Tuolle lisätilalle on hyvinkin löytynyt järkevää käyttöä, eikä poikkilaipion madallus + välipohjan teko nyt ollut mun mielestä iso modifikaatio, meniköhän tuon tekemiseen iltapäivä. Tuohon saa varastoitua aika paljon kamaa, esmes purjesäkit (G1, G3, MF ja spinnu menevät kaikki) tai muutaman urheilukassin, joten tuo kyl ihan kouriintuntuvan lisätilan veneeseen.
Painon osalta riippuu hirveästi akkukapasiteetista, ihan hyvin vois kisatessa tehdä niin että jättäis akut vähemmälle, niin koko moottoripaketin paino alittais diesel-kokonaisuuden. Meillähän on noita akkuja nyt raskaimman jälkeen, 80kg yhteensä. Ja ihan tyhjänä ei dieselilläkään auta avomerellä kisata, 2010 Suursaaressahan monella oli ongelmia polttoaineen vaahtoamisen kanssa tyhjässä tankissa

Potkurina meillä on taittolapainen Flex-O-Fold, joten lisävastusta Yanmariin nähden ei paljoa tule. Potkuri on hiukan isompi, joten siitä tulee vähän, mutta toisaalta vetolaite on hoikempi joten arvelisin punttien olevan tasan. Mitään teknistä estettä ei oo sillekään että asentaisi tuohon yhtä pienen rusetin kuin 1GM yhteydessä on, toki hyötysuhteessa ja etenkin paikaltaan käytettävissä olevassa työnnössä häviäisi. Jopa potkurilataus toimii taittolapaisella, tosin se vaatii 6kn vauhtia joten FE:llä ei kovin usein pääse hyödyntämään. Kiinteälapaista tuonne ei tosiaankaan kannata, vaikka saisi hiukan paremman hyötysuhteen niin ero hyvään taittolapaan ei ole mahdoton, ja toisaalta purjehtiessa vastuslisä on järkyttävä. Tää nyt on kuitenkin purjevene, jossa on apumoottor eikä päinvastoin

Toi on totta et hinta ei toistaseks kilpaile dieselin kanssa. Toisaalta jos kilpailis niin se olis kyl aika hämmentävää, kuitenkin verrataan pienvalmistettua uutta tekniikkaa perinteiseen, jo vuosikymmeniä teollisessa massavalmistuksessa olleeseen.