puuveneestä kuului kyllä ärräpäitä. En sitten tiedä oliko osoite meidän ruma starttimme, teidän nostot vaiko heidän huonosta asettelusta johtuvaa.

Posted: Wed Aug 15, 2012 22:47 pm
by harald
Kerrottakoon Ollillekin että kaikille tuli DNF tällä kertaa.

Posted: Wed Aug 15, 2012 23:02 pm
by harald
Pääsikö muuten joku tori-osuudessa ilmoittautuneista gasteista radalle?

Posted: Wed Aug 15, 2012 23:05 pm
by Petri
Jeeee, ylivoimainen voitto Olgalle!!!!!

http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=239

Mä en kyllä saanut purjeita trimmiin sitten ollenkaan, olin jo ehtinyt unohtaa Antin kikkavitoset skuuttipisteestä ihan takana yms. mutta toisaalta samapa tuo kun ei tuolta kuitenkaan tuloksia saatu. En sitten kyllä tiedä oliko noilla juurikaan vaikutusta, mekin saimme yhtäkkiä siinä 1930 tienoilla veneen kulkemaan yli solmua mutta väittäisin että paikallisilla tuulialueilla oli paljon enemmän tekemistä sen kanssa kuin trimmeillä.

Me ratkaisimme lyhennysongelman ihan siten että katsoimme n. 19.45 kiikareilla rantaan ja kun lautakunta pönötti siellä lippuineen niin oli aika selvä ettei mitään lyhennystä ollut tapahtumassa.