olpalon wrote: ↑Mon Oct 19, 2020 13:34 pm
Tuo Sail Racerin appi ja Inkdisplay olisi kyllä mielenkiintoinen kombo, koska itse appia voi pyörittää vaikka kännykällä ja on vedenkestävyydet yms jne:t jo valmiina. Tuolla zydeemillä ei ilmeisesti voi valita vain muutamaa dataa näyttöön mahdollisimman isolla vaan kompassiruusu on aina mukana.
Sailmonin Navdesk näyttäisi vastaavan tähän datahaasteeseen.
Mads otti Garminia, kai se kelpaa sitten meillekin? Tuossa toisessa ketjussa missä käsitellään tuulimittareita on esimerkkejä garminpaketeista jotka mielestäni ovat fiksuja.
harald wrote: ↑Mon Oct 19, 2020 18:38 pm
Mads otti Garminia, kai se kelpaa sitten meillekin? Tuossa toisessa ketjussa missä käsitellään tuulimittareita on esimerkkejä garminpaketeista jotka mielestäni ovat fiksuja.
Ai niin, unohdin, että kaikki on jo käsitelty vähintään kertaalleen.
Onkohan tuon yhdistelmäanturin ja Garminin erillisten välillä merkittävää eroa käytännön toimivuudessa tai luotettavuudessa?
50e kalliimmalla näyttäisi saavan 43mm erillisanturiversion (https://www.marnela.com/product/7014-01248-60 tai https://veneilijanverkkokauppa.fi/fi/pr ... 0-01248-60), ja vähän kahden vaiheilla kumpi olisi parempi vaihtoehto, nuo ovat ainakin päällepäin samannäköisiä kuin vanhat Nexus/Silva-anturit. Piuhaan vain tulee NMEA2000-muunnin väliin.
Toisaalta ainakin tähän mennessä vastaantulleissa ei-Garmin -lokeissa tuntuisi olevan samanlaisella kapealla siipipyörällä varustettu Airmarin anturi, joten voisi kuvitella että muillakin olisi tarjolla leveälapaisempaa jos se olisi huomattava kilpailuetu.
Vaikea sanoa. Olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon 43 mm malliin, pitää kalibrontinsa hyvin. Yksi meni tosin rikki joskus 2006 viron mestaruuskisoissa, jolloin ne ajettiin ilman lokia
Silmiini ei ole kyllä sattunut testiä, missä olisi testattu tällaisten anturien tarkkuutta tjms.
Mads mainitsi uusimmassa videossaan että hänen anturissaan on vielä jotkut kiihtyvyysanturit. Onkohan noissa kaikissa yhdistelmäantureissa?
Ei taida olla noissa DST800-antureissa joita nuo paketit näyttävät sisältävän vaan vasta tuossa päivitetyssä DST810-versiossa, joka näyttää jotain myös kännykässä bluetoothin yli.
Näköjään samaan syssyyn nopeuttakin raportoidaan 5Hz taajuudella siinä missä DST810 jää yhteen hertsiin, kai'un päivitysnopeus on molemmissa 1Hz.
Garminin NMEA2000-palikka GST10 tarjoaa näköjään 5Hz, joten ainakin siinä kohtaa näissä on näköjään jotain eroakin - GDT43 näköjään yltää 235m siinä missä Airmar jää 100m sikäli mikäli noissa syvyyksissä sillä on enää mitään merkitystä.
harald wrote: ↑Tue Oct 20, 2020 16:09 pm
Vaikea sanoa. Olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon 43 mm malliin, pitää kalibrontinsa hyvin. Yksi meni tosin rikki joskus 2006 viron mestaruuskisoissa, jolloin ne ajettiin ilman lokia
Silmiini ei ole kyllä sattunut testiä, missä olisi testattu tällaisten anturien tarkkuutta tjms.
Mads mainitsi uusimmassa videossaan että hänen anturissaan on vielä jotkut kiihtyvyysanturit. Onkohan noissa kaikissa yhdistelmäantureissa?
Mads pääsee kohta varsinaiseen asiaan, eli DataJormailuun käsiksi,
Kiitoksia. Manuaali on saanut olla vielä aika rauhassa, joten en vielä tiedä mitä kaikkea kivaa/turhaa sieltä löytyy. Kaikki tuuleen liittyvä data on vielä ostoslistalla.
Mulla oli Airmar DST800 Lisbethissä ehkä kolme kautta. Olihan se herkkä likaantumaan, mutta niinhän ne muutkin. Mulla ei ollut sen kanssa muita ongelmia, mutta uusilla omistajilla hajosi siitä kaiku kuukauden jälkeen. Sen johdosta kun tuota googlailin, niin onhan noissa ollut luvattoman paljon ongelmia.