Kauhuajatus, mitä jos tosi kevyessä kisassa potkuri on jäänyt sellaiseen
asentoon että lavat aukeavat? Onko edes mahdollista?
Lavathan ovat toisiinsa yhdeydessä, ei ne kai itsestään voi aueta?
Putting a small scratch mark on your prop shaft to indicate when the blades won''t droop won''t cost anything and WILL help your speed. Ensuring the blades are properly closed this way may also prevent the prop from spinning while under way, which can damage some transmissions.
harald wrote:Kauhuajatus, mitä jos tosi kevyessä kisassa potkuri on jäänyt sellaiseen
asentoon että lavat aukeavat? Onko edes mahdollista?
Lavathan ovat toisiinsa yhdeydessä, ei ne kai itsestään voi aueta?
Putting a small scratch mark on your prop shaft to indicate when the blades won''t droop won''t cost anything and WILL help your speed. Ensuring the blades are properly closed this way may also prevent the prop from spinning while under way, which can damage some transmissions.
Moi,
ei niiden pitäisi aueta. Mutta asennolla on väliä. Meillä on merkki akselissa, ja ennen starttia aina väännetään potkurit oikeaan asentoon. Oikeasta asennosta voi sitten kiistellä.
Tämä on "kauneussäätöä" taittolapaisilla, mutta annas olla jos on kaksilapainen kiinteä potkuri. Siinä sitten ollaankin jos se on väärässä asennossa.