BOW 2011 Tallinnassa - Ei pitkää avomerta
Kun tosiaan pitkä avomeri on poissa niin muakin voisi ihan oikeasti lähteä kisaamaan, mutta tosiaan Olgan vieminen on käytännössä mahdotonta joten sikäli aina sitä voisi yrittää lähteä gastiksijos saisi diilailtua perjantain vapaaksi, eikös kisaamista tosiaan olekin vain pe-su, asiasta on vähän ristiriitaista kamaa esillä siellä sun täällä. Ja toisaalta vaikka mä ehkä olisin estynyt, tästä osoitteesta voi löytyä muitakin gasteja käytettäväksi joilla erinäisistä johtuen on enemmän lomaa kesällä...
- harald
- Hallitus
- Posts: 11432
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Juttelin vähän Sepon kanssa ja kyllähän se on niin että jos tänä vuonna saadaan 10 venettä pikku ORCi4-luokkaan niin silloin ensi vuonna eli 2012 olisi suomessa SM- ja vironmestaruus katkolla! Puhumattakaan nyt siitä että jos nyt kerrankin olisi tulossa taas pikkuluokka kannattaisi kyllä tukea kokeilua osallistumalla.
Ensi vuonnahan mahdollisesti purjehditaan vielä MM-kisat suomessa. Epäilen kyllä vahvasti että siihen tulisi pikkuluokkaa, tai edes kolmatta mutta ainahan voi toivoa ja puhallella (sammuvaan?) kytevään hiileen.
Vaimo, Pone ja keulagastikin on myöntänyt jo luvan.
Ensi vuonnahan mahdollisesti purjehditaan vielä MM-kisat suomessa. Epäilen kyllä vahvasti että siihen tulisi pikkuluokkaa, tai edes kolmatta mutta ainahan voi toivoa ja puhallella (sammuvaan?) kytevään hiileen.
Vaimo, Pone ja keulagastikin on myöntänyt jo luvan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Juu, ajatusta ei tyrmätty meilläkään...vaikka mulla tietysti vaikuttaa se, että HTR lähes heti BOW:in jälkeen.
Milloinkohan avareiden hinnastot julkaistaan tai osaako joku kertoa mitä ORCi kirja on viimevuosina maksanut (mittamies tarvitaan nähtävästi paikalle, joten hinta on arvatenkin Clubi kirjaan verrattuna aivan eriluokkaa)?
Milloinkohan avareiden hinnastot julkaistaan tai osaako joku kertoa mitä ORCi kirja on viimevuosina maksanut (mittamies tarvitaan nähtävästi paikalle, joten hinta on arvatenkin Clubi kirjaan verrattuna aivan eriluokkaa)?
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
S/y Meriel
FIN-9113
- harald
- Hallitus
- Posts: 11432
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tuossa voisi kyllä jättää HRT:n jopa ajamatta. Uskon että BOW:issa saa kyllä purjehtia ihan tarpeeksi.
Kyllähän tuon ORCi:n mittakirjan hakemiseen menee hiukan, sillä potkurinakseli pitää mitata, ja rikikin on mitattava sekä punnittava. Sen lisäksi on tehtävät varalaita- sekä kallistusmittaukset. Joakim osaa varmaan kertoa tarkemmin mitä kuluja tästä tulee, kallistusmittari lienee joku uusi mallia että voi olla että mittaus on halvempi.
Purjeiden mittaus onnistuu sekä allekirjoittaneelta että Ollilta.
Tuohan ei oikeasti ole edes avomeripurjehtijain asioita, vaan ne on purjehtijalii.. eikun purjehdus ja veneily ry:n hallinnoimia asioita. Avareiden sivu toimii enemmänkin tiedotuskanavana, niissähän lukee vain notta hinnasto tulee pikemmiten (8.2.2011).
Oiskohan omat mittaukset maksaneet jotain 150¤ joskus vuonna miekka ja kirves. En ole varma oliko siinä kaikki. Itse mittakirja tulee siihen päälle, sekä mahdollinen mainoslupa.
Kyllähän tuon ORCi:n mittakirjan hakemiseen menee hiukan, sillä potkurinakseli pitää mitata, ja rikikin on mitattava sekä punnittava. Sen lisäksi on tehtävät varalaita- sekä kallistusmittaukset. Joakim osaa varmaan kertoa tarkemmin mitä kuluja tästä tulee, kallistusmittari lienee joku uusi mallia että voi olla että mittaus on halvempi.
Purjeiden mittaus onnistuu sekä allekirjoittaneelta että Ollilta.
Tuohan ei oikeasti ole edes avomeripurjehtijain asioita, vaan ne on purjehtijalii.. eikun purjehdus ja veneily ry:n hallinnoimia asioita. Avareiden sivu toimii enemmänkin tiedotuskanavana, niissähän lukee vain notta hinnasto tulee pikemmiten (8.2.2011).
Oiskohan omat mittaukset maksaneet jotain 150¤ joskus vuonna miekka ja kirves. En ole varma oliko siinä kaikki. Itse mittakirja tulee siihen päälle, sekä mahdollinen mainoslupa.
Last edited by harald on Fri Apr 08, 2011 19:40 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Hinnat on samat kuin 2010 eli mittakirjat maksaa ORCi 80/50 ja Club 60/50 ¤ (halvempi on uusinta). Koko veneen mittaus kaikkineen maksaa suuruusluokkaa 250 ¤. Lisäksi tulee ensimmäisestä ORCi-mittakirjasta runkostandardin lunastus 100 ¤. Mastoa ei ole pakko punnita.
BOWillehan tulee pääsemään Clubikirjalla ja FE:n osalta tuskin on suurta eroa Clubin ja ORCin välillä, sillä useita veneitä on jo ORCi-mitattu.
BOWillehan tulee pääsemään Clubikirjalla ja FE:n osalta tuskin on suurta eroa Clubin ja ORCin välillä, sillä useita veneitä on jo ORCi-mitattu.
HTR:ää on ajettu niin monta vuotta, että se on muodostunut jo perinteeksi eli sitä ei voi jättää väliin... ennemmin roudaan perheen kylpylähotelliin Tallinnaan BOW:in ajaksi eli jos siis osallistuminen viikonloppuvapaasta jää kiinniharald wrote:Tuossa voisi kyllä jättää HRT:n jopa ajamatta.

Kiitoksia Joakim hinta tiedoista!
Antti
S/y Meriel
FIN-9113
S/y Meriel
FIN-9113
Pisti silmään Autotalosta puhuttaessa, että Autotalohan näemmä purjehtii loppukauden Salona37:lla
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/ne ... ay_/2.html
Tiedä sitten miten paljon tuohon päätökseen vaikutti ORCi1:n SM-statuksen puuttuminen, mutta eipä tuo ainakaan edistä sen uudelleenhankkimista. Sikäli vähän näyttäisi siltä että >40 jalkaiset veneet kisaavat Suomessa IRC:iä ja sitä pienemmät taas ORCi:a.
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/ne ... ay_/2.html
Tiedä sitten miten paljon tuohon päätökseen vaikutti ORCi1:n SM-statuksen puuttuminen, mutta eipä tuo ainakaan edistä sen uudelleenhankkimista. Sikäli vähän näyttäisi siltä että >40 jalkaiset veneet kisaavat Suomessa IRC:iä ja sitä pienemmät taas ORCi:a.
ORC1-luokalla on SM-status 2011 ja syynä Salonalla kisaamisen on se, että GS42R on loppukauden Välimerellä, jossa ohjelmassa MM-kisat ja ilmeisesti parin maan mestaruuskisat.
>=40 jalkaisia on ilmoittautuneina WB-Sailsissa 6 kpl ORC:ssä ja 7 IRC:ssä, joten ehkei oikein voi sanoa, että >40-jalkaiset ajavat IRC:tä.
VSSR:ssä selkeämpi enemmistö >40-jalkaisista on IRC:ssä, mutta toisaalta GR:ssä ORC:ssä
>=40 jalkaisia on ilmoittautuneina WB-Sailsissa 6 kpl ORC:ssä ja 7 IRC:ssä, joten ehkei oikein voi sanoa, että >40-jalkaiset ajavat IRC:tä.
VSSR:ssä selkeämpi enemmistö >40-jalkaisista on IRC:ssä, mutta toisaalta GR:ssä ORC:ssä
Öh, miten luokalla on SM-status, eikö raja olekaan 10?
" Jotta tietyn ORCi-luokan kilpailu voi olla Suomen mestaruuskilpailu (SM), sen edellisen vuoden SM- tai luokkamestaruuskilpailussa (LM) on täytynyt olla osanottajia vähintään kymmenen venettä, jotka ovat vähintään kolmesta seurasta. Ellei luokan SM-arvo toteudu, kilpailu on luokkamestaruuskilpailu "
Tuloslistalla on kuitenkin vain 8 venettä (huomiona toki että on about maailman surkein tapa arkistoida vanhat tulokset tunkemalla ne johonkin MacOS:n zippi-formaatiin mikä vaatii windows-ympäristössä about sata klikkausta että tulokset saa ulos).
Syy Salonaan toki on selvä, sehän lukee tuossa linkissäkin, itse pohdin että onko syy pienemmän veneen hankintaan se ettei 1:llä olisi SM-arvoa. Toki kyse nyt lienee lähinnä Salonan PR-tempusta saada kisauskottavuutta.
Tuon 40-jalkaisten veneitten kommentin osalta kyse on lähinnä painopisteestä, onhan nyt selvää että jos 80-90% kisaavista IRC-veneistä on >40 jalkaisia siinä missä taas ORCi:ssa keskimääräinen venekoko lienee joku 33 jalkaa niin eroa on.
" Jotta tietyn ORCi-luokan kilpailu voi olla Suomen mestaruuskilpailu (SM), sen edellisen vuoden SM- tai luokkamestaruuskilpailussa (LM) on täytynyt olla osanottajia vähintään kymmenen venettä, jotka ovat vähintään kolmesta seurasta. Ellei luokan SM-arvo toteudu, kilpailu on luokkamestaruuskilpailu "
Tuloslistalla on kuitenkin vain 8 venettä (huomiona toki että on about maailman surkein tapa arkistoida vanhat tulokset tunkemalla ne johonkin MacOS:n zippi-formaatiin mikä vaatii windows-ympäristössä about sata klikkausta että tulokset saa ulos).
Syy Salonaan toki on selvä, sehän lukee tuossa linkissäkin, itse pohdin että onko syy pienemmän veneen hankintaan se ettei 1:llä olisi SM-arvoa. Toki kyse nyt lienee lähinnä Salonan PR-tempusta saada kisauskottavuutta.
Tuon 40-jalkaisten veneitten kommentin osalta kyse on lähinnä painopisteestä, onhan nyt selvää että jos 80-90% kisaavista IRC-veneistä on >40 jalkaisia siinä missä taas ORCi:ssa keskimääräinen venekoko lienee joku 33 jalkaa niin eroa on.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11432
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
http://www.audisailingteam.fi/Petri wrote:Pisti silmään Autotalosta puhuttaessa, että Autotalohan näemmä purjehtii loppukauden Salona37:lla
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/ne ... ay_/2.html
Tiedä sitten miten paljon tuohon päätökseen vaikutti ORCi1:n SM-statuksen puuttuminen, mutta eipä tuo ainakaan edistä sen uudelleenhankkimista. Sikäli vähän näyttäisi siltä että >40 jalkaiset veneet kisaavat Suomessa IRC:iä ja sitä pienemmät taas ORCi:a.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Mitäs te täällä netissä toimettomana roikutte: käykää ilmoittautumassa BOW:lle : www.bow.fi
Saatte siten vedettyä muutkin innostumaan ja mukaan. Virossa on erittäin aktiivinen, tasokas ja iso pikkufliitti joten saatte kerrankin kunnon kisaamista isossa fleetissä. Ja kokemuksesta: Piritassa kaikki toimii, radat on lähellä ja sosiaalinen puoli on kunnossa.
Kimmo
Saatte siten vedettyä muutkin innostumaan ja mukaan. Virossa on erittäin aktiivinen, tasokas ja iso pikkufliitti joten saatte kerrankin kunnon kisaamista isossa fleetissä. Ja kokemuksesta: Piritassa kaikki toimii, radat on lähellä ja sosiaalinen puoli on kunnossa.
Kimmo
Noh, siellä se nyt kökkii, omassa ylhäisessä orc4-luokassaanKimmo L wrote:Mitäs te täällä netissä toimettomana roikutte: käykää ilmoittautumassa BOW:lle : www.bow.fi

http://www.bow.fi/bow/index.php?option= ... 58&lang=en
Ville
- harald
- Hallitus
- Posts: 11432
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kohta on seuraa, Charlottan purjeet on mitattu (kiitos Olli!) ja mittarkirjakin tilattu. Saa ainakin polarit päivitettyä nykyajaan.
Nyt olisi todella kiva jos tietäisi ketä muita nelosluokan veneitä voitaisiin saada mukaan jotta ensi vuonna olisi SM-status suomessa! Ei sen puoleen, tänä vuonna lienee katkolla viron mestaruus suomen luokkamestaruuden lisäksi joten turhan takia ei tarvitse lähteä.
Muistakaa että tallinna on hankoa lähempänä!
Nyt olisi todella kiva jos tietäisi ketä muita nelosluokan veneitä voitaisiin saada mukaan jotta ensi vuonna olisi SM-status suomessa! Ei sen puoleen, tänä vuonna lienee katkolla viron mestaruus suomen luokkamestaruuden lisäksi joten turhan takia ei tarvitse lähteä.
Muistakaa että tallinna on hankoa lähempänä!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020