Kauden viimeinen: Karvalakki 2008
Onko noita luokkajakoja jo jossain esillä ja mihin aikaan on isomman luokan lähtö?harald wrote:Jaan sitten GPS-loggereita pusseineen kipparikokouksessa pikkuluokan
osallistujille.
Kipparikokouksen aikana mä ajattelin olla vielä nukkumassa, tai no ei ihan mutta melkein

Katsotaan josko starttialueella sitten tärppäisi.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11314
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Nyt tuli osallistujaluettelo luokkajakoineen s-postissa:
Code: Select all
Luokka 2 (LYS 3-5 -1,16) Lähtö: 10:50
Yola Albin Express Janne Laaksonen FIN 118 KoPu 1,11 V SA-
MAXIMUS Albin Express Ari Kokko FIN 392 SuPS 1,11 V SA-
Albino Albin Express Risto Saikko FIN 691 KoPu 1,11 V SA-
Camile Albin Express Karsten Westerling FIN 892 HSK 1,11 V SA-
Pachamama Express Anton Hemnell FIN 922 HSK 1,11 V SA-
Bastardo Albin Express Niskanen Ville FIN 959 SVK 1,11 V SA-
Moulin Rouge Albin Express Timo Suojärvi FIN 968 HSK 1,11 V SA-
S/y Milla Albin Express Paul Ljungberg FIN 1101 VaVk 1,11 V SA-
Charlotta FE83 Harald Hannelius FIN 2674 NJK 1,07 V SGV
LOW Siesta 32 Juhani Railo FIN 2847 HSK 1,15 T SGV
Donna Inferno 31 Markku Auvinen FIN 4493 SPS 1,15 V SGV
Valpuri Inferno 31 Timo Vesalainen FIN 7937 HSK 1,15 V SGV
VindUngen Finngulf 28e Palle Eklund FIN 9152 HSK 1,14 V SAV
X-tas X-79 Heikki Pulsa FIN 9529 HSK 1,14 V SG-
Merinna Elan 31 Jyrki Santaholma FIN 9858 Merenkävijät T
1,16 SGV
Tyyne RJ85 Kaarlo Vennervirta FIN 10008 EMK 1,03 V SG-
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
25 jalkaa, voi olla kanssa mielenkiintoista kyytiä tuolla yhdellä Meglulla. Mutta ei se koko, vaan se mihin vene on oikeastaan suunniteltu ja aaltoileva kylmä Itämeri ei ole se mihin Platu (tai Meglu) on suunniteltuelmo wrote:Mikä se platun kokoinen nene on?

Etenkin tuollainen isompi lounaistuulilla kertyvä aallokko on kyllä nannaa. Noh, ei purjehduksen pidäkään olla hauskaa.
Niin siis venaas nyt, oliko Kopun logiikka se, että iso luokka lähtee ensin (10.30) ja pieni, hitaampi sitten myöhemmin, jolloin veneitä saa myös odottaa pidempään maaliin...kiintoisaa.
Niin, käsittääkseni Platu suunniteltiin Thaimaan skeneä varten, joten yhtäläisyys lokakuiseen Itämereen on itsestäänselvä. Ja jottei minua nyt ymmärrettäisi aivan väärin, suunnittelulla tarkoitan sitä että toisissa veneissä 10-12 m/s on ihan kiva keli, eikä tuota muuta ongelmaa kuin sen miten pysyä kartalla kovassa vauhdissa. Sen sijaan Platulla kylmällä merellä tuo keli ei ole erityisen mukavaa, kevyt vene hakkaa jokaiseen aaltoon ja meno on aika epätoivoista.Anonymous wrote:25 jalkaa, voi olla kanssa mielenkiintoista kyytiä tuolla yhdellä Meglulla. Mutta ei se koko, vaan se mihin vene on oikeastaan suunniteltu ja aaltoileva kylmä Itämeri ei ole se mihin Platu (tai Meglu) on suunniteltu
Höpöhöpö.
No ei hätää, tökkäisin Olgan noston yhteydessä käteeni ruuvarilla, tuloksena kohtalaisen paljon väriainetta hiekalle, joten saa nähdä pystyykö sitä edes purjehtimaan huomenna. Pitää vielä illalla vaihtaa siteet ja sitten tehdä päätös asiasta.
Melgus katsastettuna SPLn luokkaan 2!? Itse en ota kantaa siihen, onko tuo vaatimus sinänsä perusteltu, mutta saa kyllä vähän jumpata ennen kuin menee läpi.Petri wrote: 25 jalkaa, voi olla kanssa mielenkiintoista kyytiä tuolla yhdellä Meglulla.
Sinänsä Melgusilla ei ole mitään ongelmaa luvatunlaisessa kelissä, päinvastoin, hauskaa riittää varmasti!
- harald
- Hallitus
- Posts: 11314
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Joo, tuo hauskuus on varmaan aika henkilökohtaista. Jotkut ei tykkää
kryssimisestä, ja jotkut vihaavat lenssiä.
Megluja on ollut Helsinki-Tallin Racessa myös. Eihän se nyt sinänsä ole
mikään temppu, pumppu sisäänkäynnin luukkuun, VHF-masto perään ja
raketteja lainaan niin se on melkein siinä.
kryssimisestä, ja jotkut vihaavat lenssiä.
Megluja on ollut Helsinki-Tallin Racessa myös. Eihän se nyt sinänsä ole
mikään temppu, pumppu sisäänkäynnin luukkuun, VHF-masto perään ja
raketteja lainaan niin se on melkein siinä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Niinpä. Toisille laskettelussakin on hauskinta istua rinnebaarissa, toisille jyrkät alamäet on huumetta. =)
Olivatko muuten HTRssä mukana myös virallisessa kisassa? Muistan kuulleeni tästä kahta versiota, mutta mitään faktaa en ole nähnyt. Toki katsastus on mahdollista saada, mutta kyllä siinä mielestäni on aika paljon jumppaa kuitenkin.
Olivatko muuten HTRssä mukana myös virallisessa kisassa? Muistan kuulleeni tästä kahta versiota, mutta mitään faktaa en ole nähnyt. Toki katsastus on mahdollista saada, mutta kyllä siinä mielestäni on aika paljon jumppaa kuitenkin.
Mutta ei ne jyrkät alamäet koskaan olleet erityisen hauskoja lapsuuden hiihtolomareissuilla kun Ylläksellä oli jotain -60 C (subjektiivinen havainto) ja silmäripset jäätyivät toisiinsa hengityshöyryn kosteuden takiaAnonymous wrote:Niinpä. Toisille laskettelussakin on hauskinta istua rinnebaarissa, toisille jyrkät alamäet on huumetta. =)

Alamäkeen on kiva mennä kovaa, mutta sitä voi tehdä myös aika sluibasti:
http://www.youtube.com/watch?v=feJU1PlhvNM
Mutta yhä, kryssiminen ts. laidalla hengaaminen Platussa isossa aallokossa ja kylmässä vedessä ei ole erityisen kivaa, been there done that ja huomenna kai sitten lisää, ihminen ei opi millään.
Älä oo Pete tommonen neiti!Petri wrote: Mutta yhä, kryssiminen ts. laidalla hengaaminen Platussa isossa aallokossa ja kylmässä vedessä ei ole erityisen kivaa, been there done that ja huomenna kai sitten lisää, ihminen ei opi millään.

Ei oo olemassa liian kylmää, on vaan vääriä varusteita. Ja taitaa muuten tähän aikaan vuodesta olla meri vielä lämpimämpää kuin ilma? Sopivat releet niskaan ja iloinen asenne, niin kyllä se siitä. Minä ajattelin ainakin pärjätä itkemättä.
Ja hei, tää on kai vapaaehtoista?

-Arttu-