Page 2 of 5

Posted: Wed Oct 08, 2008 11:28 am
by harald
No nyt sanoo fmi 8m/s SW.

Posted: Thu Oct 09, 2008 11:24 am
by harald
Jaan sitten GPS-loggereita pusseineen kipparikokouksessa pikkuluokan
osallistujille.

Posted: Thu Oct 09, 2008 11:33 am
by Petri
harald wrote:Jaan sitten GPS-loggereita pusseineen kipparikokouksessa pikkuluokan
osallistujille.
Onko noita luokkajakoja jo jossain esillä ja mihin aikaan on isomman luokan lähtö?

Kipparikokouksen aikana mä ajattelin olla vielä nukkumassa, tai no ei ihan mutta melkein :)
Katsotaan josko starttialueella sitten tärppäisi.

Posted: Thu Oct 09, 2008 11:34 am
by harald
No jos nyt luvataan 8-10m/s en tiedä alanko noita jakamaan startti-alueella
veneestä käsin enää.

Posted: Fri Oct 10, 2008 08:49 am
by Petri
Jahas, Fmi:n merisää tarjoaa 12 m/s tuonne iltapäivälle...ei saatana, ei kyllä enää varsinaisesti naurata lähteä ulos platun kokoisella veneellä.

Posted: Fri Oct 10, 2008 09:25 am
by elmo
Mikä se platun kokoinen nene on? :-$

Posted: Fri Oct 10, 2008 09:33 am
by harald
Nyt tuli osallistujaluettelo luokkajakoineen s-postissa:

Code: Select all

Luokka 2 (LYS 3-5 -1,16)                              Lähtö:    10:50
Yola                 Albin Express Janne Laaksonen     FIN   118      KoPu   1,11 V  SA-
MAXIMUS              Albin Express Ari Kokko           FIN   392      SuPS 1,11 V    SA-
Albino               Albin Express Risto Saikko        FIN   691      KoPu   1,11 V  SA-
Camile               Albin Express Karsten Westerling  FIN   892      HSK    1,11 V  SA-
Pachamama            Express       Anton Hemnell       FIN   922      HSK    1,11 V  SA-
Bastardo             Albin Express Niskanen Ville      FIN   959      SVK    1,11 V  SA-
Moulin Rouge         Albin Express Timo Suojärvi       FIN   968      HSK    1,11 V  SA-
S/y Milla            Albin Express Paul Ljungberg      FIN   1101     VaVk   1,11 V  SA-
Charlotta            FE83          Harald Hannelius    FIN   2674     NJK    1,07 V  SGV
LOW                  Siesta 32     Juhani Railo        FIN   2847     HSK    1,15 T  SGV
Donna                Inferno 31    Markku Auvinen      FIN   4493     SPS    1,15 V  SGV
Valpuri              Inferno 31    Timo Vesalainen     FIN   7937     HSK    1,15 V  SGV
VindUngen            Finngulf 28e  Palle Eklund        FIN   9152     HSK    1,14 V  SAV
X-tas                X-79          Heikki Pulsa        FIN   9529     HSK    1,14 V  SG-
Merinna              Elan 31       Jyrki Santaholma    FIN   9858     Merenkävijät T
                                                                             1,16    SGV
Tyyne                RJ85          Kaarlo Vennervirta  FIN   10008    EMK    1,03 V  SG-

Posted: Fri Oct 10, 2008 09:33 am
by Petri
elmo wrote:Mikä se platun kokoinen nene on? :-$
25 jalkaa, voi olla kanssa mielenkiintoista kyytiä tuolla yhdellä Meglulla. Mutta ei se koko, vaan se mihin vene on oikeastaan suunniteltu ja aaltoileva kylmä Itämeri ei ole se mihin Platu (tai Meglu) on suunniteltu :)

Etenkin tuollainen isompi lounaistuulilla kertyvä aallokko on kyllä nannaa. Noh, ei purjehduksen pidäkään olla hauskaa.

Niin siis venaas nyt, oliko Kopun logiikka se, että iso luokka lähtee ensin (10.30) ja pieni, hitaampi sitten myöhemmin, jolloin veneitä saa myös odottaa pidempään maaliin...kiintoisaa.

Posted: Fri Oct 10, 2008 14:22 pm
by Guest
25 jalkaa, voi olla kanssa mielenkiintoista kyytiä tuolla yhdellä Meglulla. Mutta ei se koko, vaan se mihin vene on oikeastaan suunniteltu ja aaltoileva kylmä Itämeri ei ole se mihin Platu (tai Meglu) on suunniteltu


Höpöhöpö.

Posted: Fri Oct 10, 2008 14:54 pm
by Petri
Anonymous wrote:
25 jalkaa, voi olla kanssa mielenkiintoista kyytiä tuolla yhdellä Meglulla. Mutta ei se koko, vaan se mihin vene on oikeastaan suunniteltu ja aaltoileva kylmä Itämeri ei ole se mihin Platu (tai Meglu) on suunniteltu


Höpöhöpö.
Niin, käsittääkseni Platu suunniteltiin Thaimaan skeneä varten, joten yhtäläisyys lokakuiseen Itämereen on itsestäänselvä. Ja jottei minua nyt ymmärrettäisi aivan väärin, suunnittelulla tarkoitan sitä että toisissa veneissä 10-12 m/s on ihan kiva keli, eikä tuota muuta ongelmaa kuin sen miten pysyä kartalla kovassa vauhdissa. Sen sijaan Platulla kylmällä merellä tuo keli ei ole erityisen mukavaa, kevyt vene hakkaa jokaiseen aaltoon ja meno on aika epätoivoista.

No ei hätää, tökkäisin Olgan noston yhteydessä käteeni ruuvarilla, tuloksena kohtalaisen paljon väriainetta hiekalle, joten saa nähdä pystyykö sitä edes purjehtimaan huomenna. Pitää vielä illalla vaihtaa siteet ja sitten tehdä päätös asiasta.

Posted: Fri Oct 10, 2008 16:13 pm
by Guest
Petri wrote: 25 jalkaa, voi olla kanssa mielenkiintoista kyytiä tuolla yhdellä Meglulla.
Melgus katsastettuna SPLn luokkaan 2!? Itse en ota kantaa siihen, onko tuo vaatimus sinänsä perusteltu, mutta saa kyllä vähän jumpata ennen kuin menee läpi.

Sinänsä Melgusilla ei ole mitään ongelmaa luvatunlaisessa kelissä, päinvastoin, hauskaa riittää varmasti!

Posted: Fri Oct 10, 2008 16:18 pm
by harald
Joo, tuo hauskuus on varmaan aika henkilökohtaista. Jotkut ei tykkää
kryssimisestä, ja jotkut vihaavat lenssiä.

Megluja on ollut Helsinki-Tallin Racessa myös. Eihän se nyt sinänsä ole
mikään temppu, pumppu sisäänkäynnin luukkuun, VHF-masto perään ja
raketteja lainaan niin se on melkein siinä.

Posted: Fri Oct 10, 2008 16:42 pm
by Guest
Niinpä. Toisille laskettelussakin on hauskinta istua rinnebaarissa, toisille jyrkät alamäet on huumetta. =)

Olivatko muuten HTRssä mukana myös virallisessa kisassa? Muistan kuulleeni tästä kahta versiota, mutta mitään faktaa en ole nähnyt. Toki katsastus on mahdollista saada, mutta kyllä siinä mielestäni on aika paljon jumppaa kuitenkin.

Posted: Fri Oct 10, 2008 17:07 pm
by Petri
Anonymous wrote:Niinpä. Toisille laskettelussakin on hauskinta istua rinnebaarissa, toisille jyrkät alamäet on huumetta. =)
Mutta ei ne jyrkät alamäet koskaan olleet erityisen hauskoja lapsuuden hiihtolomareissuilla kun Ylläksellä oli jotain -60 C (subjektiivinen havainto) ja silmäripset jäätyivät toisiinsa hengityshöyryn kosteuden takia :)

Alamäkeen on kiva mennä kovaa, mutta sitä voi tehdä myös aika sluibasti:
http://www.youtube.com/watch?v=feJU1PlhvNM

Mutta yhä, kryssiminen ts. laidalla hengaaminen Platussa isossa aallokossa ja kylmässä vedessä ei ole erityisen kivaa, been there done that ja huomenna kai sitten lisää, ihminen ei opi millään.

Posted: Fri Oct 10, 2008 17:53 pm
by Guest
Petri wrote: Mutta yhä, kryssiminen ts. laidalla hengaaminen Platussa isossa aallokossa ja kylmässä vedessä ei ole erityisen kivaa, been there done that ja huomenna kai sitten lisää, ihminen ei opi millään.
Älä oo Pete tommonen neiti! 8)

Ei oo olemassa liian kylmää, on vaan vääriä varusteita. Ja taitaa muuten tähän aikaan vuodesta olla meri vielä lämpimämpää kuin ilma? Sopivat releet niskaan ja iloinen asenne, niin kyllä se siitä. Minä ajattelin ainakin pärjätä itkemättä.

Ja hei, tää on kai vapaaehtoista? :roll:

-Arttu-