FE83 trimmauksesta?

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Marko wrote:Harald kiitokset tästä. Jossain toisessa ketjussa sinulla oli Harkenin osista koottu levanki. Siis kisko, vaunu ja vaunuun tulevat plokit. Mutta varmaan tarvittiin kiskon päihinkin plokit ja rapulukot tms. Olisiko sinulla laittaa kuvaa koko systeemistä?
Ole hyvä;

Image Image Image
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Riksi
alokas
Posts: 22
Joined: Mon Nov 19, 2012 22:27 pm
Location: Järvenpää

Post by Riksi »

Menee hiukan sivuun aiheesta, mutta parempaakaan sivua ei löytynyt.
Köysivarastosta löytyi kaksi n.6m pitkää köyttä, joissa on pylpyrät päässä.
Mihinkä käyttötarkoitukseen ne mahdollisesti ovat.

Image

Toinen kysymys liittyy maston jalkaan kiinnittyviin kahteen köyteen.
Ne ovat vajaan metrin pituisia ja molemmissa on pylpyrät päässä.
Niiden tarkoitus on varmaan olla jonkinlaisia levittäjiä, mutta minkä?
alex
luti
Posts: 455
Joined: Mon Oct 15, 2007 20:38 pm
Location: Espoo
Vene: Subbota

Post by alex »

Riksi wrote:Niiden tarkoitus on varmaan olla jonkinlaisia levittäjiä, mutta minkä?
Turning points for Genoa Barber hauls (inf*ckers)?
Cage
Hallitus
Posts: 958
Joined: Fri Feb 03, 2012 14:40 pm
Location: Espoo
Vene: Estelle

Post by Cage »

Olisko n. 6m pitkät, jossa plokit päissä spinnubarberit?

En usko, että teidän veneeseen olisi tehty genualle barbereita, sillä ne yleensä tehdään kisaveneisiin ja teidän vene ei ilmeisesti ole vielä kovin aktiivisesti ollut siinä käytössä arvelisin.

Teillä näyttää olevan myös ekstra alavantit? Näkyy kuvasta alla ja lähtee ruffin katosta.
Image

EDIT: Ai niin, eikö teidän veneessä ollut maston kaatojärjestelmä? Ne ekstra vantit liittyy varmaan siihen. Voisko ne metrisetkin pätkät liittyä siihen?
Cage, s/y Estelle (FIN-2040)
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Minä poistaisin veneestä nuo alavantit, sekä muut mastonkaatojärjestlmään liittyvät ellei niille ole tosiasiallista käyttöä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

alex wrote:
Riksi wrote:Niiden tarkoitus on varmaan olla jonkinlaisia levittäjiä, mutta minkä?
Turning points for Genoa Barber hauls (inf*ckers)?
Sounds legit
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Riksi
alokas
Posts: 22
Joined: Mon Nov 19, 2012 22:27 pm
Location: Järvenpää

Post by Riksi »

Kyllä, veneessä on mastonkaatojärjestelmä ja varmaankin sen vuoksi on asennettu lisävantit.
Maston jalkaa on modifioitu siten, että masto on kiinni rooffissa pelkästään maston takapuolella olevan saranan avulla.
Eli jos etustaagi irrotettaisiin, niin masto kaatuisi taaksepäin.
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Juu, masto kaatuu kaikissa kannella seisovissa mastoissa, jos keulastaagin irrottaa. Perusmallissa ei ole edes sitä saranaa. Masto vaan loksahtaa mastonjalassa olevaan koloon. Sitä ei kiinnitetä mitenkään, vaan vanttien jännitys puristaa sen kanteen.
Olli Niemi
Post Reply