Page 2 of 2
Posted: Thu Aug 14, 2008 10:07 am
by Petri
harald wrote:Ettei teillä ole se perinteinen eli liian pitkät sakkelit ratsastajissa. Sakkeli menee
liian syvään varsinaiseen ratsastajaan lenssillä, ja jiipatessa se jää jumiin.
Voi olla tai olla olematta, ei mulla ole mitään hajua minkälaiset sakkelit pitäisi olla. Jonkun verran olen kannibalisoinut vanhan ison sakkeleita, mutta en nyt millään osaa sanoa ovatko sakkelit eri kokoisia vai eivät.
Jos huomenna kävisi veneellä vaihtamassa sakkelin, niin pitänee tehdä hieman empiiristä tutkimusta asian tiimoilta.
Koita laittaa vaikka nippari sakkelin ympäri niin, ettei se sakkeli uppoa liian
syvään kun tulee työntöä melko suoraan sivusta. Tai teippiä, tai lyhyemmät
sakkelit, tai sellaiset sakkelit joissa on tappi estämässä sakkelin menemistä syvään.
Pitänee kokeilla, ehkä tässä vaiheessa voisi vielä vältellä ratkaisua joka tarkoittaa jokaisen sakkelin vaihtamista
Minulla on sellainen kutina että se ryöstäjäliike niemen purjevälitys on karannut
maasta, kaikki suuret rahat mukanaan. Ja jos vaikka maahan saapuisi vaihto-
varasto on varmaan niin tyhjä tällä hetkellä että hän makailee hissukseen eikä
lähde lahj^Wmyymään purjeita vähään aikaan.
Vähän sama fiilis mullakin, kaikkihan tietävät että Italia on erinäisten rikollisorganisaatioitten luvattu maa ja missäpäs se Don Niemi sitten lomailee, niin!
Posted: Thu Aug 14, 2008 10:56 am
by harald
Tuosta OCS-tilanteesta jolloin lautakunta ei anna äänimerkkiä:
Racing Rules of Sailing, 29.1 Individual Recall:
When at a boat’s starting signal any part of her hull, crew or equipment is
on the course side of the starting line or she must comply with rule 30.1,
the race committee shall promptly display flag X with one sound.
... ...jne.
(Boldaus minun)
ISAF Case book, Case 31:
Sportsmanship and the Rules
CASE 31
When the correct visual recall signal for individual recall is made but the
required sound signal is not, and when a recalled boat in a position to hear
a sound signal does not see the visual signal and does not return, she is
entitled to redress. However, if she realizes she is over the line she must
return and start correctly.
Ihan loogista sinänsä että kaikilla pitää olla mahdollisuus korjata virheensä.
Posted: Thu Aug 14, 2008 11:42 am
by jaoksman
Teillä tuon WHC:n tulospalvelu toimii kadehdittavan nopeasti.
Täällä odotellaan vielä viime tiistaisen Viittakari Cupin tuloksia
t. Jari
Posted: Thu Aug 14, 2008 14:13 pm
by harald
harald wrote:
Aika hienoja kryssikulmia. PItäisi varmaan mitata kulma
edit: Alle 80 ° kulmia ja jopa 76° pohjaan nähden ei ole huonoa.
Mittailin vähän, ja 75° pohjaan nähden. Ehkä se ykkönen ei ollutkaan väärä
valinta...

Posted: Thu Aug 14, 2008 14:40 pm
by harald
Ja nopeuskin on ollut targeteissa, eli 5,5kn kryssillä, paitsi se eka missä piinattiin
loppua kohden.
edit: oikea tiedosto josta siivottu satamasta lähtö sekä maaliintulon
jälkeinen osa.
Posted: Fri Aug 15, 2008 21:15 pm
by Olli
Petri wrote:
Minulla on sellainen kutina että se ryöstäjäliike niemen purjevälitys on karannut
maasta, kaikki suuret rahat mukanaan. Ja jos vaikka maahan saapuisi vaihto-
varasto on varmaan niin tyhjä tällä hetkellä että hän makailee hissukseen eikä
lähde lahj^Wmyymään purjeita vähään aikaan.
Vähän sama fiilis mullakin, kaikkihan tietävät että Italia on erinäisten rikollisorganisaatioitten luvattu maa ja missäpäs se Don Niemi sitten lomailee, niin!
Tällaiset huhut ovat varsin vahingollisia perheen liiketoiminnalle, ja niiden levittäminen on syytä lopettaa, jos haluaa nukkua yönsä ilman hevosen päitä
