WHC 10/2010
Syöpä:
Ratkaisevat sekuntit VU:hun nähden tulivat ihan jo siitä ettei oikein jaksanut enää kiinnostaa esim. toisella kryssillä ja ajoin aivan päin mäntyä.
mode edit(hh): lisäsin code-tagit niin ryhmittyy taulukkoa paremmin
Code: Select all
T-Mini 0,99 18:10:00 2:05:18 2:04:03
Charlotta 1,07 18:10:00 2:02:49 2:11:25
Tyyne 1,05 18:10:00 2:05:28 2:11:44
Lisbeth 1,07 18:10:00 2:03:17 2:11:55
Elle 1,08 18:10:00 2:03:37 2:13:30
VindUngen 1,14 18:10:00 2:00:44 2:17:38
St. Olga 1,07 18:10:00 2:08:42 2:17:43
American Beauty 1,12 18:10:00 2:03:14 2:18:01
Anneli 1,07 18:10:00 2:10:29 2:19:37
Devon DNF
mode edit(hh): lisäsin code-tagit niin ryhmittyy taulukkoa paremmin
Tänään oli veneessä Heikki, Mikko ja Ville. Lähdettiin häviämään, koska nämä tuulettomat kisat eivät ole koskaan meillä kulkeneet. Näin ollen ei petytty ollenkaan, kun saatiin kuitenkin vene pidettyä kohtuullisessa vauhdissa.
Lähdössä parkkeerattiin viivan lähelle ilman ohjailuvauhtia, mutta päästiin sitten jotenkin liikkeelle kuitenkin, kun kaikki muutkin pysäköivät. Yli ei kyllä oltu meidän keulamiehen havaintojen mukaan, eikä lautakuntakaan liputtanut.
Pohjoisviitalla möhlin sisäpaikan, ja Charlottakin meni siinä ohi. Punaisella poijulla saatiin sitten ihmetellä miten Charlotta kiihtyy aivan käsittämättömän nopeasti manööverien jälkeen. Sitten ajeltiin loppukisa perässä, välillä lähempänä, välillä kauempana. Loppukryssi meillä meni ilman vendoja, kun tuuli kääntyi sopivasti. Charlottaa ei kuitenkaan saatu kiinni, vaikka se meidänkin laita kyllä veti välillä hyvin.
Vitosrata toimi tänään paremmin kuin viimeksi, mutta tylsä se olisi ollut tänäänkin ilman tuulen kiertymistä.
Lähdössä parkkeerattiin viivan lähelle ilman ohjailuvauhtia, mutta päästiin sitten jotenkin liikkeelle kuitenkin, kun kaikki muutkin pysäköivät. Yli ei kyllä oltu meidän keulamiehen havaintojen mukaan, eikä lautakuntakaan liputtanut.
Pohjoisviitalla möhlin sisäpaikan, ja Charlottakin meni siinä ohi. Punaisella poijulla saatiin sitten ihmetellä miten Charlotta kiihtyy aivan käsittämättömän nopeasti manööverien jälkeen. Sitten ajeltiin loppukisa perässä, välillä lähempänä, välillä kauempana. Loppukryssi meillä meni ilman vendoja, kun tuuli kääntyi sopivasti. Charlottaa ei kuitenkaan saatu kiinni, vaikka se meidänkin laita kyllä veti välillä hyvin.
Vitosrata toimi tänään paremmin kuin viimeksi, mutta tylsä se olisi ollut tänäänkin ilman tuulen kiertymistä.
Olli Niemi
Hmm, käytännössä siis vitossija olisi ollut varma ilman mokaa eli se olisi tuonut 5,47 pistettä eli 2 enemmän kuin nyt. Mark my words että sekä Devon että Tyyne menevät meidän ohi rankingissa n. 1,97 ja 1,98 pisteen marginaalilla.
Keulagastin pää taisi olla sillä hetkellä tiukasti spinnuboksissa ettei hän huomioinut linjaa, mutta pitänee näköjään vastaisuudessa unohtaa kokonaan omat arvaukset linjasta ja luottaa siihen että lautakunta kyllä liputtaa jos varastaa. Vitutus on kuitenkin kohtalainen.
Keulagastin pää taisi olla sillä hetkellä tiukasti spinnuboksissa ettei hän huomioinut linjaa, mutta pitänee näköjään vastaisuudessa unohtaa kokonaan omat arvaukset linjasta ja luottaa siihen että lautakunta kyllä liputtaa jos varastaa. Vitutus on kuitenkin kohtalainen.
Last edited by Petri on Wed Sep 01, 2010 22:33 pm, edited 1 time in total.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tuo kiihdytys on vain skuuttien ajamista hissukseen sisään. Te jäitte kuin tikku paskaan myös siitä syystä että olitte meidän paskoissa, arvailen että toisinpäin olisi käynyt jos te olisitte kiertäneet merkin ekana. Sisäpaikat, kiertojärjestys määrää yleensä sijoituksetkin kun erot vain kasvavat muitten paskoissa.
Millä tavalla möhlit sen paikan, Vindungenhan tuli ja varasti sen teiltä. En minä tiedä miten sen olisitte voineet pitää. Toisaalta, en edes katsonut mitä te teitte tuolla. Liukuiko VU teidän ohitse ennen zonea?
Kiitos siitä että ette lähteneet ajamaan taktisesti meitä vastaan.
Hyvinhän se teiltä meni, ei muuten paljoa puuttunut että olisitte ajaneet ohi juuri ennen maalia. Pikku puuska sinne alas niin se veto pohjoiseen ei olisikaan ollut niin loistava.
Millä tavalla möhlit sen paikan, Vindungenhan tuli ja varasti sen teiltä. En minä tiedä miten sen olisitte voineet pitää. Toisaalta, en edes katsonut mitä te teitte tuolla. Liukuiko VU teidän ohitse ennen zonea?
Kiitos siitä että ette lähteneet ajamaan taktisesti meitä vastaan.
Hyvinhän se teiltä meni, ei muuten paljoa puuttunut että olisitte ajaneet ohi juuri ennen maalia. Pikku puuska sinne alas niin se veto pohjoiseen ei olisikaan ollut niin loistava.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Jos lautakunnan paukku ei kuulu, eikä varsinkaan takaisinkutsulippua nosteta on peruste hyvityspyynnölle. Varastanutta venettä ei oikein voi hiljaisuudessa merkata OCS:ksi, vaan sille pitää antaa mahdollisuus lähteä oikein.Petri wrote: Keulagastin pää taisi olla sillä hetkellä tiukasti spinnuboksissa ettei hän huomioinut linjaa, mutta pitänee näköjään vastaisuudessa unohtaa kokonaan omat arvaukset linjasta ja luottaa siihen että lautakunta kyllä liputtaa jos varastaa. Vitutus on kuitenkin kohtalainen.
Isossa fleetissä jos paukku ei kuulu vaan käytetään jotain pientä käheää tööttiä niin millä se varastanut vene sitten hyvittää tapahtuneen? Sen takia isoissa regatoissa on kunnon kanuuna lautakunta-aluksessa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Esbossa tiivistyy tilanne edelleen;
http://www.esbosegelforening.fi/images/ ... 092010.htm
Tuore suomenmestari saa kyllä purjehtia vielä kovempaa että voittaa amiraalin.
edit: Kas, samalla sekunnilla tulivat maaliin joten jaettu ykkös-sija. Tämä on ensimmäinen kerta kun olen nähnyt että oltaisiin todella tasa-sekunneilla.
http://www.esbosegelforening.fi/images/ ... 092010.htm
Tuore suomenmestari saa kyllä purjehtia vielä kovempaa että voittaa amiraalin.
edit: Kas, samalla sekunnilla tulivat maaliin joten jaettu ykkös-sija. Tämä on ensimmäinen kerta kun olen nähnyt että oltaisiin todella tasa-sekunneilla.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tuo hyvityspyyntö-skenaario tuli kyllä mieleen n. puolivälissä kisaa, mutta toisaalta iltakisoissa on tarkoitus kisata herrasmiesmäisesti, joten eipä sellaisella oikein olisi pointtia.
Ja toisaalta aina ase voi olla laukeamatta, lippu unohtunut vajaan (been there done that AP:n kanssa juuri silloin kun sitä olisi tarvittu) tai muutenvain reagoitu hitaasti ja tuossa kohtaa näkyvyys lautakuntaan katosi aika nopeasti fleetin ajaessa siihen väliin. Siis se suurin typeryys minulta oli ylipäätänsä lähteä takaisinpäin, ihan sama varastinko vai en, kun ei ole mitään menetettävää niin pitäisi ajaa täysillä. Valitettavasti mulla eivät ainakaan nyt kisassa olleet gastit vielä pysty ihan sillä tasolla kontribuoimaan kisasuoritukseen että olisi tullut eriäviäkin mielipiteitä ja sitä kautta ehkä olisi tajunnut tekevänsä väärin.
Ja toisaalta aina ase voi olla laukeamatta, lippu unohtunut vajaan (been there done that AP:n kanssa juuri silloin kun sitä olisi tarvittu) tai muutenvain reagoitu hitaasti ja tuossa kohtaa näkyvyys lautakuntaan katosi aika nopeasti fleetin ajaessa siihen väliin. Siis se suurin typeryys minulta oli ylipäätänsä lähteä takaisinpäin, ihan sama varastinko vai en, kun ei ole mitään menetettävää niin pitäisi ajaa täysillä. Valitettavasti mulla eivät ainakaan nyt kisassa olleet gastit vielä pysty ihan sillä tasolla kontribuoimaan kisasuoritukseen että olisi tullut eriäviäkin mielipiteitä ja sitä kautta ehkä olisi tajunnut tekevänsä väärin.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tuo ESF:n tilanne rupeaa näyttämään aika jännittävältä sillä jos olen nyt laskenut oikein niin Sampsa on gastannut enemmän tai vähemmän aktiivisesti sekä Ebnegeassa ja Charlottassa ja nämä johtavat kukin oman sarjansa as per today.
Aika veto jos saa käydä gastina pokkamassa kahden keskiviikkosarjan palkinnot saman kauden aikana. Tehdään parhaamme sen eteen!
Aika veto jos saa käydä gastina pokkamassa kahden keskiviikkosarjan palkinnot saman kauden aikana. Tehdään parhaamme sen eteen!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ei se olisi ohi liukunut, ellei oltaisi hötkyilty ja sählätty. Vindungen nosti meidät sen verran ohi merkistä, että olisi pitänyt ajaa pahasti negatiivista kulmaa, jotta oltaisiin päästy merkille. Meidän olisi vain pitänyt kärvistellä siinä hetki vielä zonelle asti, jolloin oltaisiin voitu heittää jiippi paaralle. Nyt ruvettiin siinä sähläämään, ja jiipattiin turhaan Vindungenin takaa...harald wrote:Millä tavalla möhlit sen paikan, Vindungenhan tuli ja varasti sen teiltä. En minä tiedä miten sen olisitte voineet pitää. Toisaalta, en edes katsonut mitä te teitte tuolla. Liukuiko VU teidän ohitse ennen zonea?
Olli Niemi
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Hmm, se VU:n peittohan syntyi takaata, eikö näin? Periaatteessa VU ei olisi saanut nostaa teidät korkeammalle kuin suoraan merkille johtavalle kurssille. Vai oliko heillä peitto jo kauempaa, ja he liukuivat vain sivusuunnassa teidän kylkeen kiinni? Ainakin meihin nähden he saavuttivat peiton sivusuunnassa, mutta teihin nähden en ole varma.
kestääpäs ne tulosten laskeminen taas..
kestääpäs ne tulosten laskeminen taas..
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Eikö 5:21 voittomarginaali Amiraalista riitä? Harmittaa kyllä, että meni noin, sillä 1/3 matkan kohdalla olimme ylivoimaisessa johdossa suorassa ajassa koko fleetissä (nopein LYS=1.32), mutta Kytön selällä tuuli vain 1 m/s, jossa spinnulla oli aika nihkeää ajaa plattista vasta-aallokkoon. Muu fleetti kuroi eroa silmissä kiinni, erityisesti Marietta. Ainoan merkin kohdalla eli puolivälissä olimme reilun veneemitan Amiraalin perässä ja Marietta vielä selkeästi (10 veneenmittaa?) perässä.harald wrote: Tuore suomenmestari saa kyllä purjehtia vielä kovempaa että voittaa amiraalin.
1-2 m/s kryssi maaliin oli aika vaikeaa. Marietta meni eri saarenvälistä sisään ja voitti sillä todella paljon ja pääsi meidän edelle aivan Amiraalin perään. Näytti jo todella pahalta, mutta saimme lopulta hyvän shiftin ja pääsimme maaliin hurjaa 3-4 kn vauhtia. Maaliin tullessa totesin, että tiukaksi menee, mutta en ihan uskonut sentään samaan tasoitettuun aikaan.
Sarjan voitto taitaa vaatia yhden veneen meidän ja Amiraalin väliin tai vaihtoehtoisesti Amiraali ei saa saada yli 3 pistettä. Toiveena siis samanlainen keli kuin tänään tai sitten sellainen myräkkä, ettei kisaan tule kolmea venettä.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kerro vähän miten tuossa lasketaan pisteitä, ennen tätä päivää olitte vain 0,5 pistettä Finellin perässä. Jos laskin/arvasin oikein niin te johdatte nyt sarjaa. Miksi tuohon väliin pitää saada veneitä vielä?
edit: ahh, teillä on "poisheittoja" eli lasketaan vain 12 parasta tulosta. Se selittää asian. Mistä sain käsityksen että teilläpäin laskettiin kaikki?
edit: ahh, teillä on "poisheittoja" eli lasketaan vain 12 parasta tulosta. Se selittää asian. Mistä sain käsityksen että teilläpäin laskettiin kaikki?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020