kannen tiivisteistä

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Taitaapi olla niin että minulla on mennyt valuuttavaihdoksen yli hinnat sekaisin. Eli uuden kannen
hinta oli varmaan jotain 5 kmk kohdalla eikä 500 €. Eli jotain 800€ uudesta kannesta kuullostaa
"oikealta" mutta tuo Riitan 1 k€ on liikaa mielestäni.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
riitta
alokas
Posts: 7
Joined: Fri Oct 03, 2003 09:40 am
Location: Jollas

Post by riitta »

harald wrote:Taitaapi olla niin että minulla on mennyt valuuttavaihdoksen yli hinnat sekaisin. Eli uuden kannen
hinta oli varmaan jotain 5 kmk kohdalla eikä 500 €. Eli jotain 800€ uudesta kannesta kuullostaa
"oikealta" mutta tuo Riitan 1 k€ on liikaa mielestäni.
Kysäsin Leeveltä, vanhempi herra, heitti et noin 1KEUR,mutta ehkä mulle laitettiin nais ja blondilisää tai sit laski varaosatkin,yrittää aina myydä uutta konetta tietty ;)
rpuustin
kokelas
Posts: 224
Joined: Mon Feb 17, 2003 16:25 pm

Kannes tiivisteistä

Post by rpuustin »

Hei,

törmäsin vuosi sitten samaan asenteeseen Leeveneessä. Päätin olla uusimatta konetta syksyllä ja keväällä muutaman ajon jälkeen lukuisten kuumenemishälytysten jälkeen päädyin kannen vaihtoon. Ja se kannatti koska kannen jäähdytyskanavat olivat aivan piripintaan saakka täynnä töhnää 19 vuoden käytön jäljiltä. Puhdistus ja koeponnistus olisi saattanut auttaa, mutta n. 1000 Euron kustannuksesta kannen ja tiivisteen hinta oli yli puolet joten päädyin tähän vaihtoehtoon. Onpahan nyt Charassa ainakin 20:ksi vuodeksi tältä osin toimiva moottori.
Eikä muuten tarvinnut vaivata päätänsä koko kesänä moottorin ylikuumenemisella.

Toki moottorin vaihto oli mielessä, koska onhan 1000 Euroa sentään n. viidesosa uuden moottorin hinnasta, mutta kyllä säästyneillä n. 4000 EUR:lla peittää mukavasti muita kustannuksia.
Raimo Puustinen (WAFI)
FE-741
S/Y Chara
L-7414
Post Reply