Aika tiiviin paketin aion kyllä tehdä tuosta konehuoneesta, paremman äänenvaimennuksen toivossa. Kyllä siihen ilmakanavatkin tulee, mutta rakennan siis kanavia joissa vaimennusta. Tällä hetkellä konehuone on vaimentamaton, ja isot raot on joka puolelle. Samalla pitää muistaa laminoida se konetilan taaimminen laipio kiinni sitloodan pohjaan että pääsee siitä nitinästä aallokossa eroon.
Tuli vähän pestyä ja tutkittua konetta. "Hiekkaa" tai siis valuraudan hippusia tuli jonkun verran ulos. Kanavat eivät olleet pahasti tukossa, termari oli jumissa niin että siinä oli pieni rako. Johtosarjassa oli sekä öljynpaineen että lämpötilavaroituksen johdot poikki. Öljyn paineputket pahasti ruosteessa, onneksi eivät ole puhjenneet.
Merivaihteessa oli öljyä. Se oli hyvän näköistä joten 20 vuoden päästä katsotaan sitten seuraavan kerran niitä.
Kansi oli mielestäni hyvän näköinen. Pitäisikö viedä jonnekin tarkastettavaksi, onko ehdotuksia? Joku paikka joka vähän tuntee näitä.
Pakokäyrän sisäputki vuosi ihan vähän vettä. Taisin pelastua pahimmalta koska avasin tämän ajoissa? Jos pakokäyrä vuotaa menee kohta pakoventtilin päälle merivesi, ja loppu lähestyy kovaa vauhtia. Kannattaisi tarkastaa tuo pakokäyrä parin vuoden välein mielestäni. Ottaa irti, tukkii vesiletkun reiän ja täyttää välitilan vedellä. Jos vettä tihkuu niin pakokäyrä vaihtoon. Taidan tilata jenkeistä uuden:
https://www.exhaustelbow.com/
Tilasin ebaystä sellaiset sormin kiristettävät ruuvit vesipumppuun.