Tänään purjehdittiin sitten IMS säännön alla toinen osakilpailu WB-sails
around the buoys. Ohjelmassa oli kolme starttia kryssi-lenssi rataa.
Sää oli harmaa ja vähätuulinen, alussa noin 3m/s. Eka startti meni ihme-
tellessä ympäri pörrääviä moottoriveneitä, osallistujien määrää sekä
lippunarujen määrää tuomarialuksessa. Ordereissa meni myös tovi kun
selvisi että tämä lautakunta todella käytti viestilippuja, äänimerkkejä että
siirsivät kryssipoijua kesken kisan. Startissa oltiin varmaan unipöppe-
rössä ja muisteltiin viime vuoden Hangon kelejä, vanhaa aallokkoa ja
tyyntyvää tuulta ei ole meidän lajimme.
Muut luokat ajoivat kolme kierrosta, me (IMS3) kaksi.
Ekassa lähdössä sitten joku varasti (osoittautui olevan Tarntella) mutta
me olimme kyllä aivan turvallisesti muitten takana, ei pelkoa varastamisesta
kuitenkaan. Lenssimerkillä kuului tööttäyksiä ja jotain lippuja (keula-
gastia hävetti jälkeenpäin kun hänen mielessä kävi huomauttaa miten
monta kirjavaa lippua tööttäävässä veneessä oli eikä laittanut mieleen
mitä ne tarkoittivat).
No, otimme näköjään oikean merkin toisella kryssillä ja maaliin päin
ajettiin spinnu hervottomasti lentäen puolelta toiselle. Tuskastuttavaa.
No, Seppo opetti kyllä, pitää purra hammasta ja purjehtia, se on yhtä
vaikeaa kaikille.
Toisessa startissa varastimme (meidän ensimmäinen) kun vieressä
nostettavan ollut Elan 31:nen peitti näkymän emmekä nähneet kunnolla
kuinka lähellä olimme linjaa. Kävimme lähtemässä uudestaan kuitenkin.
Tuuli oli jo hiukan noussut ja pyöri siinä 4m/s paikkeilla. Aallokkokin oli
hiukan laskenut joten spinnuosuudet olivat hiukan helpommat. Tässäkin
lähdössä siirtyi kryssipoiju mutta nyt meillä oli jo rutiinia asiassa
Kolmannessa fleetti slööräsi pitkin linjaa hyvissä ajoin joten pääsimme
helposti ajamaan lautakunnan vierestä kryssille (10-20s myöhässä
mutta vapaissa tuulissa kuitenkin). Tämä oli ensimmäinen ratavaihtoehto
jossa starttiviiva oli suht suorassa kulmassa ja kryssimerkki luuvartissa.
Toisella kierroksella sitten tuuli nousi vahvasti viimeisellä lenssillä 14kn
pintaan joten viimeinen lenssi ajettiin yhdellä halssilla jollatyylillä.
Sijoituksista ei mitään tietoa, ei edes mitään tuntumaa. Fiilis sama
kuin Suunto Cupissa. Muut purjehtivat satoja metrejä edellämme ja
me perässä. Radalla oli vilskettä, kolmen IMS-luokan lisäksi radalla
olivat myös liikkeellä X-99it. Tästä huolimatta saimme kyllä purjehtia
aivan rauhassa keskittyen taktiikkaan.
No, meidän sarjamme oli sitten kuudes, toinen ja ensimmäinen.
Fiftyfun ensimmäinen, viides ja neljäs.
Albin Express Lurifax: viides, kolmas ja kolmas.
Tarantella: OCS, ensimmäinen ja toinen.
Tämä riitti meille tällä kertaa luokan voittoon (yleisvoittajaa lasketaan
vain jos kaikki luokat purjehtivat samaa rataa)!
IMS3:
1 Charlotta
2 Fifty Fun
3 Tarantella
4 Lurifax
http://www.helsingforssegelklubb.fi/dow ... =9816,71,1
Kiitos ja anteeksi
WB-sails around the buoys 2005
- harald
- Hallitus
- Posts: 11030
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
WB-sails around the buoys 2005
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11030
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Yksi kuvakin saatu, paperilla tosiaan. Niin, ei kannata yrittää käyttää tuota
kuvaa väärin
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album161
kuvaa väärin
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album161
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11030
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tompalla on myös referaatti (ruotsiksi):
http://www.jonte.fi/nell/
http://www.jonte.fi/nell/swedish/tavlin ... at/ims.htm
http://www.jonte.fi/nell/
http://www.jonte.fi/nell/swedish/tavlin ... at/ims.htm
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020