Petri wrote:Merellin ja Bajanin OCS:t tulivat vähän yllätyksenä, mutta huomenna on uusi päivä ja kaikki on vielä mahdollista.
Tervehdys
Oltiin vakaasti sitä mieltä, että joku muukin varasti kuin me. Me oltiin sitten se ainut vene, joka haki linjan uudelleen. Hyvin noustiin kisoihin mukaan tuostakin.
Petri wrote:
Harald ehkä viittasi siihen että sijoitukset vaihtelivat kisan aikana ja sitä kyllä tapahtui.
Albinit tosiaan olivat vähän pettymys, lähinnä siis siksi että kun teoriassa nopeammalla veneellä purjehtii huonosti niin silloin on aika tehokkaasti tukkimassa hyvin purjehtivan hitaamman veneen tietä.
Ja psyykkauksena todettakoon että mulla on nyt pihalla kuivumassa märkä märkäpuku.
Missä vaiheessa se sijoitusten vaihtelu sitten loppui, kun tuloksissa sitä ei näy?
Kuinka monta Expressiä oli maalissa ennen Charlottaa?
Siis olit koko päivän merellä märkäpuvussa, joka on nyt pihalla kuivumassa hiestä. Miten tuo psyykkaa muita? Vai tarkoitatko, että huomenna purjehdit shortseissa ja menette kovempaa?
Yleensä sijoitukset vaihtelevat kilpailujen aikana, ei ennen lähtöä tai maalintulon jälkeen, mikä kohta tuossa on se mikä ei auennut kun asiaa tarvitsee erikseen kysyä?
Yleensä meidän takana oli pari Albinia ja muutama hyvin lähellä edessä joten olettaisin että Charlottan edellä oli Kira, Pepperoni yms.
Märkäpuku-juttu nyt on niin itsestäänselvä ettei sitä tarvitse edes selittää.
Petri wrote:Yleensä sijoitukset vaihtelevat kilpailujen aikana, ei ennen lähtöä tai maalintulon jälkeen, mikä kohta tuossa on se mikä ei auennut kun asiaa tarvitsee erikseen kysyä?
No oliko esimerkiksi joku joskus ennen Charlottaa jollain merkillä vai ainoastaan hetken lähdön jälkeen? Entä oliko joku joskus Charlotan edellä vikalla legillä? Miten suuri ero oli maalissa seuraavaan?
Petri wrote:Yleensä sijoitukset vaihtelevat kilpailujen aikana, ei ennen lähtöä tai maalintulon jälkeen, mikä kohta tuossa on se mikä ei auennut kun asiaa tarvitsee erikseen kysyä?
No oliko esimerkiksi joku joskus ennen Charlottaa jollain merkillä vai ainoastaan hetken lähdön jälkeen? Entä oliko joku joskus Charlotan edellä vikalla legillä? Miten suuri ero oli maalissa seuraavaan?
Mistä lähtien koko kilpailu on ollut Charlottasta kiinni? Voisiko kenties jopa olla mahdollista että Harald ajattelee koko fleettiä yleisesti, ei vain omaa kilpailuaan?
Niinjoo, tämänhetkisenä tiedonantona järjestelijöitten puolelta kuultuna rata-alue on huomennakin Rysäkari. Ja lukee se näemmä myös tuolla EMK:n sivuilla, joten kaitpa ilmoitustaululle ei tarvitse matkustella.
Huhuh. Keli oli mitä mainioin, radatkin imo ihan hyvät jos vertaa yleiseen suomalaiseen tasoon ja jokaisessa startissa sai olla tarkkana ja sijoitukset vaihtuivat miten sattuu kisan aikana.
Ensimmäiset kaksi kisaa vedimme täysillä, toisen lähdön toisella lenssillä teimme vielä upean lenssitaistelun Annelin kanssa joka tallentui onneksi kokonaisuudessaan videolle. Miehistö toimi täydellisesti ja venekin kulki sen mitä kulki. Toisen startin jälkeen sitten laskukone alkoi raksuttamaan päässä ja keskittyminen herpaantui, loput lähdöt menivätkin sitten virheitä tehden ja heikolla asenteella. Siihen kun vielä pistää päälle huonoa tuuria Albinien pakkituulien kanssa niin eipä ihme että tulostaso notkahti.
Pakko silti sanoa että tuo malli missä radat ovat lyhyitä, maali on lyhyen kryssin päässä ja startteja on monta/päivä on kyllä niin suklaata, onneksi tätä onkin tarjolla yksityyppipurjehduksen puolella. Sääli vaan että tasoituspuolella tuollaiseen on kovasti esteitä/ihmisiä joitten mielestä manööverit ovat ilmeisesti pahasta ja lenssimaaliintulo on erityisen hienoa kun silloin manöövereitä ei tarvitse tehdä niin montaa
Jossain vaiheessa pitää alkaa perkaamaan materiaalia ja ihmettelemään trackeja.
1. Charlotta
2. Olga
3. Merelli
4. Bajan
5. Anneli
Touh! Me kun oltiin suht varmoja, että Merelli ei ehtinyt linjan yli ennen meitä. Tiukalla se kuitenkin veti.
Niin, tuota, tuossa tilanteessa onkin erinomainen tilaisuus oppia ratataktiikkaa yksityyppiluokassa. Ainakin sivulta katsoen te olisitte voittaneet tuon "matchin" ihan sillä että olisitte heti poijun leikkarille vendanneet ja ajaneet styyralla poijua kohti, tällöin Antti ei olisi voinut päästä linjalle ennen teitä. Voi toki olla että Antti olisi silti ehtinyt siitä edestä mutta olennaista on se että se tapa millä te ajoitte antoi kaikki kortit Antille. Kunhan trackit saadaan esille niin niistä pystyy ehkä vähän mittailemaan tilannetta.
Aloitetaanpa videospektaakkeli tuolla mainitulla lenssittelyllä, Anneli tosiaan kulki lenssillä ärsyttävän kovaa ja vasta kun he miltei itse ajoivat peittoon niin pystyimme ohittamaan heidät. Tiedä sitten katkesiko siellä selkäranka tai jotain koska tuon viimeisen jiipin jälkeen ero repesikin pariksi kymmeneksi metriksi.
Kiitos EMKn ja kilpailulautakunnan puolesta aina aktiiviselle FE83 jengille. Teitä pitäisi olla enemmän kuin tuo vakio 5 venekuntaa.
Viikonloppu oli todella haastava etenkin kuin lauantaina ala/lautakunnanveneellä/yläpoijulla shiftit olivat 40-50 asteen luokkaa. Sunnuntain 20 asteen luokkaa. Piti ottaa vaan sieltä keskeltä paras suunta. Lähes jokaisessa startissa ja kisassa oli sormi liipasimella että keskeytetään rumba / siirretään merkkejä. Mutta tuuli aina shiftasi siten että baana oli hyvä.
Huomioikaa kun katsotte trackeja ja etenkin startti/maalilinjaa miten linja määritellään