Posted: Tue Nov 15, 2011 18:53 pm
Sääntö oli jo näköjään korjattu, eli kohtaa "G.6.3.c" ei enää löydy. Oliko kyseessä spinnun alaliikin max-mitta? Nythän sellaista ei ole määritelty lainkaan.
Kaikenkaikkiaan väittäisin kyllä, että meillä on todella joustavat luokkasäännöt verrattuna useihin muihin luokkiin, esim. peräjatkeellista venettä ei rangaista mitenkään. Sisustuksesta ei ole tarkkoja määräyksiä, eikä useita materiaaleja määritellä, kuten monissa muissa luokissa (patjojen paksuutta myöten!) Mm. Albin Expressissä määritellään jopa mantookin venymä ja punkkien selkäpehmusteiden määrä!
Melkoisella varmuudella kaikki FE:t sopivat suht normaali varustuksella luokkasääntöön. Ainoa selkeä rajoitus valtaveneistöön nähden on spinnun koko. Vanhoilla IOR-spinnuilla ei kannata lähteä ainakaan sijoittumaan korkealle!
Toki kilpailutoiminnan voi sellaisellakin aloittaa, mutta on syytä varautua purjekaupoille viimeistään seuraavan kimppatilauksen myötä. LYS-kisoihin en sellaisella lähtisi ilmoittamatta järjestäjälle. Todennäköisesti pääset kyllä mukaan esim 0.1 tasoituksella, varsinkin, jos ei aiempaa kisakokemusta juurikaan ole. Riippuu tietysti järjestäjästä.
Kaikenkaikkiaan väittäisin kyllä, että meillä on todella joustavat luokkasäännöt verrattuna useihin muihin luokkiin, esim. peräjatkeellista venettä ei rangaista mitenkään. Sisustuksesta ei ole tarkkoja määräyksiä, eikä useita materiaaleja määritellä, kuten monissa muissa luokissa (patjojen paksuutta myöten!) Mm. Albin Expressissä määritellään jopa mantookin venymä ja punkkien selkäpehmusteiden määrä!

Melkoisella varmuudella kaikki FE:t sopivat suht normaali varustuksella luokkasääntöön. Ainoa selkeä rajoitus valtaveneistöön nähden on spinnun koko. Vanhoilla IOR-spinnuilla ei kannata lähteä ainakaan sijoittumaan korkealle!
