Plotterin paikka

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Cage
Hallitus
Posts: 954
Joined: Fri Feb 03, 2012 14:40 pm
Location: Espoo
Vene: Estelle

Plotterin paikka

Post by Cage »

Feneessä plotterille ei kovin paljon hyviä paikkoja meinaa löytyä. Jotenkin tuntuisi että paras paikka olisi kulkuaukon päällä (tai jopa radikaalisti kulkuaukon luukun päälle kiinnitetty niin että liikkuu sen muakan). Olen kuullut kommentteja että se olisi siinä näkyvyyden esteenä, mutta jotenkin tuntuu etten kyllä itse paljoa siitä välistä oikein ikinä tihrusta, koska joko ollaan niin kallellaan ettei siitä mitään näe tai jos vaikka koneella ajaa, niin purje on puomilla enemmän edessä ja itse kuitenkin itstun siinäkin tapauksessa pääsääntöisesti laidalla kaiteeseen nojaillen.

Kaipaisin siis kokemuksia heiltä, joilla plotteri on tai ollut siinä luukun yläpuolella.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
jil83
kokelas
Posts: 62
Joined: Mon Nov 19, 2018 20:31 pm
Vene: Pikku Myy

Re: Plotterin paikka

Post by jil83 »

On mielestäni ollut hyvä paikka. Mulla tosin ei ole kokemusta muista paikoista :D

Ei ole tiellä tai estä näkyvyyttä. Yksin ajaessa olisi parempi, jos olisi lähempänä pinnaa.
s/y Pikku Myy : FIN-2039
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11045
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Plotterin paikka

Post by harald »

Minulla se on tuolla, mutta kyllä se on tiellä kun ajaa koneella ja istuu laidassa ja haluaa katsoa vinosti eteen. Ja kryssillä haittaa jos haluaa katsoa onkoa veneitä toisella halssilla tulossa vastaan. Ei parempaakaan paikkaa ole. Minulla se on putkessa joka on tartuntakahva luukun yläpuolella (pädi + teline).
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
hankki
alokas
Posts: 24
Joined: Thu Sep 19, 2019 10:39 am
Location: Helsinki
Vene: Ghibli

Re: Plotterin paikka

Post by hankki »

Mulla on ysituumainen kulkuaukon luukun takareunassa siten, että plotterin teline on ensin kiinni ohuessa apurimassa ruuveilla ja sitten rima jykevällä velcrolla kiinni liikkuvassa luukussa. Velcro toimii sulakkeena, mikä on jo pari kertaa osoittautunut hyväksi kun onhan tuo iso kapistus oikeasti tuossa vähän tohinan tiellä. Johtojen vienti liikkuvaan luukkuun on vähän ruma ja teline rajoittaa hieman luukun avautumaa, mutta on se ihan kelpo ratkaisu ollut.

Koitin myös kiinnitystä kulkuaukkoon sujautettavalla apulevyllä, jossa on plotterin mentävä aukko. Ihan mahdoton, kun sisälle kuitenkin tulee menoa ja levy on sitten pahasti tiellä.
Cage
Hallitus
Posts: 954
Joined: Fri Feb 03, 2012 14:40 pm
Location: Espoo
Vene: Estelle

Re: Plotterin paikka

Post by Cage »

hankki wrote: Fri Mar 22, 2024 13:47 pm Koitin myös kiinnitystä kulkuaukkoon sujautettavalla apulevyllä, jossa on plotterin mentävä aukko. Ihan mahdoton, kun sisälle kuitenkin tulee menoa ja levy on sitten pahasti tiellä.
Kyllä, juuri näin. Ja sama jos laittaa kääntyvällä telineellä kulkuluukun laidasta, silloinkin estää kyllä kulkua (tämä ratkaisu muutenkin vähän huono, koska oikein kovalla sateella ja jos vielä perästä, niin haluaa laittaa luukut kiinni kokonaan ja plotteri jää sitten niiden taakse ja vaikka on pleksiä, niin ei sitä oikein näe tai pysty operoimaan).
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
Post Reply