LM 2016
Onko kenelläkään tietoa miten HSRM normaalisti ilmoittaa purjehdittavan radan? Vaihtoehtoja on 9 kpl. Ilmoitetaankohan lipuilla tai kyltillä? Jos lipulla, niin sitten on sekä luokkalippuna että ratalippuna K käytössä ja lähdöille oleellinen I myös.
Ei oo ordereissa mainintaa myöskään siitä, että onko edellisen luokan lähtö seuraavan luokan varoitusmerkki.
Saa nähdä minkälaiseksi lippusulkeiseksi menee, mutta ilmeisesti hyvä pitää RC:n vene hyvin näkyvissä koko ajan.
Ei oo ordereissa mainintaa myöskään siitä, että onko edellisen luokan lähtö seuraavan luokan varoitusmerkki.
Saa nähdä minkälaiseksi lippusulkeiseksi menee, mutta ilmeisesti hyvä pitää RC:n vene hyvin näkyvissä koko ajan.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
Kannattaa näköjään seurata regatan sivuja. Purjehdusohjeisiin tullut lisäyksiä ja tarkennuksia. Oletan, että vastaus ekaan kysymyseesi on "1.3. Ratamerkit liitteen 1 mukaan annetaan tauluilla, joissa musta teksti valkoisella pohjalla."Cage wrote:Onko kenelläkään tietoa miten HSRM normaalisti ilmoittaa purjehdittavan radan? Vaihtoehtoja on 9 kpl. Ilmoitetaankohan lipuilla tai kyltillä? Jos lipulla, niin sitten on sekä luokkalippuna että ratalippuna K käytössä ja lähdöille oleellinen I myös.
Ei oo ordereissa mainintaa myöskään siitä, että onko edellisen luokan lähtö seuraavan luokan varoitusmerkki.
Saa nähdä minkälaiseksi lippusulkeiseksi menee, mutta ilmeisesti hyvä pitää RC:n vene hyvin näkyvissä koko ajan.
Lippujen oletan olevan hieman normaalia (20x30cm) isommat eli luulisi niiden näkyvän kauempaakin
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
asalovuo wrote:Kannattaa näköjään seurata regatan sivuja. Purjehdusohjeisiin tullut lisäyksiä ja tarkennuksia. Oletan, että vastaus ekaan kysymyseesi on "1.3. Ratamerkit liitteen 1 mukaan annetaan tauluilla, joissa musta teksti valkoisella pohjalla."Cage wrote:Onko kenelläkään tietoa miten HSRM normaalisti ilmoittaa purjehdittavan radan? Vaihtoehtoja on 9 kpl. Ilmoitetaankohan lipuilla tai kyltillä? Jos lipulla, niin sitten on sekä luokkalippuna että ratalippuna K käytössä ja lähdöille oleellinen I myös.
Ei oo ordereissa mainintaa myöskään siitä, että onko edellisen luokan lähtö seuraavan luokan varoitusmerkki.
Saa nähdä minkälaiseksi lippusulkeiseksi menee, mutta ilmeisesti hyvä pitää RC:n vene hyvin näkyvissä koko ajan.
Lippujen oletan olevan hieman normaalia (20x30cm) isommat eli luulisi niiden näkyvän kauempaakin
Tervehdys
Tuo ratakuvaushan on aika hassu taikka vähintäänkin epätäydellinen. Sekä Outer loop ja Inner loop radoissa purjehdittaessa 3 kierrosta ei ole maalia ollenkaan, toisin kun ajettessa vain 1 tai 2 kierrosta. Miten tulokset tällöin muodostuvat, ei ohjeista selvinnyt. Tyyli varmaan ratkaisee voittajan...
Ystävällisin veneily terveisin PR
Ja tulokset:
Ja linkki: http://www.helsinkiregatta.fi/download? ... ICAtveCCgw
ps. Saaks tätä phpBB:tä muuten tottelemaan tabeja mitenkään?
Code: Select all
Sailed: 4, Discards: 1, To count: 3, Entries: 7, Scoring system: Appendix A
Rank Boat R1 R2 R3 R4 Total Nett
1st Charlotta 1.0 1.0 1.0 (DNC) 11.0 3.0
2nd Lilie (3.0) 2.0 2.0 1.0 8.0 5.0
3rd Merelli 2.0 3.0 (4.0) 2.0 11.0 7.0
4th Melissa 4.0 (6.0) 5.0 3.0 18.0 12.0
5th Subbota (6.0) 4.0 6.0 4.0 20.0 14.0
6th Anneli (7.0) 7.0 3.0 5.0 22.0 15.0
7th Estelle 5.0 5.0 (7.0) 6.0 23.0 16.0
ps. Saaks tätä phpBB:tä muuten tottelemaan tabeja mitenkään?
Hyvät oli kisat, kiitos kaikille. Haraldille onnittelut voitosta. Me ei päästy edes iskuetäisyydelle. Venevauhti kryssillä on tod huono ja hävittiinkin siinä haraldille ja muille. Lenssillä sitä vastoin vauhti hyvä. Mastossa aiempia vuosia enemmän rakea ja ylävantit tiukemmalla, mutta eipä vauhti siitä ole mihinkään parantunut. En oikein tiedä että mitä kannattais vielä kokeilla (jos uusia purjeita ei lasketa)..
Erityiskiitos muuten herrasmiesasenteesta ja rehdistä kilpailuhengestä Merellin kipparille Antille. Me unohdettiin katsoa mikä rata pitää kiertää viimeisessä startissa, mutta Antti neuvoi ystävällisesti kun huudettiin neuvoa ekalla kryssillä. Taidan olla oluet velkaa
T. Ville
Erityiskiitos muuten herrasmiesasenteesta ja rehdistä kilpailuhengestä Merellin kipparille Antille. Me unohdettiin katsoa mikä rata pitää kiertää viimeisessä startissa, mutta Antti neuvoi ystävällisesti kun huudettiin neuvoa ekalla kryssillä. Taidan olla oluet velkaa
T. Ville
- harald
- Hallitus
- Posts: 11047
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kun kerran kisan alusviikolla oli lomaa tuli pestyä vene sekä alta että päältä torstaina. Pohja oli todella likainen ja limainen. Tuntui siltä kuin painepesurista tuli pohjavärin väristä väriä, eikä vettä kun sillä veteli. Samalla tuli muuten siivottua venettä ja tyhjennettyä kaikesta ei-katsastusvarusestista. Taas oli auto takapenkit kaadettuna kattoon asti täys. Kaikkea sitä vaivihkaa näköjään kertyy.
Lauantaina tiedettiin että tuuli tulee kääntymään vastapäivään, ja tätä seurattiin melkein tunti ennen lähtöä. Tuuli oskilloi noin 10-15 minutin sykleissä, ja kääntyi joka syklin jälkeen vähän enemmän vasemmalle. Me saatiin tässä oikea lähtöpaikka valittua, ja seurannan ansioista otettiin siftitkin just niin kuin ne pitäisi ottaa. Kaulaa tuli nopeasti ja paljon muihin nähden.
Tyhjä vene, jossa puhdas pohja oli todella helppo trimmata. Sen kun veti skuutit sisään ja ajoi, niin vauhti ja höjdi oli mielettömän hyvä.
Lauantain lähtö oli meidän kauden ensimmäinen. Pari pikkujuttua lukuunottamatta oli kuitenkin homma niin hyvin hanskassa manööverit mukaanlukien että hyvin mielin pystyi kisaamaan. Vietämme 15 v juhlavuotta Ponen kanssa ensi vuonna, ja rutiinia alkaa olemaan sen verran että aivan pikkujutuista ei vauhti tai höjdi enää kärsi. Fredakin on ollut meidän kanssa monta vuotta niin toiminnasta ei huomannut yhtään että olimme "ensikertalaisia".
Sunnuntain gameplan oli voittaa eka kisa, ja lähteä luvatuista ukkospuuskista kotiin varustelemaan venettä maanantai lomalähtöä varten. Tässä onnistuttiin, vaikka lähdön saaminen aikaan oli todella suuren tuskan takana. Aamulla oli tuulen suunta 190°, ja kun lähtö saatiin aikaan jotain 340°. Tuollainen pikkuhiljainen kääntymä on kyllä vaikea kaikille.
Itse kisassa ei muuta mainittavaa kuin että tuuli kääntyi vähän ennen lähtöä 20-30° vasemmalle, ja päätimme ottaa lippupään. Saimme tämän vielä melko hyvällä separaatiolla seuraavaan veneeseen, joten tosi nopeasti tuli mahdolliseksi crossata fleetti. "If you can cross the fleet, you should" tuli mieleen. Tästä hieno purjehdus radan läpi ja kotimatkalle.
Kiitos kaikille, oli mukavaa kisata taas. Pitää keksiä vähän lisää vauhtia taas kaikille niin kisaamisesta tulee vieläkin kivempaa.
Jäin ihmettelemään lautakuntaveneen toimintaa tänään. Vain kaksi henkilöä veneessä, 120 venettä radalla ja miksi ihmeessä tällä veneellä pitää laittaa lähtöviivan toinen pää itse? Samaan aikaan alueella pörrää toinen isompi vene, Busteri sekä Media että Jury venettä toimettomina. Eikö edes yhtä venettä olisi voitu laittaa lähtöviivan toista päätä laittamaan?
No, puolustukseksi täytyy sanoa että jos olisivat saaneet sen radan nopeammin asetettua olisi sitä saanut AP:n alla kääntää joka tapauksessa joten eipä tuo nyt vaikuttanut kovinkaan paljoa loppujen lopuksi.
Sääolosuhteissa joissa on odotettavissa suuria siftejä kuten nyt (ukkos- ja sadelueita) on kyllä aikamoinen riski ottaa inner- ja outer loop radat käyttöön. Radan kääntäminen muodostuu aika mahdottomaksi. Olisiko ollut parempi järjestää ihan normaali kryssi- lenssirata jossa lautakunta noin 1/4 - 1/3 alamerkin yläpuolella mutta kahdella radalla?
Liputus ei mennyt sääntöjen mukaan. Kello toimi ilmeisesti niin, että edellisen luokan lähdön lähtö oli seuraavan luokan varoitus mutta tästä ei mainittu mistään. Mutta liput nousivat sitten sen mukaan kuin niitä ehdittiin nostamaan. Lipun liike on kuitenkin säännöissä se, joka määrää. Käsien puute?
Toivoisin hartaasti että vastaisuudessa kilpailujen ilmoitustaulut olisivat netissä, ihan ilmaistuna virallisesti. Eikä niin, että joku facebook-päivitys on osa kilpaohjetta!
Päässä soi Go west!
Lauantaina tiedettiin että tuuli tulee kääntymään vastapäivään, ja tätä seurattiin melkein tunti ennen lähtöä. Tuuli oskilloi noin 10-15 minutin sykleissä, ja kääntyi joka syklin jälkeen vähän enemmän vasemmalle. Me saatiin tässä oikea lähtöpaikka valittua, ja seurannan ansioista otettiin siftitkin just niin kuin ne pitäisi ottaa. Kaulaa tuli nopeasti ja paljon muihin nähden.
Tyhjä vene, jossa puhdas pohja oli todella helppo trimmata. Sen kun veti skuutit sisään ja ajoi, niin vauhti ja höjdi oli mielettömän hyvä.
Lauantain lähtö oli meidän kauden ensimmäinen. Pari pikkujuttua lukuunottamatta oli kuitenkin homma niin hyvin hanskassa manööverit mukaanlukien että hyvin mielin pystyi kisaamaan. Vietämme 15 v juhlavuotta Ponen kanssa ensi vuonna, ja rutiinia alkaa olemaan sen verran että aivan pikkujutuista ei vauhti tai höjdi enää kärsi. Fredakin on ollut meidän kanssa monta vuotta niin toiminnasta ei huomannut yhtään että olimme "ensikertalaisia".
Sunnuntain gameplan oli voittaa eka kisa, ja lähteä luvatuista ukkospuuskista kotiin varustelemaan venettä maanantai lomalähtöä varten. Tässä onnistuttiin, vaikka lähdön saaminen aikaan oli todella suuren tuskan takana. Aamulla oli tuulen suunta 190°, ja kun lähtö saatiin aikaan jotain 340°. Tuollainen pikkuhiljainen kääntymä on kyllä vaikea kaikille.
Itse kisassa ei muuta mainittavaa kuin että tuuli kääntyi vähän ennen lähtöä 20-30° vasemmalle, ja päätimme ottaa lippupään. Saimme tämän vielä melko hyvällä separaatiolla seuraavaan veneeseen, joten tosi nopeasti tuli mahdolliseksi crossata fleetti. "If you can cross the fleet, you should" tuli mieleen. Tästä hieno purjehdus radan läpi ja kotimatkalle.
Kiitos kaikille, oli mukavaa kisata taas. Pitää keksiä vähän lisää vauhtia taas kaikille niin kisaamisesta tulee vieläkin kivempaa.
Jäin ihmettelemään lautakuntaveneen toimintaa tänään. Vain kaksi henkilöä veneessä, 120 venettä radalla ja miksi ihmeessä tällä veneellä pitää laittaa lähtöviivan toinen pää itse? Samaan aikaan alueella pörrää toinen isompi vene, Busteri sekä Media että Jury venettä toimettomina. Eikö edes yhtä venettä olisi voitu laittaa lähtöviivan toista päätä laittamaan?
No, puolustukseksi täytyy sanoa että jos olisivat saaneet sen radan nopeammin asetettua olisi sitä saanut AP:n alla kääntää joka tapauksessa joten eipä tuo nyt vaikuttanut kovinkaan paljoa loppujen lopuksi.
Sääolosuhteissa joissa on odotettavissa suuria siftejä kuten nyt (ukkos- ja sadelueita) on kyllä aikamoinen riski ottaa inner- ja outer loop radat käyttöön. Radan kääntäminen muodostuu aika mahdottomaksi. Olisiko ollut parempi järjestää ihan normaali kryssi- lenssirata jossa lautakunta noin 1/4 - 1/3 alamerkin yläpuolella mutta kahdella radalla?
Liputus ei mennyt sääntöjen mukaan. Kello toimi ilmeisesti niin, että edellisen luokan lähdön lähtö oli seuraavan luokan varoitus mutta tästä ei mainittu mistään. Mutta liput nousivat sitten sen mukaan kuin niitä ehdittiin nostamaan. Lipun liike on kuitenkin säännöissä se, joka määrää. Käsien puute?
Toivoisin hartaasti että vastaisuudessa kilpailujen ilmoitustaulut olisivat netissä, ihan ilmaistuna virallisesti. Eikä niin, että joku facebook-päivitys on osa kilpaohjetta!
Päässä soi Go west!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Onnittelut myös meiltä Charlotan miehistölle! Todella jäätävää on kyllä tuo etumatka, eli on vielä opittavaa.
Meidän kohdalla yleinen mielipide veneessä oli "Tultiin viimeiseksi, mutta hyvin meni!" ja komppaan tätä täysin. Viikonloppuun mahtuu pari huonoa starttia, kryssiä väärälle merkille ja välillä pahasti trimmien hakemista, mutta tänä viikonloppuna sijoituksesta huolimatta veneessä tapahtui paljon hyviä ja oikeita asioita. On todella hienoa nähdä miten vielä perjantai-iltana toisilleen täysin tuntemattomista ihmisistä hioutuu viikonlopun aikana yhdessä hyvin toimiva miehistö. Harmittaakin että nyt meidän kilpailukalenterissa ei ole ennen elokuuta kilpailua, tästä kun olisi ollut hyvä jatkaa ja kehittyä.
Näin tällä kertaa. The only way is up!
EDIT: Niin ja tietysti iso kiitos miehistölle, eli Pexille, Ramille ja Jannelle loistavasta työstä! Oli kiva viikonloppu vesillä.
Meidän kohdalla yleinen mielipide veneessä oli "Tultiin viimeiseksi, mutta hyvin meni!" ja komppaan tätä täysin. Viikonloppuun mahtuu pari huonoa starttia, kryssiä väärälle merkille ja välillä pahasti trimmien hakemista, mutta tänä viikonloppuna sijoituksesta huolimatta veneessä tapahtui paljon hyviä ja oikeita asioita. On todella hienoa nähdä miten vielä perjantai-iltana toisilleen täysin tuntemattomista ihmisistä hioutuu viikonlopun aikana yhdessä hyvin toimiva miehistö. Harmittaakin että nyt meidän kilpailukalenterissa ei ole ennen elokuuta kilpailua, tästä kun olisi ollut hyvä jatkaa ja kehittyä.
Näin tällä kertaa. The only way is up!
EDIT: Niin ja tietysti iso kiitos miehistölle, eli Pexille, Ramille ja Jannelle loistavasta työstä! Oli kiva viikonloppu vesillä.
Last edited by Cage on Sun Jul 03, 2016 23:24 pm, edited 1 time in total.
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
- harald
- Hallitus
- Posts: 11047
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
FEneily on parasta <3Lilie wrote: Erityiskiitos muuten herrasmiesasenteesta ja rehdistä kilpailuhengestä Merellin kipparille Antille. Me unohdettiin katsoa mikä rata pitää kiertää viimeisessä startissa, mutta Antti neuvoi ystävällisesti kun huudettiin neuvoa ekalla kryssillä. Taidan olla oluet velkaa
T. Ville
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020