WHC 10/2010

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Joo, ei sitä ohittamiseksi voi sanoa, seison korjattuna.

Peikin oivallus, hän hoisi taktiikan. Pone oli samaa mieltä niin pakko siinä on työntää pinna leehen.

Ristohan varsinainen kameleontti on, joka viikko eri vene alla.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Syöpä:

Code: Select all

T-Mini		0,99	18:10:00	2:05:18	2:04:03
Charlotta		1,07	18:10:00	2:02:49	2:11:25
Tyyne		1,05	18:10:00	2:05:28	2:11:44
Lisbeth		1,07	18:10:00	2:03:17	2:11:55
Elle		1,08	18:10:00	2:03:37	2:13:30
VindUngen		1,14	18:10:00	2:00:44	2:17:38
St. Olga		1,07	18:10:00	2:08:42	2:17:43
American Beauty		1,12	18:10:00	2:03:14	2:18:01
Anneli		1,07	18:10:00	2:10:29	2:19:37
Devon					DNF
Ratkaisevat sekuntit VU:hun nähden tulivat ihan jo siitä ettei oikein jaksanut enää kiinnostaa esim. toisella kryssillä ja ajoin aivan päin mäntyä.

mode edit(hh): lisäsin code-tagit niin ryhmittyy taulukkoa paremmin
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Jos nuo ovat noin, niin todella hieno suoritus meiltä. Olen aivan tyytyväinen kakkos-sijaan sillä T-minille ei vain voi mitään tuossa kelissä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Tänään oli veneessä Heikki, Mikko ja Ville. Lähdettiin häviämään, koska nämä tuulettomat kisat eivät ole koskaan meillä kulkeneet. Näin ollen ei petytty ollenkaan, kun saatiin kuitenkin vene pidettyä kohtuullisessa vauhdissa.

Lähdössä parkkeerattiin viivan lähelle ilman ohjailuvauhtia, mutta päästiin sitten jotenkin liikkeelle kuitenkin, kun kaikki muutkin pysäköivät. Yli ei kyllä oltu meidän keulamiehen havaintojen mukaan, eikä lautakuntakaan liputtanut.

Pohjoisviitalla möhlin sisäpaikan, ja Charlottakin meni siinä ohi. Punaisella poijulla saatiin sitten ihmetellä miten Charlotta kiihtyy aivan käsittämättömän nopeasti manööverien jälkeen. Sitten ajeltiin loppukisa perässä, välillä lähempänä, välillä kauempana. Loppukryssi meillä meni ilman vendoja, kun tuuli kääntyi sopivasti. Charlottaa ei kuitenkaan saatu kiinni, vaikka se meidänkin laita kyllä veti välillä hyvin.

Vitosrata toimi tänään paremmin kuin viimeksi, mutta tylsä se olisi ollut tänäänkin ilman tuulen kiertymistä.
Olli Niemi
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Hmm, käytännössä siis vitossija olisi ollut varma ilman mokaa eli se olisi tuonut 5,47 pistettä eli 2 enemmän kuin nyt. Mark my words että sekä Devon että Tyyne menevät meidän ohi rankingissa n. 1,97 ja 1,98 pisteen marginaalilla.

Keulagastin pää taisi olla sillä hetkellä tiukasti spinnuboksissa ettei hän huomioinut linjaa, mutta pitänee näköjään vastaisuudessa unohtaa kokonaan omat arvaukset linjasta ja luottaa siihen että lautakunta kyllä liputtaa jos varastaa. Vitutus on kuitenkin kohtalainen.
Last edited by Petri on Wed Sep 01, 2010 22:33 pm, edited 1 time in total.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuo kiihdytys on vain skuuttien ajamista hissukseen sisään. Te jäitte kuin tikku paskaan myös siitä syystä että olitte meidän paskoissa, arvailen että toisinpäin olisi käynyt jos te olisitte kiertäneet merkin ekana. Sisäpaikat, kiertojärjestys määrää yleensä sijoituksetkin kun erot vain kasvavat muitten paskoissa.

Millä tavalla möhlit sen paikan, Vindungenhan tuli ja varasti sen teiltä. En minä tiedä miten sen olisitte voineet pitää. Toisaalta, en edes katsonut mitä te teitte tuolla. Liukuiko VU teidän ohitse ennen zonea?

Kiitos siitä että ette lähteneet ajamaan taktisesti meitä vastaan.

Hyvinhän se teiltä meni, ei muuten paljoa puuttunut että olisitte ajaneet ohi juuri ennen maalia. Pikku puuska sinne alas niin se veto pohjoiseen ei olisikaan ollut niin loistava.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote: Keulagastin pää taisi olla sillä hetkellä tiukasti spinnuboksissa ettei hän huomioinut linjaa, mutta pitänee näköjään vastaisuudessa unohtaa kokonaan omat arvaukset linjasta ja luottaa siihen että lautakunta kyllä liputtaa jos varastaa. Vitutus on kuitenkin kohtalainen.
Jos lautakunnan paukku ei kuulu, eikä varsinkaan takaisinkutsulippua nosteta on peruste hyvityspyynnölle. Varastanutta venettä ei oikein voi hiljaisuudessa merkata OCS:ksi, vaan sille pitää antaa mahdollisuus lähteä oikein.

Isossa fleetissä jos paukku ei kuulu vaan käytetään jotain pientä käheää tööttiä niin millä se varastanut vene sitten hyvittää tapahtuneen? Sen takia isoissa regatoissa on kunnon kanuuna lautakunta-aluksessa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Esbossa tiivistyy tilanne edelleen;

http://www.esbosegelforening.fi/images/ ... 092010.htm

Tuore suomenmestari saa kyllä purjehtia vielä kovempaa että voittaa amiraalin.

edit: Kas, samalla sekunnilla tulivat maaliin joten jaettu ykkös-sija. Tämä on ensimmäinen kerta kun olen nähnyt että oltaisiin todella tasa-sekunneilla.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Tuo hyvityspyyntö-skenaario tuli kyllä mieleen n. puolivälissä kisaa, mutta toisaalta iltakisoissa on tarkoitus kisata herrasmiesmäisesti, joten eipä sellaisella oikein olisi pointtia.
Ja toisaalta aina ase voi olla laukeamatta, lippu unohtunut vajaan (been there done that AP:n kanssa juuri silloin kun sitä olisi tarvittu) tai muutenvain reagoitu hitaasti ja tuossa kohtaa näkyvyys lautakuntaan katosi aika nopeasti fleetin ajaessa siihen väliin. Siis se suurin typeryys minulta oli ylipäätänsä lähteä takaisinpäin, ihan sama varastinko vai en, kun ei ole mitään menetettävää niin pitäisi ajaa täysillä. Valitettavasti mulla eivät ainakaan nyt kisassa olleet gastit vielä pysty ihan sillä tasolla kontribuoimaan kisasuoritukseen että olisi tullut eriäviäkin mielipiteitä ja sitä kautta ehkä olisi tajunnut tekevänsä väärin.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuo ESF:n tilanne rupeaa näyttämään aika jännittävältä sillä jos olen nyt laskenut oikein niin Sampsa on gastannut enemmän tai vähemmän aktiivisesti sekä Ebnegeassa ja Charlottassa ja nämä johtavat kukin oman sarjansa as per today.

Aika veto jos saa käydä gastina pokkamassa kahden keskiviikkosarjan palkinnot saman kauden aikana. Tehdään parhaamme sen eteen!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

harald wrote:Millä tavalla möhlit sen paikan, Vindungenhan tuli ja varasti sen teiltä. En minä tiedä miten sen olisitte voineet pitää. Toisaalta, en edes katsonut mitä te teitte tuolla. Liukuiko VU teidän ohitse ennen zonea?
Ei se olisi ohi liukunut, ellei oltaisi hötkyilty ja sählätty. Vindungen nosti meidät sen verran ohi merkistä, että olisi pitänyt ajaa pahasti negatiivista kulmaa, jotta oltaisiin päästy merkille. Meidän olisi vain pitänyt kärvistellä siinä hetki vielä zonelle asti, jolloin oltaisiin voitu heittää jiippi paaralle. Nyt ruvettiin siinä sähläämään, ja jiipattiin turhaan Vindungenin takaa...
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Hmm, se VU:n peittohan syntyi takaata, eikö näin? Periaatteessa VU ei olisi saanut nostaa teidät korkeammalle kuin suoraan merkille johtavalle kurssille. Vai oliko heillä peitto jo kauempaa, ja he liukuivat vain sivusuunnassa teidän kylkeen kiinni? Ainakin meihin nähden he saavuttivat peiton sivusuunnassa, mutta teihin nähden en ole varma.

kestääpäs ne tulosten laskeminen taas..
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 953
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

harald wrote: Tuore suomenmestari saa kyllä purjehtia vielä kovempaa että voittaa amiraalin.
Eikö 5:21 voittomarginaali Amiraalista riitä? Harmittaa kyllä, että meni noin, sillä 1/3 matkan kohdalla olimme ylivoimaisessa johdossa suorassa ajassa koko fleetissä (nopein LYS=1.32), mutta Kytön selällä tuuli vain 1 m/s, jossa spinnulla oli aika nihkeää ajaa plattista vasta-aallokkoon. Muu fleetti kuroi eroa silmissä kiinni, erityisesti Marietta. Ainoan merkin kohdalla eli puolivälissä olimme reilun veneemitan Amiraalin perässä ja Marietta vielä selkeästi (10 veneenmittaa?) perässä.

1-2 m/s kryssi maaliin oli aika vaikeaa. Marietta meni eri saarenvälistä sisään ja voitti sillä todella paljon ja pääsi meidän edelle aivan Amiraalin perään. Näytti jo todella pahalta, mutta saimme lopulta hyvän shiftin ja pääsimme maaliin hurjaa 3-4 kn vauhtia. Maaliin tullessa totesin, että tiukaksi menee, mutta en ihan uskonut sentään samaan tasoitettuun aikaan.

Sarjan voitto taitaa vaatia yhden veneen meidän ja Amiraalin väliin tai vaihtoehtoisesti Amiraali ei saa saada yli 3 pistettä. Toiveena siis samanlainen keli kuin tänään tai sitten sellainen myräkkä, ettei kisaan tule kolmea venettä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11322
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kerro vähän miten tuossa lasketaan pisteitä, ennen tätä päivää olitte vain 0,5 pistettä Finellin perässä. Jos laskin/arvasin oikein niin te johdatte nyt sarjaa. Miksi tuohon väliin pitää saada veneitä vielä?

edit: ahh, teillä on "poisheittoja" eli lasketaan vain 12 parasta tulosta. Se selittää asian. Mistä sain käsityksen että teilläpäin laskettiin kaikki?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply