Page 2 of 2

Posted: Thu Sep 13, 2007 11:19 am
by harald
Taitaa se -0.01 LYS-hyvitys genoan jättämisestä toimia myös kohtuullisesti.
Äkkiä laskettuna meidän korjattu aika olisi ollut 1:29:49 fokka-LYSluvulla,
mikä olisi nostanut meidät kakkoseksi 12s Helmen taakse.

Code: Select all

3600s + (60*24)s + 44s = 5084s
5084s * 1.06 = 5389s
5389s-3600s = 1789s
1789s/60s = 29min
1789s-(60*29min) = 49s 

Posted: Mon Sep 17, 2007 15:48 pm
by harald
Mielenkiintoista, vertasin kaikkien osakilpailujen pikkuluokan nopeimman veneen
tasoitettua aikaa ison luokan aikoihin ja yhtä lukuunottamatta pikkuluokan
veneellä oli parempi tasoitettu aika.

Posted: Mon Sep 17, 2007 16:09 pm
by Jan
Tasaisempi kilpailu veneiden välillä antaa paremmat ajat. Manööverien määrä on myös aikamoinen mistä pienemmät "helpommat" veneet saavat hyötyä? Vai pitäisikö nostaa jonkun venetyypin Lys? :roll:

Posted: Mon Sep 17, 2007 16:28 pm
by Guest
harald wrote:Mielenkiintoista, vertasin kaikkien osakilpailujen pikkuluokan nopeimman veneen
tasoitettua aikaa ison luokan aikoihin ja yhtä lukuunottamatta pikkuluokan
veneellä oli parempi tasoitettu aika.
Aika paljon tuohon vaikuttanee lähtöaika. Isot lähtevät usein jo selkeästi tyynempään keliin. Meillä (ESF) molemmat luokat lähtevät yhtäaikaa ja kauden kokonaisvoittotilasto oli 13-4 isolle luokalle.

Ehkä teillä on myös on kovempi taso pienessä luokassa kuin suuressa? Ja sitten siellä on FE, joka hyötyy selkeästi kovasta tuulesta (joita riitti keskiviikkoisin), toisin kuin pienet veneet yleensä.

Meillä taitaa olla kärjen osalta aikalailla sama taso molemmissa luokissa. Kun veneeni on luokkarajalla, laskin huvikseni miten olisi käynyt, jos olisinkin ollut pienessä luokassa. Sijoitus sarjassa olisi ollut se sama 3., mutta kärki olisi ollut lähempänä pisteissä ja pari osakilpailuvoittoakin olisi tullut (isossa tuli vain useampi 2. sija)

Joakim