Page 2 of 3
Posted: Wed May 25, 2011 23:39 pm
by jr
Joo, LOW on myös ilmoittautunut WHC:hen ja katselin ensin että ovatko he joko myöhästyneet rajusti pienen luokan lähdöstä (unohdettuaan että kuuluvat isoon luokkaan) vai ajatel...
Jep, jossain vaiheessa oli ajatuksena tulla kokeilemaan WHC:tä, mutta ei sitten oikein ehdittykkään. Kun ilma näytti kivalta, niin käytiin sitten juomassa bisset Melkin eteläpuolella.
Tarkoitus oli ottaa messeviä lähikuvia Feneistä, mutta kun ei saatu niitä kiinni

Posted: Thu May 26, 2011 01:17 am
by Panu
Posted: Thu May 26, 2011 09:02 am
by Petri
Petri wrote:Hitto kun videosta ei nyt oikein saa mitään aikaiseksi, Windows Movie Maker tuntuu tukehtuvan pullaan kun yrittää ladata tuollaista 4GB tiedostoa sen muistiin.
Jaah, syynähän tähän on se että movie maker tahtoo dumpata temppitiedoston C-asemalle missä ei nyt satu olemaan riittävästi tilaa tuolle. Pitänee siis taas tehdä vähän kikkavitosia jolla saa lisättyä C:n kapasiteettia, prkl.
Posted: Thu May 26, 2011 09:06 am
by harald
Kikkavitonen: verkkokauppa.com ?
Tulokset:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=196
Kuriositeettina mainittakoon että Blue Café ei tällä kertaa ollut
nopeampi, vaan n. 40 s hitaampi tasoitetussa ajassa.
Posted: Thu May 26, 2011 09:36 am
by Petri
On mulla siis vapaata tilaa vaikka kuinka mutta koska Movie Maker on windowsin softia, se tietenkin toimii C:llä, eikä sitä (muistaakseni) saanut laittamaan käyttämään muita asemia.
Pitää perehtyä asiaan illalla, tajusin tuon vasta kun winukka alkoi huutamaan että C-asema on tukossa.
Posted: Thu May 26, 2011 09:40 am
by Petri
Eikös se vähän mene niin ettei Charlottaa voi voittaa kovassa kelissä

Sikäli vain 3 minuuttia jääminen toisi varmaan jossain Karvalakissa aika varman kakkos/kolmossijan.
Mutta oikeasti vähän kyllä harmittaa pienen luokan pieni koko. Ilmoittautuneitakin on kovin vähän vaikka pari venettä (ei-FE) tiedän kyllä vielä ilmoittautuvan jossain vaiheessa. Toki kevään kovat kelit karkoittavat satunnaiset purjehtijat, mutta kaitpa vain karikatyyrisesti todettuna Espoon alueella yleinen iän myötä tapahtuva vaurastumine näkyy siinä että venekoot kasvavat. Mutta jos kuitenkin 2007 oli 34 ilmoittautunutta pieneen luokkaan niin tänä vuonna tuskin mennään edes yli 20:n
Posted: Thu May 26, 2011 12:12 pm
by Arttu
Petri wrote:... vaihdellessa järjestystä Bicen kanssa kunnes viimeisellä merkillä Bicen kippari lähestyi merkkiä ylinopeutta ja heitti jarruvarjon päälle. Meillä spinnulasku sujui ongelmitta ja köröttelimme sitten maaliin rauhaisasti.
No niin. Siinä kun mentiin Olgasta ohi, keksin että loppumatka pärjätään ykköselläkin ja alettiin vaihtopuuhiin. No, aivan liian myöhään ja kiirehän siinä tuli. Lopulta genoan nostossa oli vinssit varattuna yms. ja merkille tultiin genoa puolitangossa ja alkoi sähläys spinnun laskun kanssa... Olga paineli ohi ja Pete lateli jotain ”nasevia” kommentteja ohi kiitäessään.
Muutenkin oltiin aika jäässä ja rutiinit hakusessa. Startissa ei ollut mitään käryä kellosta ja päätin seurata Olgan liikkeitä ja päästiinkin radalle yllättävän hyvin. Otettiin sikäli tietoisen varovaisesti, ettei rikota mitään ennen Emäsaloa. Näin jälkikäteen ajateltuna olisihan ainakin se lähtösuora varmaan kyllä mennyt ihan ok meidän ”myrskyspinnulla”.
Kryssi oli meille myrkkyä, varsinkin styyran halssilla aaltojen ajamisesta ei vaan tullut yhtään mitään. Venda vendalta homma alkoi löytyä, mutta Charlotta ja Olga olivat jo kaukana.
Eipä jäänyt paljon jälkipolville kerrottavaa. Opittiin taas ehkä jotain? Jos ei muuta, niin ainakin se että kovemmassa kelissä on vielä paljon opeteltavaa.
Kuriositeettina muuten mainittakoon, että jokainen Bicen miehistöstä on jossain vaiheessa ollut gastina Olgassa!
-Arttu-
Posted: Thu May 26, 2011 12:29 pm
by harald
Arttu wrote:Kuriositeettina muuten mainittakoon, että jokainen Bicen miehistöstä on jossain vaiheessa ollut gastina Olgassa!
Eli oppilaat eivät vielä kyykyttäneet mentoriaan?

Posted: Thu May 26, 2011 12:45 pm
by Arttu
harald wrote:Arttu wrote:Kuriositeettina muuten mainittakoon, että jokainen Bicen miehistöstä on jossain vaiheessa ollut gastina Olgassa!
Eli oppilaat eivät vielä kyykyttäneet mentoriaan?

Ei, ei vielä.

Katotaan ensi viikolla?
Posted: Thu May 26, 2011 12:46 pm
by Petri
Mitä, pitihän sitä koulutusmielessä kertoa gasteille jarruvarjon merkityksestä kiihdytysautojen jarrujärjestelmissä
Mulle ainakin paaran ajaminen oli vaikeaa, styyra jotenkin tuntui tasapainoisemmalta ja se ehkä näkyi siinä että mielestäni meidän ero ei paljoa muuttunut sillä pitkällä paaran pätkällä.
Hmm, kuka teillä siellä oli neljäntenä Tommin ja Sannan lisäksi, mä en missään vaiheessa huomannut katsoa tarkemmin. Artun haukansilmät huomasivat meidän "uuden" isonkin heti ensisilmäyksellä, luulen että meidän gasteista 50% ei olisi samaa huomiota pystynyt tekemään jos he eivät olisi saaneet nyt kahteen kertaan kiinnitellä isoa mastoon
Hyvin kyllä huomasi miten otitte heti kiinni heittämällä kun pääsitte ajamaan spinnulla normilenssiä, tiedä sitten millaiseksi ero olisi muodostunut jos olisitte ajaneet kaikki "lenssipätkät" spinnulla ja ehkä niissä ottaneet vähän kaulaa meihin nähden.
Posted: Thu May 26, 2011 16:05 pm
by Arttu
Mun haukansilmät huomasi täältä forumilta että puhuit uudesta isosta ja siksi kiinnitin huomiota.
Mun ja Tommin lisäksi meillä oli Jarno ja Mari, jotka oli viime kaudella ollu Olgalla joku WHC. Sanna ei ollut mukana.
Täytyy vähän vielä hakea tuon myrskyspinnun rajoja että tietää mihin sillä voi ajaa. Se on ollut ylhäällä vaan muutaman kerran ja ei ole oikein tuttu vielä. Se on kyllä aika litteä, ja voisi toimiakin, mutta kuten sanottua otettiin näiltä osin varman päälle. Isolla spinnulla ei ainakaan kovin tiukkoihin kulmiin pääse, jos tuulee vähänkään enemmän.
Posted: Thu May 26, 2011 20:31 pm
by Petri
Hmm, no satasen Weba laskutti korjaamisesta ja kommenttina että falli ollut liian löysällä
Noh, pitää toivoa ettei nyt hajoile sen enempää.
Posted: Thu May 26, 2011 21:46 pm
by harald
Laita nyt kuitenkin jonkinlainen viritys joka tuo halssikulman eteenpäin, se nimittäin vastaa lisääntynyttä prebendiä, jota ei tällä rikillä ainakaan kovin helposti saa liikaa.
Posted: Thu May 26, 2011 22:09 pm
by Petri
harald wrote:Laita nyt kuitenkin jonkinlainen viritys joka tuo halssikulman eteenpäin, se nimittäin vastaa lisääntynyttä prebendiä, jota ei tällä rikillä ainakaan kovin helposti saa liikaa.
Joo siis nyt purje on dyneemalla miltei kiinni mastossa. Todnäk jäänee väliaikaisen pysyväksi ratkaisuksi
Pitää viikonloppuna vähän elää villisti ja kokeilla partitioitten kanssa kikkailua josko sillä saisi movie makerin toimimaan ja videot esiin.
Posted: Thu May 26, 2011 22:58 pm
by Petri
Noh, nyt alkoi saada vähän videotakin ulos, mutta valitettavasti vain 480p-laadulla:
Startti
http://www.youtube.com/watch?v=z0NKOs8REWw