Page 2 of 2
Posted: Sat Nov 12, 2011 10:28 am
by Panu
Kimmo L wrote:Edelleen; vanhoina hyvinä aikoina tässä vaiheessa kautta juostiin halvimpien Harkenin plokien perässä (kun Tallbergillä oli kalliimpaa kuin Turussa). Mutta viihdyttävää tämäkin on...

Tervehdys
Kyllä realitalouden perussääntö on, että säästetty euro on euro ja ansaittu euro on vain 50 centtiä. Tästä pitää huolen ansiotulojen veroprogressio ja alv.
Posted: Wed Jan 11, 2012 15:20 pm
by Joakim
Onko Monarflexit olleet näin huonoja?
http://www.valpuri.org/blog/blog20120108163323.html
Omaani en ole vielä "päässyt" kokeilemaan, kun vene on edelleen korjattavana (ja sisällä!).
Posted: Wed Jan 11, 2012 15:28 pm
by harald
NJK:lla on ulompana vene jossa mikään ei kestäisi. Siinä monarflex on delaminoitunut niin että säikeet oli enää jäljellä. En tiedä onko se monarflexin huonoutta vai ei, pressu oli siinä lepattanut vuorokausia putkeen.
kannut ja helmat
Posted: Wed Jan 11, 2012 20:28 pm
by FE-Sillanpää
Hieno tuo kannukuva, jossa kannuissa on kiinni pari palaa pressua. Laittaisin tähän hymiön, jos omasta uudesta pressusta ei olisi helmasta pätkiä irti ihan samalla tavalla. Pressu on muuten kestänyt , mutta helmoja täytyy ommella kesäkaudella uusiksi.
Onko tällaisesta helmojen korjailusta kokemusta?
Posted: Thu Jan 12, 2012 06:59 am
by msalmi1
Meillä ommeltiin pari tuollaista (kevyt) pressua yhteen teollisuusompelukoneella. Kestävältä se sauma tuntui. Raskaamman peitteen korjailussa käytettiin venepressukangasta tukiaineena.
Posted: Thu Jan 12, 2012 14:20 pm
by Erkka
Mulla on Monarflex kestänyt tuulen ja tuiverruksen, mitä nyt yksi omaa laiskuutta sahaamatta jäänyt tukilaudan pää on tullut pressusta läpi. Ei semmoisessa kohdassa, että haittaisi mitään. Teippiä molemmin puolin ja avot. Samoin vastoin odotuksia mökkirakennelma on kestänyt myrskyt ja mylväykset.