MB2 50S varaosat

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Vieras

MB2 50S varaosat

Post by Vieras »

Olen tuore FE 74:n omistaja :D ja purtiloni on varustettu Volvo Pentan MB2 50S moottorilla. Valmistajan (VP) varaosaluetteloista ei moista vehjettä enää löydy. Sen verran olen jo saanut selville, että moottori on ilmeisesti rakenteeltaan sama kuin Hondan BF6 ja varaosat ilmeisesti käyvät ristiin. Lähinnä kiinnostaa vetolaitteen osat, erityisesti vesipumpun roottori tai mikäsenytonnimeltään. Eli saako niitä vielä jostain ???
Artsi
luti
Posts: 662
Joined: Fri Sep 07, 2007 08:12 am
Location: Naantali
Vene: Daniela

Post by Artsi »

Terve.
Mulla on samanlainen osina kellarissa odottamassa aikaa, kun biopolttoaineesta tulee polttoöljyä halvempaa. Sitten kokoan sen ja laitan kasikolmoseen dieselin tilalle, niin saadaan painosta about 60 kg pois!
Varaosia löytyy, koska kone tosiaan on Honda. Muistaakseni Volvo Pentan sivuilta löytyy huoltopisteiden osoitteet. Kannatta kysellä niistä.
terv. Artsi
jarno

sama

Post by jarno »

Ajattelin tuolla hondalla nyt ajella mahdollisimman pitkään ja vertailla ruoronleikkurin kulutusta veneilyyn. FE/74. :shock:
Hannu
alokas
Posts: 36
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:42 am
Location: Espoo

Linkki

Post by Hannu »

Vieras

Post by Vieras »

http://personal.inet.fi/yritys/venetauriainen/

Eli Vene-Tauriainen Lahdessa- niillä oli ainakin vielä kuukausi sitten pari sellaista vesipumpun roottoreita jäljellä.
Artsi
luti
Posts: 662
Joined: Fri Sep 07, 2007 08:12 am
Location: Naantali
Vene: Daniela

Post by Artsi »

Biltemasta näyttää löytyvän juoksupyörä malleihin MB 18 f ja 20 a,b,c numerolla 25-200. Kannatta ottaa malli mukaan ja käydä vilkaisemassa sieltä, onko samanlainen. Tosin nuo Bilteman tuotteet eivät ole kaikkein luotettavimpia. Mulle kertoi turkulainen huoltokorjaaja ( en muista firman nimeä), että maahantuojan (Honda) kautta saisi vielä kaikkia moottorin osia, mutta vetolaiteosista ei ole mitään tietoa.
terv. Artsi
Post Reply