Page 2 of 3
Posted: Wed Aug 12, 2009 22:52 pm
by harald
Petri wrote:Prkl, nytpä tuli typotettua, painoin väärää nappia viestiä kirjoittaakseni ja editoin vahingossa huomaamatta Haraldin viestiä

Sattuuhan noita paremmellikin
Petri wrote:. Saisikohan Trekbuddyn tekijän lisäämään sinne sellaisen fiitsörin että se tallentaa name-tagi automaagisesti

Kysyin sitä, ja että voisi puhelimessa leikata trackin vielä, niin voisi jo kotimatkalla upata trackin puhelimesta käsin

Posted: Wed Aug 12, 2009 22:55 pm
by harald
Ja OCS/DNS lukuunottamatta Anneli pökänä
Mielenkiintoista muuten tuo DNS, ensimmäinen kerta kun näen DNS tuloksen whc:ssä.
Hatunnosto lautakunnalle että Tynelle annettiin aika vaikka olikin OCS.
Posted: Wed Aug 12, 2009 22:58 pm
by harald
Ja *mitä* on tapahtunut isossa luokassa kun kolmosen jälkeen tulee kuusi DSQ? Nyt jo, ilman käsittelyjäkään?
Näppivirhe?
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:00 pm
by Petri
Panu wrote:
Juuri ennen merkkiä sai keulan Olgan ja hetiperään SM:n sisäpuolle ajatuksella merkkitila. Ennen kuin ehdin asiasta mitään sanoa SM:stä tuli huuto "peitto liian hyöhään". Olgaan oli peitto ajoissa mutta tuo SM... mene ja tiedä tosi lähellä ainakin olimme. Perkele, jumissa oltiin. SM ei meinaa antaa tilaa. Olgaa olisin ilman tulkintaakin saanut pyytää väistämään. Otin turvallisen vaihtoehdon ja vedin 360 astetta tappaen vauhdin, sovittaen itseni sopivaan väliin. Kisa oli käytännössä jo tässä.
Hmm, ei mielestäni noin. Kun me tulimme Zonelle, ette kyllä olleet lähelläkään peittoa. Ja SM:n kohdalla ei siinä ollut mitään keskusteluakaan siitä.
Kai muistat Panu että Zone on 3 veneenmittaa nykyään
Mutta olennaisempaa on se, mitä te teitte siellä punaisen merkin jälkeen kun teillä vene alkoi yhtäkkiä kulkemaan niin kovaa?
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:00 pm
by Guest
Mitäs tapahtui isossa luokassa, kun yli puoli fleettiä on DSQ? Meidän (ESF) tulokset muuten oli netissä ennen kuin olin kotona (21:30). Onneksi tuulta ei ollut 17 m/s vaan oikein mukavat 3-5 m/s.
Joakim
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:02 pm
by harald
Hyvinhän sinä pärjäsit ilman Sampsaakin. Mitäs mukavaa 3-5 m/s tuulessa on? 6-9 alkaa olemaan jo mukavaa

Posted: Wed Aug 12, 2009 23:04 pm
by Petri
Anonymous wrote:Mitäs tapahtui isossa luokassa, kun yli puoli fleettiä on DSQ? Meidän (ESF) tulokset muuten oli netissä ennen kuin olin kotona (21:30). Onneksi tuulta ei ollut 17 m/s vaan oikein mukavat 3-5 m/s.
Joakim
Voisiko olla EMK:n poijun missaaminen, teoriassa lautakuntapaikalta voi kiikareille nähdä sen. Kun yksi WHC: järjestelijöistä oli veneessä, joka ei saanut DSQ:ta voi olettaa, että tieto vääristä merkinkierroista on päätynyt sitä kautta lautakunnalle suoraan kisan jälkeen.
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:12 pm
by harald
Missä vaiheessa Falken pääsi Ida-Mariasta ohi? Jossain vaiheessa en edes nähnyt Falkenia enää, vain I-M...
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:26 pm
by Guest
harald wrote:Hyvinhän sinä pärjäsit ilman Sampsaakin. Mitäs mukavaa 3-5 m/s tuulessa on? 6-9 alkaa olemaan jo mukavaa

Jotenkin olen aina pitänyt tuollaisesta kelistä veneestä riippumatta (siis jo optarilla). Taktisesti haastavaa yleensä ja venevauhti löytyy helpohkosti. FE:llä ymmärrän kyllä, että LYS-kisoissa tuulta voisi olla enemmän, mutta näytti tämäkin teille riittävän.
Joakim
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:26 pm
by 239
harald wrote:Missä vaiheessa Falken pääsi Ida-Mariasta ohi? Jossain vaiheessa en edes nähnyt Falkenia enää, vain I-M...
Siinähän se viimeisellä kryssillä. Homma kaatui omaan näppäryyteeni. Falken tuli takana ylempänä ja mulla oli semmoinen tuntuma, että saadaan lievästi paskoja AB:lta. Niinpä ajattelin varmistella menemällä AB:n yläpuolelle ja samalla antamaan Falkenille paskoja. No, en sitten saanutkaan paattia vendan jälkeen kiihtymään riittävän nopeasti, joten Falken pyyhkäisi alakautta ohi...
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:30 pm
by Olli
Lisbethissä oli tällä kertaa Ville trimmaajana, Albinpurjehtija Ilmari keulassa, sekä FE-kippari Jarmo pianistina.
Lähtö taas kehno, jotenkin hämäsi vielä se toisen poijun puute. Jäätiin fleetin viimeiseksi, ja sieltä sitten pikkuhiljaa noustiin. Vihreä viitta saatiin kiertää rauhassa yksin. Panun piruetin ansiosta päästiin melkein Annelin puskuriin kiinni, ja siitä sitten lähdettiin ajamaan tahatonta yläbanaania, kunnes ruvettiin tavaamaan ratakuvausta, ja pitihän se poiju kiertää.
Kryssillä saatiin kyllä vähän aikaa tehdä ihan oikeasti töitä, että päästiin Olgasta yläpuolelta ohi, ei meidän kusenkeltainen ihan heittämällä vienyt ohi, vaan melko tasatahtia mentiin punaiselle viitalle, kunnes Olga alkoi ajaa alemmas. Kryssillä tehtiin jotain väärin, kun jossain vaiheessa ohitettu Sea Monkey painoi taas ohi. Toisaalta jotain tehtiin kai oikeinkin, kun takana tulleet FE:t vähän jäivät.
Tuuli temppuili salmessa aika paljon, ei mitenkään yritetty tulla kaukaa leikkarille, mutta melkein silti vahingossa osuttiin, jouduttiin kuitenkin tekemään pieni korjausliike ennen merkkiä. Spinnu ylös, ja jiippi heti kun ehdittiin. Lenssi ajettiin taas ihan omissa oloissa, samoin kryssi maaliin.
Kivaa oli, ja hyvin äijät hommat hoiti, vaikka ei tällä kokoonpanolla olla ennen seilattu. Taisi olla Jarmon eka kisa, ja Ilmarillakin on jo aikaa edellisestä keulamiehen keikasta.
Seuraava WHC taitaakin jäädä väliin, kun Liz on venenäyttelyä paossa maaseudulla, ja itse luultavasti työmatkalla...
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:42 pm
by Petri
WHC-sivuilta:
HUOM! Ison luokan osalta tulokset ovat alustavat. Merenhuiske FIN10535 ja Lumikki FIN 3445 protestoivat veneitä FIN6330,FIN134,FIN8838,FIN10332,FIN10798 ja FIN33670 vastaan koska eivät kiertäneet menomatkalla Miessaaren poijua. Protestikäsittelystä ilmoitetaan myöhemmin näillä sivuilla.
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:50 pm
by Petri
Olli wrote:Kryssillä saatiin kyllä vähän aikaa tehdä ihan oikeasti töitä, että päästiin Olgasta yläpuolelta ohi, ei meidän kusenkeltainen ihan heittämällä vienyt ohi, vaan melko tasatahtia mentiin punaiselle viitalle, kunnes Olga alkoi ajaa alemmas.
Trackistakin tuon näkee, mutta en kyllä muista että olisin tietoisesti ajanut alemmaksi, oli toki siinä kohtaa paljon mietittävää myös genuan trimmistä jne.
Vähän enemmän epäilen sitä, että kun kulkusuunta "vapautui" punaisen jälkeen, sä aloit ajamaan teidän normaalia kryssikulmaa ja mä jatkoin sillä kulmalla mihin Olgalla pääsee.
Posted: Wed Aug 12, 2009 23:51 pm
by harald
Eiköa Merenhuiske = Paarlahti. Hakolan mukaan Paarlahti kävi tiputtamassa sen uuden pienen ja näkymättömän poijun. Protestoi vielä

Posted: Wed Aug 12, 2009 23:55 pm
by Petri
harald wrote:Eiköa Merenhuiske = Paarlahti. Hakolan mukaan Paarlahti kävi tiputtamassa sen uuden pienen ja näkymättömän poijun. Protestoi vielä

Peliliike
Mutta nojaa, ei se poiju nyt koskaan erityisen iso ole ollut, toki nyt sen näkyvyys oli harvinaisen heikko verrattuna vanhaan poijuun.
Mä alan nyt kyllä naputtelemaan noita WHC:n kääntömerkkejä Trekbuddyn waypointeiksi niin voi sitten ehkä navigoida niihin helpommin.