Toiveita, ideoita ja ehdotuksia FE- matkapurjehdukseen

Moderators: Petri, harald

Varjo
kokelas
Posts: 71
Joined: Wed Mar 11, 2009 22:26 pm

Post by Varjo »

vvoltti wrote: jos kerran tuo kisatarinointi on sellaista, joka osaa porukasta ei kiinnosta pätkääkään, niin jos se olisi omassa osastossaan ja osastoissa olisi omat erilliset feedit, niin silloinhan joku kisatarinoista näppyjä saava matkapurjehtija voisi tilata itselleen vain sen yleisen fe-feedin tai jos käyttää perinteistä selaustapaa, niin lukisi vain sitä osastoa.
En usko että kiinnostus tai sen puute kisatarinoihin on ongelma, vaan kynnys on liian iso näiden keskustelujen jälkeen kysyä esim. uusia sikanautareseptejä tai aloittelevan jotain ihan perusjuttuja. Siksi pitäisin pientä uudelleenjaottelua hyvänä ajatuksena. Minusta riittäisi jos International-osiolle annettaisiin nimeksi Matkapurjehdus ja International.
Nämä kaksi asiaahan ovat itseasiassa hyvin lähellä toisiaan. Näin tulisi kaikille oma hiekkalaatikko ja saataisiin sekin osasto paremmin hyötykäyttöön.

Olipas H-veneporukka näperrelyt hienon esityksen. Merimaskun kohdalla taustalla näkyy FE83 jonka kotisatama on ilmeisesti Merimaskussa. Musitaakseni veneen nimi on Ebba. Veneilen siitä usein ohitse.
Erkka
luti
Posts: 434
Joined: Tue Mar 11, 2003 13:43 pm
Location: Espoo

Post by Erkka »

Nyt kun olette veivanneet 5 sivun verran ees ja taas pääsemättä oikeastaan Raimoa lukuunottamatta asiaan, niin mä ainakin olisin innostunut kuulemaan ja jakamaan infoa vieras- ja luonnonsatamista. Pelkällä satamakirjalla kun seilaa niin on auttamatta aina samoissa paikoissa kuin muutkin ja täyttä on. Minä kun en omaa vanhempien tai kavereitten kautta perittyä "salaista" satamaopasta, niin sellaista pitää sitten itse rakennella. Holkeilla oli oikein hieno esitys asiasta. myös esim. www.vierassatama.fi on ihan jees. Mulle tärkeetä infoa olisi esim. syvyydet, jos on sattunut jossain tietyssä kohdassa kaikua katsomaan, tai jos tietää muuten sen.

Tällainen satamajuttu taisi ollakin vireillä joitain vuosia sitten?
-Erkka / Awasome
vvoltti
luti
Posts: 364
Joined: Mon Sep 15, 2008 11:10 am

Post by vvoltti »

Tätähän yritetään harva se päivä... Taitaa vaan olla niin, että jos oikeesti ei-niin-kovin-hyvin-tunnetun hienon paikan tietää, niin ei sinne välttämättä halua ihan kaikkia kutsua. Kavereille toki kerrotaan ja usein jollekin "sisäpiirille", esim. monilla seuroilla on omia puolijulkisia satamaprujujaan. Mä olen saanut (ja antanut) paljon vinkkejä livenä laitureilla juttelemalla, ihan myös ventovieraiden kanssa, mutta ei niitä juttuja välttämättä viitsi kaikelle kansalle netissä kuuluttaa.

Mutta nuo syvyystiedot sinänsä muuten ihan yleisesti tunnetuista satamista on sellainen asia, joka minua kiinnostaa kovasti. Monet tahot tuntuvat laittavan tosi varovaisesti noita lukuja ja moni paikka tuppaa jäädä turhaan käymättä.

Voisinkin eo pessimismistäni huolimatta aloittaa ilmoittamalla, että virkistysalueyhdistyksen Stora Fagerö on todella makea paikka, jonne pääsee isollakin veneellä vaikka virkistysalueyhdistys ilmoittaa syvyydeksi laiturin päässä 1,5 m. Totuus on vähintään 2 metriä, en nyt muista tarkkaan paljonko mittasin, mutta kirkkaasti yli ilmoitetun 1,5 m. Syykin selvisi mulle kun joku viisaampi osasi kertoa, että laituria on jatkettu, vanhan osan päässä syvyys oli varmaankin tuo 1,5 m, mutta nykyään siis perille pääsee paljon syvemmälläkin. Sisään mentäessä hiekkaranta kannattaa kiertää todella kaukaa, on todella loiva ranta.

Paikka on siis tämä:
http://www.uudenmaanvirkistysalueyhdist ... hp?k=13400

Yöpymiseen soveltuu vain sopivalla kelillä, mutta erinomainen lounaspaikka jos ei muuta.

Ville
Varjo
kokelas
Posts: 71
Joined: Wed Mar 11, 2009 22:26 pm

Post by Varjo »

Erkka wrote:Nyt kun olette veivanneet 5 sivun verran ees ja taas pääsemättä oikeastaan Raimoa lukuunottamatta asiaan
Miten niin veivattu ees ja taas? :) Eikös tämä vääntäminen ja rähjääminen ole nykyajan vaikuttamista? Eduskuntakin käy tätä juupas eipäs keskustelua joka asiasta, aina kuitenkin jonkinlainen päätös aikaan saadaan. Siellä sentään päätetään vähän isommista asioista. Enemmistö voittaa ja vähemmistö häviää. Piste.
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Varjo wrote:Enemmistö voittaa ja vähemmistö häviää. Piste.
...Ja demokratian pahin ongelma on se, että enemmistö on aina väärässä 8)
Olli Niemi
Varjo
kokelas
Posts: 71
Joined: Wed Mar 11, 2009 22:26 pm

Post by Varjo »

Olli wrote:
Varjo wrote:Enemmistö voittaa ja vähemmistö häviää. Piste.
...Ja demokratian pahin ongelma on se, että enemmistö on aina väärässä 8)
Valitettavan usein näin on, aikahan sen näyttää.. Enemmistön päätösten seuraustahan tämä vallitseva taloustilannekin on. No se maailmapolitiikasta.
Palataan asiaan, onko mitään kehitystä tapahtunut varsinaisen asian tiimoilta? Jatketaanko samaan malliin vai onko uudistuksia tulossa?
Pitäisikö minunkin osallistua jotenkin rakentavammin asiaan kuin pelkästään kriitikkona? :)
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Vähän konkretiaa siinä että nyt sitten on oma Cruising-alue foorumissa. Ei tähän mennyt kuin muutama vuosi.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply