Re: Uusi Yanmar 1GM10 ja sen käyttöönotto-ongelmat
Posted: Mon May 04, 2020 13:06 pm
Tervehdysharald wrote: Sun May 03, 2020 14:05 pm Monellako teillä on tuollainen "sulkuventtiili" ja minkälainen se oikeasti on? Googlailut eivät löydä sellaisia tuotteita, ei ainakaan 8 mm letkuun sopivia. Käytetäänkö tässä vain paloloventtiileitä supistajilla ja toivotaan etteivät päästä ilmaa kiertoon?
Meillä Annelissa on polttoainelinjaan laitettu palloventtiili, jolla tarvittaessa saa katkaistua polttoaineen syötön koneelle. Tuo venttiili asennettiin samalla kertaa vedenerottajan kanssa. Fyysisesti venttiili on siinä moottorin edessä konekopan reunan takana keskellä. Ainut "kauneusvirhe" sen asennuksessa on, että venttiilin kahvan pitäisi osoittaa nesteen virtaussuuntaan sen ollessa auki, meillä siis vastakkaiseen suuntaan. Venttiilin asentoa en ole katsonut tarpeelliseksi muuttaa.
On tuota venttiiliä käytännössä jopa tarvittu. Mitään ilmavuotoja 30v aikana ei tuosta ole "toistaiseksi" vielä esiintynyt
Varmasti toimiva, mutta hieman hankalampi käyttää kuin kiinteästi asennettu venttiili. Lisäksi kun tuota katkoa sitten tarvittaisiin nopeasti, on nuo pihdit kuitenkin jossain "jemma nimisessä" paikassa hukassa.harald wrote: Sun May 03, 2020 14:05 pm edit: Taidanpa laittaa yhdet jarruletkun puristuspihdit pakkiin niin sillä saa tarvittaessa nesteen valumisen estettyä.