Page 2 of 2

Posted: Wed Jun 24, 2009 22:16 pm
by Petri
En tiedä onko tuossa veneessä vöffiä, selvinnee huomenillalla jos on.

Kun vain veneet nyt tulisivat edes Kasuunin lähelle, niin sinne saisi kunnon susilauman väijymään pahaa-aavistamattomia volvoja :)

Himmel, sukeltakaa!

Posted: Thu Jun 25, 2009 09:43 am
by harald
Donnerwetter, taitaa tämä keikka kyllä jäädä väliin. Höblän haastattelussa Tompe arvaili että viron rannikoa tulevat menemään, etenkin jos on kevyttä tuulta.

Posted: Thu Jun 25, 2009 10:41 am
by Petri
Jooh, mä olen miettinyt että ehkä Tallinnan matala olisi se absoluuttinen raja, sinne vielä taitaa ajella jossain 1,5 tunnissa, vaikka olennaista on ehkä se paluu jos aallokko on sivuvastaista. Ja tietenkin paljon vaikuttaa se mihin aikaan ovat ohittamassa HEL-TAL-linjaa, kun kuitenkin pitäisi saada jotain töitäkin muka tehtyä niin joko sitä pitäisi olla takaisin puoliltapäivin tai sitten vaihtoehtoisesti jos ohitus venyy, niin puolenpäivän jälkeen voisi lähteä liikenteeseen. Mutta se että veneet menisivät ohi joskus 11-12 maissa on kai se huonoin vaihtoehto.

Mutta jos olen menossa, niin mahdut sä Harald toki kyytiin.

Posted: Thu Jun 25, 2009 12:16 pm
by harald

Posted: Thu Jun 25, 2009 15:22 pm
by Petri
Volvopelissä mä en kyllä ole stadin edustalla alle 24 tuntiin ja yleensä oikeat veneet poikkeavat tuosta pelistä vain kymmeniä prosentteja.
Eli siltä osin kai ohitus voi venyä huomisiltapäivään, korkeus selvinnee vasta huomenaamulla, kun veneet ovat valinneet reittinsä. Tuossa yksi spekulaatio...jostain syystä tohon vendaan se ei osaa antaa aikamerkkiä.
Image

Posted: Fri Jun 26, 2009 07:49 am
by Erkka
Viimeisimmän sijaintipäivityksen mukaan veneet ovat nyt hieman Hangon ohi, kohtuullisen lähellä Suomea, mutta seuraava venda taitaa heittää kohti Viron rannikkoa aika pitkälle. Ja vauhti reilut 10 solmua, eli nelisen tuntia max Helsinki-Tallinna -akselille. Ja se Petrin veikkailema matala lienee todnäk ohituspaikka.