WHC 8/08 20.8 2008
- harald
- Hallitus
- Posts: 11409
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kun niitä tuloksia ei vieläkään näy alan toimia tulospalveluna:
1. Helmi
2. Charlotta
3. T-mini (hyvin lähellä charlottaa)
4. Blanco
5. American Beauty
6. Ida Maria
N. St. Olga
N+1. Anneli
N+2 Siniapinat
N+3 Mary
N+N Vivace (OCS?)
Sijoittamattomia:
Kikka
??
Minkäniminen on se vanha rouva meidän luokassa. Before? After?
Jotain sellaista. S&S näköinen vene.
1. Helmi
2. Charlotta
3. T-mini (hyvin lähellä charlottaa)
4. Blanco
5. American Beauty
6. Ida Maria
N. St. Olga
N+1. Anneli
N+2 Siniapinat
N+3 Mary
N+N Vivace (OCS?)
Sijoittamattomia:
Kikka
??
Minkäniminen on se vanha rouva meidän luokassa. Before? After?
Jotain sellaista. S&S näköinen vene.
Last edited by harald on Wed Aug 20, 2008 22:25 pm, edited 2 times in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kikka oli mielestäni paljon meidän jäljessä. Se vanha puuvene ei tainnut olla kisassa, muuten vain purjehti siinä selällä.harald wrote:Kun niitä tuloksia ei vieläkään näy alan toimia tulospalveluna:
1. Helmi
2. Charlotta
3. T-mini (hyvin lähellä charlottaa)
4. Blanco
5. American Beauty
6. Ida Maria
N. St. Olga
N+1. Anneli
N+2 Siniapinat
N+3 Mary
N+N Vivace (OCS?)
Sijoittamattomia:
Kikka
??
Minkäniminen on se vanha rouva meidän luokassa. Before? After?
Jotain sellaista. S&S näköinen vene.
Jos NF varasti, sitten se toki on OCS, muuten jossain Sea Monkeyn takana.
Hmm, Tomi "hyvin tietoinen"...meinaat, että lisäspämmi ja tekstarihäirintä olisi paikallaan

Olli taitaa yhä olla maanpaossa, eihän venettäkään voi pitää Hoskilla.
Otitko sä jotain kuvia siinä meidän ja Annelin maaliintulosta, missä ne on!
Todettakoon tosiaan kanssa se, että otettiin aurinkopaneeli pois takakaiteesta kisan ajaksi...ehkä EspooGP:ssä voi jättää suosiolla ihan poiskin veneestä, nyt tyydyttiin pistämään se patjojen väliin.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11409
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Sori, unohdin vallan. Miten sinulla oli aikaa huomata sekin asia, etkö ollut pinnassa?Petri wrote:Otitko sä jotain kuvia siinä meidän ja Annelin maaliintulosta, missä ne on!

Se kuvahan on siinä:

edit: pitää näköjään ottaa oikea digikamera mukaan vastedes..
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Hyvä pinnamieshän huomaa aivan kaiken, etenkin jos vihollisveneestä yritetään vakoilla trimmejä!harald wrote:Sori, unohdin vallan. Miten sinulla oli aikaa huomata sekin asia, etkö ollut pinnassa?Petri wrote:Otitko sä jotain kuvia siinä meidän ja Annelin maaliintulosta, missä ne on!![]()
Sikäli ihan hyvä kuva, kun siinä on tiukkaa Matchia kolmen 1,07 LYS-veneen välillä. Veikeää kyllä oli miten Sea Monkey jäi aika kauas heti kun tuuli yltyi, kaitpa se purjepinta-ala siinä kohtaa sitten ratkaisi voiton Feneitten eduksi.
Joo. Pitääedit: pitää näköjään ottaa oikea digikamera mukaan vastedes..

Olen kyllä jo palannut tänne ihmiselle sopivamman ilmaston ja pahan kahvin maahan. Lisbeth sen sijaan mökkeilee vielä Porkkalassa venemessu-evakossa.Petri wrote:Olli taitaa yhä olla maanpaossa, eihän venettäkään voi pitää Hoskilla.
Panu kyllä tarjosi paikkaa Annelista, mutta jouduin kiittämään ei, kun oli sukulaisia kylässä...
Olli Niemi
Tervehdys
Oltiin lähdössä radalla kolmen hengen miehistöllä Janin ja Harrin kanssa. Kun oli luvassa kevyttä tuulta en ottanut ongelmaa miehistön yhden hengen vajauksesta. Saaristoradalla on mahdollisuus pärjätä vajaalla miehistölläkin kun manooverit eivät ole niin kriittisiä.
Jani ajoi ja minä hoisin Harrin kanssa kimpassa kaiken muun.
Lähtömerkit olivat taas "hieman" epämääräisiä, kun 5min merkkiä en kuullut. 4min ja 1min ja lähtömerkit sentään kuulin linjan alamerkille (siis se lähempi merkki lautakuntaa). Mitenköhän merkit sattuivat kuulumaan ylämerkille?
Lähdössä olimme ainakin 10s myöhässä linjasta ja aivan liian alhaalla linjalla toisten **skoissa. Olga otti taas loistolähdön ja sai revittyä kaulaa oikein huolella. Me jouduimme odottamaan, että yläpuolen veneet menevät ohi ja alamme saada tuulta. Ensimmäisellä merkillä olimme toiseksi viimeinen.
Saatuamme vapaita tuulia alkoi nousumme ja Olgan raivoisa takaa-ajo. Punaiselta merkiltä spinnu ylös ja heti jiippi ja Meriapinan ohitus tyylikkäästi sisäkautta. Lenssi meni kohtuullisesti. En oikein ymmärtänyt miksi toiset lähtivät leikkaamaa niin rajusti (apina). Jäivät vain lisää suoraan ajajille. Vihreällä merkillä spinnu alas, vene kahvasta ympäri ja kohti punaista poijua.
Päätimme että keskeltä rataa olisi paras reitti, koska oikealla oli ison luokan veneet saapumassa ylämerkille ja vasemmalla olisi koko fliitin paskoissa. Punaisella merkillä huomasimme että Olgan etumatkaa oli merkittävästi syöty pois. Lenssillä saimme lisää kiinni ja kun saimme spinnun alas ja käännyimme kohti maalia sivuvastaisessa oli Olgalla vielä 6-8 veneen mittaa etua.
Raivoikas trimmailu ja spiidin houkuttelu kannatti koska välillä saimme etumatkaa kurottua vähintään 0,2-0,3 solmun nopeus erolla. Petri heräsi ja alkoi nostaa kurssia ja peittelemään. Tällä kertaa matka loppui meiltä kesken. Eroa maalissa oli Olgan eduksia alle veneenmitta, kun sitä kisan alussa oli pahimmillaan yli 200 metriä. Jännä miten vaikeaa onkaan ajaa sivuvastaista kovaa. Trimmin haku on todella hankalaa. Ei oikein mitenkään osaa päättää onko genoa liian tiukalla vain löysällä...
Vene kulki siis ihan OK suhteessa Olgaa, mutta ei meistä Charlotan vauhtii ollut mitenkään. Tällaisissa lyhyissä pyrähdyksissä ei vain ole varaa antaa lähdössä tasoitusta. Sen on Olga ymmärtänyt, mutta meillä lienee siinä vielä opitavaa...
Kiitokset miehistölle, kilpailijoille ja järjestäjille. Hauskaa oli.
Oltiin lähdössä radalla kolmen hengen miehistöllä Janin ja Harrin kanssa. Kun oli luvassa kevyttä tuulta en ottanut ongelmaa miehistön yhden hengen vajauksesta. Saaristoradalla on mahdollisuus pärjätä vajaalla miehistölläkin kun manooverit eivät ole niin kriittisiä.
Jani ajoi ja minä hoisin Harrin kanssa kimpassa kaiken muun.
Lähtömerkit olivat taas "hieman" epämääräisiä, kun 5min merkkiä en kuullut. 4min ja 1min ja lähtömerkit sentään kuulin linjan alamerkille (siis se lähempi merkki lautakuntaa). Mitenköhän merkit sattuivat kuulumaan ylämerkille?
Lähdössä olimme ainakin 10s myöhässä linjasta ja aivan liian alhaalla linjalla toisten **skoissa. Olga otti taas loistolähdön ja sai revittyä kaulaa oikein huolella. Me jouduimme odottamaan, että yläpuolen veneet menevät ohi ja alamme saada tuulta. Ensimmäisellä merkillä olimme toiseksi viimeinen.
Saatuamme vapaita tuulia alkoi nousumme ja Olgan raivoisa takaa-ajo. Punaiselta merkiltä spinnu ylös ja heti jiippi ja Meriapinan ohitus tyylikkäästi sisäkautta. Lenssi meni kohtuullisesti. En oikein ymmärtänyt miksi toiset lähtivät leikkaamaa niin rajusti (apina). Jäivät vain lisää suoraan ajajille. Vihreällä merkillä spinnu alas, vene kahvasta ympäri ja kohti punaista poijua.
Päätimme että keskeltä rataa olisi paras reitti, koska oikealla oli ison luokan veneet saapumassa ylämerkille ja vasemmalla olisi koko fliitin paskoissa. Punaisella merkillä huomasimme että Olgan etumatkaa oli merkittävästi syöty pois. Lenssillä saimme lisää kiinni ja kun saimme spinnun alas ja käännyimme kohti maalia sivuvastaisessa oli Olgalla vielä 6-8 veneen mittaa etua.
Raivoikas trimmailu ja spiidin houkuttelu kannatti koska välillä saimme etumatkaa kurottua vähintään 0,2-0,3 solmun nopeus erolla. Petri heräsi ja alkoi nostaa kurssia ja peittelemään. Tällä kertaa matka loppui meiltä kesken. Eroa maalissa oli Olgan eduksia alle veneenmitta, kun sitä kisan alussa oli pahimmillaan yli 200 metriä. Jännä miten vaikeaa onkaan ajaa sivuvastaista kovaa. Trimmin haku on todella hankalaa. Ei oikein mitenkään osaa päättää onko genoa liian tiukalla vain löysällä...

Vene kulki siis ihan OK suhteessa Olgaa, mutta ei meistä Charlotan vauhtii ollut mitenkään. Tällaisissa lyhyissä pyrähdyksissä ei vain ole varaa antaa lähdössä tasoitusta. Sen on Olga ymmärtänyt, mutta meillä lienee siinä vielä opitavaa...
Kiitokset miehistölle, kilpailijoille ja järjestäjille. Hauskaa oli.
Ystävällisin veneily terveisin PR
TervehdysPetri wrote: Hyvä pinnamieshän huomaa aivan kaiken, etenkin jos vihollisveneestä yritetään vakoilla trimmejä!
Nyt en oikein ymmärrä tätä asiayhteyttä...

Olimme vihreällä merkillä aika tasoissa Sea Monkeyn kanssa. Peippasimme itsemme spinnulla sisäpaikalle ja pääsimme vendaamaan veneenmitan edellä. Sivuvastaisella kohti maalia saimme aika hyvän trimmin purjeisiin. Apina alkoi selvästi jäämään, hitaasti mutta varmasti ja samalla saavutimme Olgaa selvällä vauhtierolla. Ethän Petri nukkunut siellä pinnassa vai tarkkailitkö mitä Harald tekee vastaan tullessa???Petri wrote: Sikäli ihan hyvä kuva, kun siinä on tiukkaa Matchia kolmen 1,07 LYS-veneen välillä. Veikeää kyllä oli miten Sea Monkey jäi aika kauas heti kun tuuli yltyi, kaitpa se purjepinta-ala siinä kohtaa sitten ratkaisi voiton Feneitten eduksi.

Ystävällisin veneily terveisin PR
Jooh, ollaan jo opittu tämä homma ja nyt katseltiin silmä kovana lippuja, äänistä välittämättä (jotka muuten eivät olleet synkassa, ääni oli sekuntin ennen lippua jne.).Lähtömerkit olivat taas "hieman" epämääräisiä, kun 5min merkkiä en kuullut. 4min ja 1min ja lähtömerkit sentään kuulin linjan alamerkille (siis se lähempi merkki lautakuntaa). Mitenköhän merkit sattuivat kuulumaan ylämerkille?
Lenssivauhti meillä oli kyllä vähän ihmeellinen, Anneli ja Sea Monkey kulkivat todella paljon kovempaa...ehkä sitten genua jarrutteli, tai sitten ei, ei kellään satu olemaan visiota tuohon?
Heräsi ja heräsi, kyllä sinne taakse vilkuiltiin kokoajan, mutta vasta kun tuuli voimistui, päästiin ajamaan kunnolla. Jos olisi ollut kevyttä keliä loppuun asti, olisit kyllä aika varmasti mennyt ohi, siinä kohtaa vauhtiero oli varmastikin tuo 0,2-0,3 solmua. Jos ei osaa ajaa slööriä, ei siinä paljoa mikään herääminen autaRaivoikas trimmailu ja spiidin houkuttelu kannatti koska välillä saimme etumatkaa kurottua vähintään 0,2-0,3 solmun nopeus erolla. Petri heräsi ja alkoi nostaa kurssia ja peittelemään. Tällä kertaa matka loppui meiltä kesken. Eroa maalissa oli Olgan eduksia alle veneenmitta, kun sitä kisan alussa oli pahimmillaan yli 200 metriä. Jännä miten vaikeaa onkaan ajaa sivuvastaista kovaa. Trimmin haku on todella hankalaa. Ei oikein mitenkään osaa päättää onko genoa liian tiukalla vain löysällä...![]()

Toisaalta en tiedä olisiko mikään matkakaan riittänyt teille, jos tuuli olisi pysynyt tuollaisena, koska te olitte kuitenkin takana ja peittämällä teitä tosissaan niin vaikea sieltä olisi päästä pois. Nyt aloin jo ajamaan kohti poijua parisataa metriä ennen linjaa, koska tiesin että yläpuolelta että enää pääsisi ohi ja alhaalta matka taas pitenisi liikaa.
Last edited by Petri on Thu Aug 21, 2008 10:58 am, edited 1 time in total.
Huomiointia toki helpottaa, jos kameramies sattuu olemaan sellaisessa kulmassa että ison tellarit näkyvät "samassa kuvassa"Panu wrote:TervehdysPetri wrote: Hyvä pinnamieshän huomaa aivan kaiken, etenkin jos vihollisveneestä yritetään vakoilla trimmejä!
Nyt en oikein ymmärrä tätä asiayhteyttä.... Itselläni ei ajaessa ole aikaa katsella ympärille...

Mutta kyllä mä pyrin silti, ehkä epäortodoksisesti, jatkuvasti tarkkailemaan kaikkea ympärillä olevaa, koska mulla informaatiomäärän kasvu helpottaa keskittymistä ja vähentää stressiä.
Tulospalvelin yhä alhaalla, täysin sietämätöntä...joko lähdetään poraamaan reikiä Hakolan veneeseen?